Tidiga Rage 2-betyg pekar på lägre snitt än för original-Rage

Robot
Tidiga Rage 2-betyg pekar på lägre snitt än för original-Rage

Habilt snitt, men kanske inte vad många hoppades på.

#avalanche-studios, #bethesda-softworks, #id-software, #rage-2


Medlem

Intrycket jag får är att de har lagt väldigt mycket vikt på 'Kolla hur häftig och explosiv vår värld är!' vilket tappar sin charm efter fem röda när man kort därefter märker hur dåligt djup det har. De verkar inte riktigt byggt sin pool så att den tilltalar folk som vill doppa mer än knäna.

Medlem

Har Avalanche tappat gnistan? Verkar inte bättre.
( Själv gillade jag både Rage och Mad Max så det blir till att ta sig en titt vid tillfälle. )


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Personligen har jag aldrig gillat någon av Avalanche's spel. Har försökt gilla Just Cause spelen men har känts för "B" för mig.

Mad Max är väl det jag gillade mest men blev ändå tråkigt efter ett tag.

Medlem

Jag tycker Avalanche kan sina grejer, dom gör underbart härlig combat och det är skitsnyggt.
Problemet tror jag ligger i att alla envisas med "open-world" till varje pris, jag är så fruktansvärt trött på open-world så det blir ett automatiskt icke-köp från mig varje gång jag ser ordet.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Personligen har jag aldrig gillat någon av Avalanche's spel. Har försökt gilla Just Cause spelen men har känts för "B" för mig.

Mad Max är väl det jag gillade mest men blev ändå tråkigt efter ett tag.

Ja, jämfört med andra AAA open world spel känns Just Cause ganska B.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Inga bra tider för svenska spelutvecklare :/

Overkill WD, Rage 2, Generation Zero, Just Cause 4, BfV m.m.

Medlem

Tror Avalanche tog på sig för mycket samtidigt. Just Cause 4, Generation Zero och Rage 2 släppes nu inom ett halvår, har svårt att tro de kunnat lägga den tid och resurser de velat på varje projekt. Speciellt med tanke på att samtliga var openworld lir, där två utav spelen dessutom var tänkt att hålla 60€ AAA-nivå.

Medlem

Open world är så överdrivet, hellre en välcraftad story och episk upplevelse som är styrd än halvtomma världar med meningslösa utfyllnadsuppdrag, något som drabbar många ow-spel.

Medlem

Jag hade skaffat det hade det varit co-op, för få rena co-op spel med story. Självklart köp med co-op för min del, det fyller en del av världen om den nu inte är såååå rolig Striderna ser annars fläskiga ut.

Medlem

Om det har lägre betyg än första då är det verkligen ingen att inhandla
Första var bra men hade stora flaws, speciellt slutet.

Det går bra nu, eller vad ska man säga egentligen.....


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Hade de enbart fokuserat på gameplay och inte dragit in Avalanche-studios i detta så hade spelet blivit något helt annat. Sen kryddat detta med id-tech 6 med så hade de haft prestandan med sig också. Synd, får bli att plocka upp på rea senare i år.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

SoL
Medlem
Skrivet av magma:

Hade de enbart fokuserat på gameplay och inte dragit in Avalanche-studios i detta så hade spelet blivit något helt annat. Sen kryddat detta med id-tech 6 med så hade de haft prestandan med sig också. Synd, får bli att plocka upp på rea senare i år.

Vi får lägga våra förhoppningar på Doom Eternal istället

Medlem
Skrivet av SoL:

Vi får lägga våra förhoppningar på Doom Eternal istället

Exakt
Det verkar kunna bli en rätt så fläskig utgåva för doom eternal enligt senaste slayers-club stream på twitch.
Vid 12 minuter https://www.twitch.tv/videos/419370121

Senaste videon från doom eternal fast i bättre kvalitet då lite mer info där.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ingen blir förvånad att man tröttnar på ett Avalancespel efter 2 timmar.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Inga bra tider för svenska spelutvecklare :/

Overkill WD, Rage 2, Generation Zero, Just Cause 4, BfV m.m.

Just Cause 4 utvecklades dock av Avalanche NY precis som trean. Men ja, det är många besvikelser..

Dock tyckte jag BF5 var grymt kul, men tröttnade på det efter en längre period.

Medlem

Jag förstår inte varför utvecklarna fastnar i någon sorts fartblindhet / förnekelse under utvecklingstiden?

Om recensenterna sågar spelet på någon vecka, varför har utvecklaren inte fått samma insikt under år av utveckling?
Varför tar man inte in ”focus groups” tidigt och regelbundet under utvecklingstiden för att få just denna utomstående feedback så man kan försöka tackla dom mindre bra delarna i spelet?

Eller är spelutvecklare så skitnödiga att dom anser att det dom gör är 100% perfektion och det är alla andra det är fel på?

Inaktiv

Det märkligaste med Rage 2 är att det förmodligen var bland de minst efterfrågade uppföljarna på spelmarknaden och ändå så görs detta spel. Varumärket som sådant var väl knappast starkt utan rent av skamfilat av de få som kände till spelet. Varför inte bara skapa en ny IP i det läget?

Medlem
Skrivet av magma:

Exakt
Det verkar kunna bli en rätt så fläskig utgåva för doom eternal enligt senaste slayers-club stream på twitch.
Vid 12 minuter https://www.twitch.tv/videos/419370121

https://www.youtube.com/watch?v=qdz4b5psrhE&feature=share

Senaste videon från doom eternal fast i bättre kvalitet då lite mer info där.

Det såg ju tråkigt ut om nått.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

men om du betalar extra får du ju BFG!

Medlem

Tänk om felet är att spelen utvecklas i Sverige?! Vi kanske blir påverkade positivt av sommar/vinter så att fler blir bättre på att skriva musik. Fast sämre på att göra tv spel?! Var inte jätte seriös nu.....

Inaktiv
Skrivet av Alienshade:

Tänk om felet är att spelen utvecklas i Sverige?! Vi kanske blir påverkade positivt av sommar/vinter så att fler blir bättre på att skriva musik. Fast sämre på att göra tv spel?! Var inte jätte seriös nu.....

För att den teorin ska stämma så måste det ju finnas ett gäng med bra svenska musiker

Medlem

Rage 1 var ju plågsamt dålig. Jag har inte ens spelat igenom det för jag vart så utråkad. Svårt att motivera ett tråkigt spel när det finns så många andra spel som är bra.

Det är ytterst märkligt att man väljer att kalla spelet "Rage", när den närmaste grannen är "Borderlands" och "Doom". Hela mishmashen verkar härstämma från ett möte i fikarummet där utvecklarna satt och spånade fram idéer.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Det är ytterst märkligt att man väljer att kalla spelet "Rage", när den närmaste grannen är "Borderlands" och "Doom". Hela mishmashen verkar härstämma från ett möte i fikarummet där utvecklarna satt och spånade fram idéer.

Detta spelet måste ju vara mera likt Rage än Doom ändå? Rage var ju till och med utomhus i en post-app miljö eller hur tänker du?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar