Recension – A Plague Tale: Innocence

Robot
Recension – A Plague Tale: Innocence

Brutal och tilldragande skildring av syskonkärlek i Pestens tid.

#a-plague-tale, #recension, #test


Medlem

Tack Joakim, snygg recension! Införskaffar detta under morgondagen tack vare den!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Har gått och hoppats att det ska bli bra. Himla kul att Asobo verkar ha lyckats!

En rakt igenom lysande recension och riktigt trevlig läsning. Givet köp.

Ambassadör
Xbox

Är spelet hälften så bra som recensionen så blir jag nöjd! Grymt skrivet.

Vari bestod velandet av betyget? Var det mellan 3 och 4 eller var det uppe och nosade på femman?
Jag är mer ute efter berättelse, setting, karaktärer och känsla än gameplay, borde jag spela detta då?


signatur

Jump in.

Tyvärr blev vår video från recensionsspelningen korrupt. jag tror dig inte den måste fått pesten och nu råder totalt kaos på fz!


signatur

New life, New hope

Medlem

Blir nog att kötta till helgen ☺️


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

FZ brukar ge dåliga spel ganska högt betyg så jag är fortfarande skeptisk.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

FZ brukar ge dåliga spel ganska högt betyg så jag är fortfarande skeptisk.

Det snittar i skrivande stund på 78 på Metacritic, så du kan vara lugn.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kleptoman:

FZ brukar ge dåliga spel ganska högt betyg så jag är fortfarande skeptisk.

Din lilla solstråle!


signatur
Medlem

Nedladdat och förberett, så nu ska man bara beta av arbetsdagen


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Frilansare
Skrivet av Mortaigne:

Är spelet hälften så bra som recensionen så blir jag nöjd! Grymt skrivet.

Vari bestod velandet av betyget? Var det mellan 3 och 4 eller var det uppe och nosade på femman?
Jag är mer ute efter berättelse, setting, karaktärer och känsla än gameplay, borde jag spela detta då?

Jag var inne på stark trea eller fyra. Men nu har vi ju inte starka treor så till slut landade jag i det högre betyget.
Storyn är fin och karaktärerna välgjord. Om än lite grunda, man hinner inte riktigt lära känna dem ordentligt på den "korta" speltiden.

Medlem

En viktig fråga för mig, går det att stänga av Chromatic Aberration effekten?
Jag som använder glasögon och är väldigt känslig mot detta får dubbla effekten i spel och allt blir så suddigt..

Överraskande. Trodde det skulle hamna långt ned på skalan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Frilansare

@Ronzem:

Oj, svår fråga. Kanske på pc-versionen.

Medlem

Jag har sett fram emot det här sen er förhandstitt. Kul att det levererade. Jag vill se mer spel i det s.k AA-segmentet.

Avstängd

Jag litar fullt ut på Joakims betyg men frågan är hur bra det är jämfört med witcher 3? Blev deppad av att inte se det i texten.


signatur

PS5 och inget annat.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Nu är ju frågan hur var röstskådespelarna? Ska man köra på engelska eller med undertexter?


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Frilansare

@Joffe:
Jag tycker att de gör ett bra jobb! En del överspel, men det är ju standard i gamez.
Körde på engelska, tycker att brytningen var helt ok. Någon sa att franska med subs är möjligt, hann inte testa det själv.

Frilansare
Skrivet av breahl:

Jag litar fullt ut på Joakims betyg men frågan är hur bra det är jämfört med witcher 3? Blev deppad av att inte se det i texten.

Sorry. Men ok då: jämfört med The Witcher 3 är det 1 av 5.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag litar fullt ut på Joakims betyg men frågan är hur bra det är jämfört med witcher 3? Blev deppad av att inte se det i texten.

Varför jämför du inte det med Frogger eller Boulderdash? Tetris? Minecraft? När vi ändå ska jämföra spel som är totalt olika varandra... Witcher 3 och detta är ju två helt olika spel så det går ju inte att göra en sådan jämförelse. Witcher 3 är ett open world fantasy adventure, detta är en interaktiv story på rails. Båda har sina bra och dåliga egenskaper men inte jämförbara på något plan egentligen.

Redaktör
Skrivet av mrpijey:

Varför jämför du inte det med Frogger eller Boulderdash? Tetris? Minecraft? När vi ändå ska jämföra spel som är totalt olika varandra... Witcher 3 och detta är ju två helt olika spel så det går ju inte att göra en sådan jämförelse. Witcher 3 är ett open world fantasy adventure, detta är en interaktiv story på rails. Båda har sina bra och dåliga egenskaper men inte jämförbara på något plan egentligen.

Jocke är känd för att vara lite betuttad i The Witcher 3, det var därför.


signatur
Medlem
Skrivet av mrpijey:

Varför jämför du inte det med Frogger eller Boulderdash? Tetris? Minecraft? När vi ändå ska jämföra spel som är totalt olika varandra... Witcher 3 och detta är ju två helt olika spel så det går ju inte att göra en sådan jämförelse. Witcher 3 är ett open world fantasy adventure, detta är en interaktiv story på rails. Båda har sina bra och dåliga egenskaper men inte jämförbara på något plan egentligen.

Det är ett stående skämt att Joakim alltid pratar Witcher 3, så @breahl var nog högst ironisk med att det saknades en jämförelse i recensionen.

Geeks Gaming
Skrivet av Tomas Helenius:

Jocke är känd för att vara lite betuttad i The Witcher 3, det var därför.

”Lite” som i ”manisk” (med all rätt)

Det här var väldigt kul att höra. Jag har letat efter ett nytt storytungt linjärt spel och hoppades på att detta skulle bli bra. Nu blir det köp

Geeks Gaming
Skrivet av Kleptoman:

FZ brukar ge dåliga spel ganska högt betyg så jag är fortfarande skeptisk.

Kanon! Då vet vi

Frilansare
Skrivet av mrpijey:

Varför jämför du inte det med Frogger eller Boulderdash? Tetris? Minecraft? När vi ändå ska jämföra spel som är totalt olika varandra... Witcher 3 och detta är ju två helt olika spel så det går ju inte att göra en sådan jämförelse. Witcher 3 är ett open world fantasy adventure, detta är en interaktiv story på rails. Båda har sina bra och dåliga egenskaper men inte jämförbara på något plan egentligen.

Skämta bör man. Annars dör man!

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

FZ brukar ge dåliga spel ganska högt betyg så jag är fortfarande skeptisk.

Om du rent generellt inte håller med alls om FZ's recensioner, varför ens läsa dem? Fattar inte.

Finns ju som sagt alltid metacritic och annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Joakim Bennet:

Jag var inne på stark trea eller fyra. Men nu har vi ju inte starka treor så till slut landade jag i det högre betyget.
Storyn är fin och karaktärerna välgjord. Om än lite grunda, man hinner inte riktigt lära känna dem ordentligt på den "korta" speltiden.

Stabilt! Det här hamnar på "att köpa"-listan.


signatur

Jump in.

Medlem

Bra skrivet Joakim! Tycker det är riktigt roligt att det har kommit ännu ett bra AA-spel! Blir att lägga på köpa-listan!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Spelat cirka en timme än så länge. Väldigt "wholesome" som de säger där borta i 'murica. Men ja, Hugo känns lite som en sidovagn som glider med en vart man än vänder sig!


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Kommer det komma stöd för 3440x1440? Någon som vet?

12
Skriv svar