Se 35 Dreams-kreationer på sex minuter

Robot
Se 35 Dreams-kreationer på sex minuter

Starka bevis för de kreativa möjligheterna i Little Big Planet-skaparnas nya spel.

#dreams, #media-molecule


Medlem

Ja man kan nog göra coola saker i det här spelet och visa upp för polarna, men problemet jag har är att den här typen av spel nästan alltid bara leder till att du får testa halvdassiga kopior av "riktiga spel". Typ "här är Mega Man, fast lite sämre", "här är Tomb Raider, fast lite sämre", "här är Doom, fast lite sämre". Inledningsvis är det säkert kul att se vad folk hittar på, men jag vette fasiken alltså... Allt man gör är ju att spela spel som säkerligen finns i mycket bättre utförande på annat håll.

Medlem

Är det bara jag eller verkar det här spelet helt sjukt. Alltså jag kan inte begripa hur man kan göra så mycket olika saker med bara en handkontroll och det som kommer med spelet. Häftigt.

Avstängd
Skrivet av Rafner:

Ja man kan nog göra coola saker i det här spelet och visa upp för polarna, men problemet jag har är att den här typen av spel nästan alltid bara leder till att du får testa halvdassiga kopior av "riktiga spel". Typ "här är Mega Man, fast lite sämre", "här är Tomb Raider, fast lite sämre", "här är Doom, fast lite sämre". Inledningsvis är det säkert kul att se vad folk hittar på, men jag vette fasiken alltså... Allt man gör är ju att spela spel som säkerligen finns i mycket bättre utförande på annat håll.

Till en början kommer det troligtvis vara bleka kopior av andra spel. Men som någon tidigare sa i en annan tråd så är det mycket enklare att lära sig hantera alla funktioner om man börjar med att försöka återskapa något som redan finns.
Se det lite som att lära dig spela ett nytt instrument. Mycket lättare att lära sig spela en låt halvdassigt först före man ger sig på att skriva egna låtar


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Detta är ett "spel" som troligen kommer att leda till karriärer i spelbranschen för några personer.

Medlem

Jag har sett en hel del otroliga saker som folk skapat redan, jag själv bygger mitt egna hus jag bor i för att sedan när vr stödet kommer, kunna gå runt och kolla in hur diverse rum, kök, och badrum skulle se ut när vi ska renovera =D
Sen har man givetvis lite andra projekt på g samtidigt. Men det här känns som det redan finns ett bra community, och när riktiga releasen är så kommer det dyka upp helt galna grejer
Kan tänka mig att det kommer en resident evil 1 remake i vr också. Hade inte varit helt fel =p

KoP
Medlem

spelmakar-program är rätt nice men har inte tålamod. Senast jag lekte med ett sådant program var nog med SEUCK (Shoot Em Up Construction Kit) på 90-talet. Någon som kommer ihåg det?

1
Skriv svar