Snabbtest – så flyter Rage 2 på pc

Robot
Snabbtest – så flyter Rage 2 på pc

Avalanches actionfest besöker FZ:s spelburk.

#benchmark, #rage-2


Fragtjuv

Tack för det!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Gen
Medlem
Medlem

Maxar allting 1440p, flytter på extremt bra, dippar aldrig under 100 fps! och riktigt kul för den delen!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Redaktör
Skrivet av miffot:

Maxar allting 1440p, flytter på extremt bra, dippar aldrig under 100 fps! och riktigt kul för den delen!

Vad spelar du med?


signatur
Medlem

På tal om test och flyt - vet någon ifall man kan stänga av eller åtminstone dra ner på alla blinkande rave/epelepsieffekter? Spelet ser roligt ut och jag är sugen på att köpa det, men det ständiga flashandet gör mig illamående. Går det att stänga av/tona ner?

Medlem

Mmm hårda obevekliga siffror
Tack för detta.

Sedan om själva spelet är något att ha är en annan sak, jag gillar miljöerna och jag gillar ju skjutare, men jag uppskattar inte för mycket humor och tokerier i spel, vill gärna ha det seriöst.
Får kolla lite youtube innan man bestämmer sig.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

TechPowerUp har gjort ett lite mer utförligt test. Jag antar att deras grafikkort inte är nedpackade för flytt...

Proppen de använde var en 8700K @ 4,8GHz, och de testade med releaseversionen på Steam, alltså ingen pre-release build.

Hela testet kan läsas här:
https://www.techpowerup.com/reviews/Performance_Analysis/RAGE...

Gnällkuk

Stort tack, Tomas! Två frågor:
1. Vilka drivrutiner använde ni er av?
2. HDD?!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Moderator | Testpilot
Skrivet av Bennii:

TechPowerUp har gjort ett lite mer utförligt test. Jag antar att deras grafikkort inte är nedpackade för flytt...

https://tpucdn.com/reviews/Performance_Analysis/RAGE_2/images...

https://tpucdn.com/reviews/Performance_Analysis/RAGE_2/images...

https://tpucdn.com/reviews/Performance_Analysis/RAGE_2/images...

Proppen de använde var en 8700K @ 4,8GHz, och de testade med releaseversionen på Steam, alltså ingen pre-release build.

Hela testet kan läsas här:
https://www.techpowerup.com/reviews/Performance_Analysis/RAGE...

980TI plz!!!

Dock är det kortet bättre än många av de som listas så jag klarar mig


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inte ens ett grafikkort för 13 - 15k klarar av att driva 4k 60 fps. Tungt.

Gen
Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Inte ens ett grafikkort för 13 - 15k klarar av att driva 4k 60 fps. Tungt.

Det är den bistra och skrämmande verkligheten. Men helt ärligt känns det inte som nVidias fel utan spelutvecklarna som inte optimerar ordentligt.

Redaktör
Skrivet av trickeh2k:

Stort tack, Tomas! Två frågor:
1. Vilka drivrutiner använde ni er av?
2. HDD?!

Senaste officiella Nvidia-drivarna. Jag vet ej vad hårddisken heter, men vanlig SATA-ansluten, gissar på 7200-varvare. Jag reagerade hursomhelst på korta laddtider.


signatur
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

980TI plz!!!

Dock är det kortet bättre än många av de som listas så jag klarar mig

Som ett 1070 ungefär.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

Senaste officiella Nvidia-drivarna. Jag vet ej vad hårddisken heter, men vanlig SATA-ansluten, gissar på 7200-varvare. Jag reagerade hursomhelst på korta laddtider.

Okey, alltid bra att skriva versionsnumret så folk vet inför framtiden

Jaha, haha. Nej, jag reagerade mest på att det var en mekanisk disk som användes. Många spel är så pass avancerade idag med streaming som gör att man får klart sämre fps med spelet på en hdd än ssd (utöver laddningstiderna, givetvis), så om möjligt bör man aldrig ha spelet på en hdd (tycker jag).


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Skrivet av trickeh2k:

Okey, alltid bra att skriva versionsnumret så folk vet inför framtiden

Jaha, haha. Nej, jag reagerade mest på att det var en mekanisk disk som användes. Många spel är så pass avancerade idag med streaming som gör att man får klart sämre fps med spelet på en hdd än ssd (utöver laddningstiderna, givetvis), så om möjligt bör man aldrig ha spelet på en hdd (tycker jag).

Ja, jo. Jag tänkte att man alltid testar med senaste, men ska tänka på det.

HDD: jag ville se laddtiderna, därför.


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

Ja, jo. Jag tänkte att man alltid testar med senaste, men ska tänka på det.

HDD: jag ville se laddtiderna, därför.

Det är ju vad man borde göra åtminstone, men alltid bra att vara tydlig
Eftersom du testat med hdd och ändå tycker det var rappt kan det ju nämnas, alla har kanske inte lyxen med flera ssds!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Gen:

Det är den bistra och skrämmande verkligheten. Men helt ärligt känns det inte som nVidias fel utan spelutvecklarna som inte optimerar ordentligt.

Dags att uppgradera dumburken om den inte hänger med #pcmr


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

tips om man inte redan gör det, är att Alltid kolla efter nya drivisar till grafikkortet dagen då tunga spel släpps.

ps. märker att dom flesta är sena med det för Nvidia är skiiiitsegt nu


signatur

//monster

1
Skriv svar