Tidslogg och presenter – snart i en Playstation 4 nära dig?

Robot
Tidslogg och presenter – snart i en Playstation 4 nära dig?

Playstation 4 ryktas få efterlängtade features.

#playstation-4, #sony, #ps4


Gnällkuk

Helt sjukt att det har tagit nästan TRETTON år för dem att få till Giftning... Tror de förlorat rätt mycket pengar på att det inte har varit en möjöighet.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Att kunna köpa digitala utgåvor till andra är ju nice. Då går det ju att köpa konsolspel i julklapp igen.

Edit: Tvåa på bollen här tydligen.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

-"Det gäller även tidslogg och statistisk över ditt spelande, liksom troféprogression och pinnade spel."

Betyder detta att jag kan flasha min "E-Penis" ännu mer?
Lets go Sekiro platinum då!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Tidslogg har man ju väntat på sen man skaffade PS3. Var helt övertygad om att det skulle vara en feature när jag gick över till PS4. Det ska bli intressant att se hur mycket tid man lagt på tex RDR2 eller Job simulator

Medlem
NuZ
Testpilot

Bra att de hänger på Microsoft där. Har saknat gifting och trophy progression på ps4an


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Tidux är ett troll. Han har noll insyn i spelvärlden, och allt han skriver är rena gissningar.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

TIdslogg JEEEY... undrar om den visar statistik från spel innan den kommer? Vissa spel vill jag nog inte ens veta tiden i

Medlem

Hoppas på trophy progression


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Tack, men nej tack.
Tidslogg och sånt fick mig att sätta mitt Steam-konto på Private. Orkar inte med statistik som ska uppmuntra till motivation och identitedsskapande genom Social jämförelse.

En sak jag kommit fram till att jag ogillar är att om man älskar ett särskilt spel så kan man känna sig motiverad (på ett negativt sätt) till att grinda de mest tråkiga trophies etc, dels för att det ska ”se fint ut” i Trophylistan, och dels för att man ska få något högre trophy-% än de på ens vänlista. Detta tar dock på ett sätt själva själen ur spelen. För du jämför dej med hur andra är idag, istället för dej själv som du var igår - ett slags nollsumme-spel där den med mest speltimmar och trophies älskar ett spel MER än andra.

Spelet får en slags osund extradimension och man motiveras till att grinda de mest sega och tråkiga trophies som finns, bara för att statistiken ska se bättre ut. Jag har fallit offer för det mer än en gång, och idag är jag mer ledsen än stolt när jag ser 100% trophies och 1000-tals timmar played.

Läsvärt:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Social_comparison_theory

Medlem
Skrivet av Joakim Palm:

Tack, men nej tack.
Tidslogg och sånt fick mig att sätta mitt Steam-konto på Private. Orkar inte med statistik som ska uppmuntra till motivation och identitedsskapande genom Social jämförelse.

En sak jag kommit fram till att jag ogillar är att om man älskar ett särskilt spel så kan man känna sig motiverad (på ett negativt sätt) till att grinda de mest tråkiga trophies etc, dels för att det ska ”se fint ut” i Trophylistan, och dels för att man ska få något högre trophy-% än de på ens vänlista. Detta tar dock på ett sätt själva själen ur spelen. För du jämför dej med hur andra är idag, istället för dej själv som du var igår - ett slags nollsumme-spel där den med mest speltimmar och trophies älskar ett spel MER än andra.

Spelet får en slags osund extradimension och man motiveras till att grinda de mest sega och tråkiga trophies som finns, bara för att statistiken ska se bättre ut. Jag har fallit offer för det mer än en gång, och idag är jag mer ledsen än stolt när jag ser 100% trophies och 1000-tals timmar played.

Läsvärt:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Social_comparison_theory

Sånt här blir ju bara relevant om man själv tänker på det, vill man ha alla trophys så fixar man det. Bryr man sig om andra har det, så är det upp till en själv. Att det finns tillgängligt skapar, iaf inte för mig, nån inre stress

KoP
Medlem

Kul att även Playstation får lite kärlek. Många features som funnits länge på Xboxen har poppat upp senare på PS.

Medlem

Jag upprepar, Tidux har ingen som helst insyn i spelbranschen. Jag känner honom, och vet att han startade upp kontot "som en kul grej" för att se hur många som skulle gå på det. Den första speljournalisten som gick på det var Jonas Mäki på Gamereactor som började följa honom och skriva nyheter baserade på tweetsen, och sedan dess har fler och fler börjat följa honom i tron på att han är en insider. Allt han skriver är dock rena gissningar. Det finns exakt noll relevans även i den här tweeten.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Avstängd
Skrivet av KoP:

Kul att även Playstation får lite kärlek. Många features som funnits länge på Xboxen har poppat upp senare på PS.

Och samma sak även andra vägen. Vet helt ärligt inte vad du försöker åstadkomma med ditt inlägg förutom att försöka påbörja onödigt fanboy tjafs.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Ja och till ps5an så tycker jag att det är ett krav att allt vi har nu kommer till den inom 6 månader max. Jag är mest förvånad över att dom minimerade troféer till ps4an. Förväntade mej faktiskt ett trofé rum mm. Ps3an har lite bättre där man kan se dom senast tagna troféerna. Tycker inte att ps4ans nyheter vad andra gör fixar det på samma sätt.

KoP
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Och samma sak även andra vägen. Vet helt ärligt inte vad du försöker åstadkomma med ditt inlägg förutom att försöka påbörja onödigt fanboy tjafs.

Que? Om du nu nödvändigtvis vill veta så har jag både en PS3:a och en PS4:a. Sitter även med en Xbone, så man har ju direkt översyn när det kommer till funktionerna på båda systemen.

Tror du överreagerade en aning utav mitt inlägg. Inget illa menat dock. Bara bra att det kommer en del självklara funktioner även till Playstation.

Avstängd
Skrivet av KoP:

Que? Om du nu nödvändigtvis vill veta så har jag både en PS3:a och en PS4:a. Sitter även med en Xbone, så man har ju direkt översyn när det kommer till funktionerna på båda systemen.

Tror du överreagerade en aning utav mitt inlägg. Inget illa menat dock. Bara bra att det kommer en del självklara funktioner även till Playstation.

Behöver absolut inte veta vilka konsoler du sitter med eftersom jag inte bryr mig. Din kommentar är bara typiskt fanboy bete.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

tidskollen har jag älskat skiten ur på min nintendo switch, om man nu så kan få uttrycka sig så

håller tummarna att man kan se det på sina gamla spel och inte bara "från och med nu".

1
Skriv svar