Trial-testa Monster Hunter World i en vecka

Robot
Trial-testa Monster Hunter World i en vecka
Medlem

Bah, blev lite glad där, men sen läste jag PS4 only.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Do it! Hundratals roliga timmar i det spelet och då är jag ny i den genren.

Medlem

Köpte detta spel för har nästan inte hört något dåligt alls om det men jag fastnade verkligen inte för det och kände mig sjukt besviken. Har bara lirat ca 2 timmar och vet inte riktigt varför jag inte fastnat. Jag borde kanske ge det en chans tills. Är början liten seg?

Medlem
Skrivet av 1337Figaro:

Köpte detta spel för har nästan inte hört något dåligt alls om det men jag fastnade verkligen inte för det och kände mig sjukt besviken. Har bara lirat ca 2 timmar och vet inte riktigt varför jag inte fastnat. Jag borde kanske ge det en chans tills. Är början liten seg?

Början kan va småseg
Men spelet tar fart sen och när du väl hittar DITT! vapen. så är man fast.
Passerar snart 400 timmar på PC och de lär väl bli de dubbla me expansionen till vinter.

Tessta alla vapen, gör hunts med alla vapen, behöver du tips osv, hitta någon o spela med, eller gå mede i Monster hunter gathering hall på discord. där är alltid folk o spela med på alla plattformar!

Medlem
Skrivet av 1337Figaro:

Köpte detta spel för har nästan inte hört något dåligt alls om det men jag fastnade verkligen inte för det och kände mig sjukt besviken. Har bara lirat ca 2 timmar och vet inte riktigt varför jag inte fastnat. Jag borde kanske ge det en chans tills. Är början liten seg?

Det beror på vad du förväntar dig av spelet. Hela grejen med Monster Hunter är att du går ut i vildmarken och dödar monster.
Tänk dig att du spelar Witcher 3 men hela spelet består bara av monster contracts där det finns väldigt lite story.

Jag skulle själv spela mer än 2 timmar för att skapa en riktig bild av spelet men om du verkligen inte känner något sug för spelet finns det ingen anledning för dig att tvinga dig till att spela det.

Medlem

Riktigt bra spel och man måste hitta rätt vapen!
Körde igenom det när det kom och försökte ta upp det igen efter ett par månader men gick så dåligt så blev liggandes pga min skam...


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Om jag förstår det hela rätt så finns det inte klasser? Utan vapentypen är "klassen"?

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Om jag förstår det hela rätt så finns det inte klasser? Utan vapentypen är "klassen"?

Kort och gott, ja.

Medlem
Skrivet av Striva:

Kort och gott, ja.

Kollade lite videos på spelet och dess vapentyper, såg trevligare ut än vad jag trodde. Får kanske bli ett köp när det är på rea någon dag. Tack!

Medlem
Skrivet av Fezk:

Bah, blev lite glad där, men sen läste jag PS4 only.

Finns på Game Pass för Xboxare. Har du inte haft det innan så kan du nog fortfarande få första månaden för 10kr, så har du hela spelet i en månad.

Medlem

Verkar inte som att denna trial finns i Sverige dock? Trist.

Edit: Det är PS4 jag har.

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Kollade lite videos på spelet och dess vapentyper, såg trevligare ut än vad jag trodde. Får kanske bli ett köp när det är på rea någon dag. Tack!

Det är rea nu. Tror det ligger för 249. Jag spelar inte längre men det är kul! Dänga fula monster :).

Medlem
Skrivet av slarron:

Det är rea nu. Tror det ligger för 249. Jag spelar inte längre men det är kul! Dänga fula monster :).

Asså? Vart då? Inte på Steam vad jag kan se?

1
Skriv svar