Inget Ghost Recon Breakpoint på Steam

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Är det bara jag som längtar till Microsoft kör Windows Store exklusivt på alla spel som ska släppas på Windows eller släpp spelen på någon annat OS?. Så man slipper dessa jävla barnfasonerna. Fattar verkligen inte hur man kan komma fram till att det skulle vara mer lukrativt för en utvecklare att man ska sälja sina produkter på bara ett ställe. Hur skulle det se om man bara kunde köpa Arla mjölk på ICA. Istället för att sälja på alla matbutiker som kan handhålla produkten. Ni vet 60% handlar på ICA och 40% handlar på Konsum. Nu tar ICA 1kr mindre än Konsum. Men nu blir det bara Arla på ICA. Vart försvinner de 40% nånstans? De handlar Valio eller Skånemejeri. Så nu försvinner 40% av kunderna.

Samma skit blir ju på spelen med. En missad försäljning kommer alltid att överväga 12% mer i en försäljningsvinst. Kan knappast tänka mig att EGS eller Ubisoft whatever betalar de förlorade försäljningen i förskott.

Men vadå så är det ju redan på många ställe, Ica säljer sitt eget plus skånemejerier, Lidl säljer sitt eget och skånemejerier, city gross säljer sitt eget plus arla och skånemejerier osv osv. Dom köper ju in det som är billigast för dom, som dom kan tjäna mer pengar på. Typ skånemejerier ger dom bulkpris 100kr per 20 liter fil säger vi, Arla säger 110kr per 20 liter, då väljer dom skånemejerier. Det fungerar ju via upphandlingar av bulk i affären, och det gör det säkert inom spel också i viss mån. Jag tror dessutom ubisoft räknat på detta och kommit fram till att dom inte förlorar pengar på detta. Annars hade dom inte valt att göra såhär. More moneyzzz styr alltid.


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

Epic ska väl ta ner sin "store" om Steam sänker sin andel till 10%?

Medlem
Skrivet av Gandy:

Men vadå så är det ju redan på många ställe, Ica säljer sitt eget plus skånemejerier, Lidl säljer sitt eget och skånemejerier, city gross säljer sitt eget plus arla och skånemejerier osv osv. Dom köper ju in det som är billigast för dom, som dom kan tjäna mer pengar på. Typ skånemejerier ger dom bulkpris 100kr per 20 liter fil säger vi, Arla säger 110kr per 20 liter, då väljer dom skånemejerier. Det fungerar ju via upphandlingar av bulk i affären, och det gör det säkert inom spel också i viss mån. Jag tror dessutom ubisoft räknat på detta och kommit fram till att dom inte förlorar pengar på detta. Annars hade dom inte valt att göra såhär. More moneyzzz styr alltid.

Det handlar om valfrihet som kund. Och intäkter som säljare/tillverkare. I mitt exempel så hade dom som vill ha Arlas måste numera åka minst 10mil. Lätt jämnfört med EGS avsaknad av funktioner. Det handlar inte om att sälja sitt eget vart du nu fick det ifrån. Hade det varit Epics egna hade det ju inte funnits något att diskutera. Har du missat det?

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Det handlar om valfrihet som kund. Och intäkter som säljare/tillverkare. I mitt exempel så hade dom som vill ha Arlas måste numera åka minst 10mil. Lätt jämnfört med EGS avsaknad av funktioner. Det handlar inte om att sälja sitt eget vart du nu fick det ifrån. Hade det varit Epics egna hade det ju inte funnits något att diskutera. Har du missat det?

Nej jag missade inte det.... Men pengar styr i vilket fall. Tror som jag sa att Ubisoft räknat på detta och kommit fram till att detta lönar sig. Annars hade dom inte gjort detta.


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Avstängd

Tråkigt att det inte släpps på Steam. Hade betalat mer för det. Blir inget köp nu.

Inaktiv
Skrivet av Mirage:

Folk som du har missat vad Steam erbjuder i tjänster, till skillnad från de avskalade bolagen. Det du snackar är som att säga Ryan Air är lika bra som British Airways, och BA måste sänka sina priser, för de kostar för mycket.

