LinkedIn-CV skvallrar om Red Dead Redemption 2 till PC

Medlem
Skrivet av Banzeken:

Då har du nog aldrig spelat på en processor från 2012...

https://www.youtube.com/watch?v=QPqsTLsXlaU

Försök igen...

Det är med ett Gtx 1080 från 2016.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av totte1015:

Köpte ett PS4 för RDR2...

Dummaste jag har gjort, för hur bra ett spel än är, hatar man konsoler så gör man

Kommer aldrig förstå hur man kan bli bra på att spela med en kontroll, aldrig.

Sjukt många gånger jag har varit påväg att kasta kontrollen åt helvete

Jag trodde samma sak men efter några år så känns det ok. I början så var det OMÖJLIGT att sikta i FPS-spel och sånt men det går långsamt över.
Lite som att lära sig dricka alkohol...


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

@Snabeltorsk: OK? Du menar att jag inte får uppgradera grafikkortet en enstaka gång 4-5 år senare för syftet att spela i 4K bara för att jag köpte datorn i slutet av 2012? Oroa dig inte, du kommer ändå tvingas äta dina ord med ditt outbildade "720p" uttalande för det visar sig att även om jag använde mitt kort från 2012 så kan jag spela samma spel i långt över 720P...


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

Har inte särskilt bråttom, nu har det ju hunnits betatestas av konsolspelarna. Väntar gärna lite längre för en bättre upplevelse


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Avstängd

Va? Detta gamla spel? Jaja är väl bra om ni PC-spelare får spela det med.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Ja man kan ju alltid hoppas. RDR2 kräver lite väl mycket av min PS4 vars fläktar går så snabbt att den kan bli en helikopter och flyga iväg.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Tråddemonen
Testpilot

@BurningMan: Mitt PS4 har fungerat som ett extra element under vintertid och räddat vår familj två år i rad från att frysa till dötts.

Medlem
Skrivet av Banzeken:

@Snabeltorsk: OK? Du menar att jag inte får uppgradera grafikkortet en enstaka gång 4-5 år senare för syftet att spela i 4K bara för att jag köpte datorn i slutet av 2012? Oroa dig inte, du kommer ändå tvingas äta dina ord med ditt outbildade "720p" uttalande för det visar sig att även om jag använde mitt kort från 2012 så kan jag spela samma spel i långt över 720P...

https://www.youtube.com/watch?v=7B8f_fe8NCQ&t=59s

Men eftersom grafikkortet gör 80% av fps:en i högre upplösning så kan man ju inte säga man har en dator från 2012 när man har ett grafikkort som är 4 år nyare. i 4k på nyare spel kan man ha en 2500k i många fall utan att få mycket prestanda fall pga att grafikkortet flaskar långt innan cpu, lite beroende på spel.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av nils45:

30 fps är för hackigt, även på en TV. Samt bättre grafik bidrar till mindre ansträngning vilket motverkar huvudverk, som när saker och ting flimrar (saknaden utav AA), och saker på distans inte har tillräckligt med pixlar (p.g.a. upplösningen). FPS handlar inte om e-penis, det handlar om att få en jämn spel-upplevelse på ett system som måste anpassas därefter, t.ex. har du en större skärm = bättre grafikkort för att bibehålla jämnheten (min. 60fps).

Fast fps spelar mindre roll numera. Till en viss gräns såklart. Men 30fps med 100% frametime kan vara hur bra som helst. På 30fps så märks det mycket tydligare när du tappar 1 fps än om du tappar 1 vid 60fps. Man vill ju helst ha synkat oavsett. Nyligen skaffat en One X och sista konsolen jag hade var PS3. GTAV på PS3 är sådär men gick ju bra med tanke på hur bra spelet såg ut. Men One X har bättre frame synk även om det bara är 30fps. Digital Foundry har även gjort video på detta.

Medlem

@Pholiage: Du kan ha en poäng. Jag är otroligt kräsen när det kommer till framerate, men tyckte God of War (4K) var totalt spelbart, trots sketna 30 fps. På Spyro däremot reagerade jag starkt på att det inte var i 60 fps, kändes direkt i början. Men efter nån timme var jag van.


signatur

I'm like you, I have no name.

12
Skriv svar