Euro Truck Simulator 2 svänger av mot Svarta havet

Robot
Euro Truck Simulator 2 svänger av mot Svarta havet

Sydöstra Europa i nästa expansion – sydväst-Europa upprört.

#euro-truck-simulator-2, #releaselistan


Medlem

Vill ha multiplayer! Och då menar jag officiell sådan, inte fulhack! :).

Nice att de expanderar, synd bara att de lagt in så få städer här uppe i Norden....

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Vill ha multiplayer! Och då menar jag officiell sådan, inte fulhack! :).

Nice att de expanderar, synd bara att de lagt in så få städer här uppe i Norden....

Visst hade det varit trevligt med officiell multiplayer, men ”fulhacket” är så pass utbrett vid det här laget (712 inne på största servern just nu) så jag tror inte att det är högprioriterat av SCS.

Medlem

Så förbannat synd att dom inte har lagt till bil+släp

Trailer är löjligt lätt att köra, speciellt i ETS2

Medlem
Skrivet av totte1015:

Så förbannat synd att dom inte har lagt till bil+släp

Trailer är löjligt lätt att köra, speciellt i ETS2

Menar du vanlig bil med hyrkärra från Ok? Jag har kanske dragit släp 3 eller 4 gånger sedan jag tog körkort för 9 år sedan och det inte upplevt att det var särskilt svårt, backa är väl lite knepigt men det löste sig genom att ta det långsamt.

KoP
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Menar du vanlig bil med hyrkärra från Ok? Jag har kanske dragit släp 3 eller 4 gånger sedan jag tog körkort för 9 år sedan och det inte upplevt att det var särskilt svårt, backa är väl lite knepigt men det löste sig genom att ta det långsamt.

Jag tror att han syftade på detta:

Medlem

Ja det förklarar ju lite fast i min värld så är det lastbil med släp men jag är inte i den branschen så har säkert fel.

Geeks Gaming
Skrivet av totte1015:

Så förbannat synd att dom inte har lagt till bil+släp

Trailer är löjligt lätt att köra, speciellt i ETS2

Skrivet av jOnÄTÄn:

Menar du vanlig bil med hyrkärra från Ok? Jag har kanske dragit släp 3 eller 4 gånger sedan jag tog körkort för 9 år sedan och det inte upplevt att det var särskilt svårt, backa är väl lite knepigt men det löste sig genom att ta det långsamt.

Det finns faktiskt, men måste upp i lvl 20 för att låsa upp det. Pallar man inte det går det att ladda ner färdiga profiler till max level.

Medlem

Spännande! Alltid kul att se vart de lägger deras nästa stora expansion i Europa. Efter detta går de nog vänster (Kroatien, Albanien, Grekland) för att lappa ihop med Italien.

Skrivet av mrpijey:

Nice att de expanderar, synd bara att de lagt in så få städer här uppe i Norden....

Norra norden vore nice att få senare. Tycker att Scandinavia DLCt är deras bästa hittills.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

KoP
Medlem
Skrivet av TheMadPanda:

Det finns faktiskt, men måste upp i lvl 20 för att låsa upp det. Pallar man inte det går det att ladda ner färdiga profiler till max level.

Jag är level 41 men har inte sett röken av lastbilar med skåp? :S Vad har jag missat?? Eller syftar du på att dra dubbla släp? 🤔

Medlem

Långtradare har funnits i ETS2 i flera år. Har för mig att det bara är tillåtet att köra långtradare i Sverige och Finland, vilket är anledningen till att du måste ha Scandinavia DLC för att få tillgång till detta i spelet

KoP
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Långtradare har funnits i ETS2 i flera år. Har för mig att det bara är tillåtet att köra långtradare i Sverige och Finland, vilket är anledningen till att du måste ha Scandinavia DLC för att få tillgång till detta i spelet

Jo långtradare och Scandinavia DLC har jag. Men på bilden jag länkade är det en lastbil med skåp och släp. Mig veterligen finns det inga skåplastbilar i spelet vilket är konstigt. 🤔

Medlem

Uppdaterar de även t ex grafik och övrigt för de gamla områdena när de lägger till förbättringar i spelmotorn? Eller hur håller de ihop kontinenten upplevelsemässigt? De äldre områdena kommer ju annars att se föråldrade ut när spelet är sex år gammalt? Eller att de nya känns gamla och förenklade, om de kör med allt lika som för sex år sedan?

Skrivet av bopp:

Uppdaterar de även t ex grafik och övrigt för de gamla områdena när de lägger till förbättringar i spelmotorn? Eller hur håller de ihop kontinenten upplevelsemässigt? De äldre områdena kommer ju annars att se föråldrade ut när spelet är sex år gammalt? Eller att de nya känns gamla och förenklade, om de kör med allt lika som för sex år sedan?

Kolla senaste uppdateringarna. Finns inte så mycket original kvar längre och de jobbar hela tiden på att förnya gamla delar av kartan


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ja det förklarar ju lite fast i min värld så är det lastbil med släp men jag är inte i den branschen så har säkert fel.

Just i lastbilsbranschen kallas det ofta för bil och släp för enkelhetens skull, sällan man egentligen säger lastbil i vardagligt språk på jobbet

Det jag saknar är såkallat dollysläp, precis som på bilden, men föreställ dig när du backar måste du "tänka fel två gånger" för att flå släpet dit man vill

Vad jag minns så finns s.k linkekipage och sådant saknar just det kluriga med vinkelbackning
Det är helt enkelt för lätt i spelet 😅

Medlem

Ni har tydligen missat det men SCS hade någon stream tro de va under lanseringen av Baltic DLC eller senare, iallafall där dom bland annat sa att de finns planer att bygga upp mot norr i Skandinavien DLC.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem
Skrivet av KoP:

Jo långtradare och Scandinavia DLC har jag. Men på bilden jag länkade är det en lastbil med skåp och släp. Mig veterligen finns det inga skåplastbilar i spelet vilket är konstigt. 🤔

Jag vet att det finns moddar för det, osäker på om dom är bra men tror det från vad jag sett på youtube. Men tror inte det finns officiellt i spelet?

Bil + släp känns ju mer standard för transporter inom sverige, medans bil med trailer är mer långfärdsåkare som har. Vilket är lite grejen med spelet iof men ändå

1
Skriv svar