Vad erbjuder Steam som du verkligen använder?
För mig är det bara listan med spel, allt annat är onödigt trams.

Det gäller alla launchers, jag är inte intresserad av communitys och annan dynga, önskar man kunde klicka bort sånt vid installationen av launchers, men Steam har mest skräp av alla launchers.

Inaktiv
Skrivet av Pholiage:

Är det bara jag som längtar till Microsoft kör Windows Store exklusivt på alla spel som ska släppas på Windows eller släpp spelen på någon annat OS?. Så man slipper dessa jävla barnfasonerna. Fattar verkligen inte hur man kan komma fram till att det skulle vara mer lukrativt för en utvecklare att man ska sälja sina produkter på bara ett ställe. Hur skulle det se om man bara kunde köpa Arla mjölk på ICA. Istället för att sälja på alla matbutiker som kan handhålla produkten. Ni vet 60% handlar på ICA och 40% handlar på Konsum. Nu tar ICA 1kr mindre än Konsum. Men nu blir det bara Arla på ICA. Vart försvinner de 40% nånstans? De handlar Valio eller Skånemejeri. Så nu försvinner 40% av kunderna.

Samma skit blir ju på spelen med. En missad försäljning kommer alltid att överväga 12% mer i en försäljningsvinst. Kan knappast tänka mig att EGS eller Ubisoft whatever betalar de förlorade försäljningen i förskott.

Detta har aktörerna uppenbarligen missat helt.
Sjukt att de inte anlitar professionella ekonomer som räknar ut sånt där innan de bestämmer sig för att ta såna beslut!!

Medlem
Skrivet av PeterMagnusson84:

Spelet använder ju Uplay så varför bara inte köpa det därifrån.

Om det inte är väsentlig prisskillnad så finns det ingen anledning till att inte köpa via uPlay.

Medlem
Skrivet av anon_326443:

Vad erbjuder Steam som du verkligen använder?
För mig är det bara listan med spel, allt annat är onödigt trams.

Det gäller alla launchers, jag är inte intresserad av communitys och annan dynga, önskar man kunde klicka bort sånt vid installationen av launchers, men Steam har mest skräp av alla launchers.

Jag använder speltjänsten (som inkluderar en bra refund policy som jag utnyttjat vid tillfällen), communities, moddar, recensioner och curators. Bara för att nämna några få.


signatur

I drank what?

Skrivet av Gandy:

Nej jag missade inte det.... Men pengar styr i vilket fall. Tror som jag sa att Ubisoft räknat på detta och kommit fram till att detta lönar sig. Annars hade dom inte gjort detta.

Självklart lönar det sig för Ubisoft. Detta sa de redan vid beslutet att dra över The Division 2 till Epic. Förhandsbokningar och försäljningar på uPlay ökade stort eftersom folk inte kunde köpa spelet via Steam.
Dessutom slipper de att dela med sig av vinsten till Epic.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av anon_326443:

Vad erbjuder Steam som du verkligen använder?
För mig är det bara listan med spel, allt annat är onödigt trams.

Det gäller alla launchers, jag är inte intresserad av communitys och annan dynga, önskar man kunde klicka bort sånt vid installationen av launchers, men Steam har mest skräp av alla launchers.

Kan inte svara för ovan talare men jag själv är helt beroende av in-home streaming eftersom den maxade burken står i arbetsrummet medan jag oftast spelar nedsjunken i soffan i vardagsrummet. Cloud-saves, svårt att vara utan. När jag reser blir det bärbart och savegames på molnet är då ett måste. Dessutom köper jag sällan något innan jag ögnat genom recensionerna. Vid problem hur triviala de än må vara finns nästan alltid en lösning i forumen. Jag vill ha dessa funktioner för att jag använder dom. Epic har inget sådant att erbjuda men tar lika mycket betalt.

That sucks cuz it looks good.

Medlem

Alltså om spelet går att starta så bryr jag mig ungefär 0% om var jag köper det, så länge det är legit och inte någon stulen kod som utvecklarna inte får någonting för.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

12
Skriv svar