LinkedIn-CV skvallrar om Red Dead Redemption 2 till PC

Robot
LinkedIn-CV skvallrar om Red Dead Redemption 2 till PC

En fysikprogrammerare har ett lite väl digert CV.

#Red-dead-redemption-2, #Rockstar


Medlem

Verkar lite sketchy om det inte kommer till PC.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Läste artikel från FZ-oraklet och kunde läsa ut att RDR2 borde komma runt maj månad.

https://m.fz.se/artikel/277950-fz-oraklet-ja-red-dead-redempt...

Artikeln släpptes i oktober, då tänkte jag att det skulle vara helt omöjligt för mig att vänta så länge.

Och nu är vi här och ändå inget släpp. Vill ha det nu!!

Moderator | Testpilot
Skrivet av B-itta:

Läste artikel från FZ-oraklet och kunde läsa ut att RDR2 borde komma runt maj månad.

https://m.fz.se/artikel/277950-fz-oraklet-ja-red-dead-redempt...

Eller hösten, om det skulle komma en utannonsering runt jul.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Är väl säkert det som de kommer visa på E3, och inget nytt spel..

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Är väl säkert det som de kommer visa på E3, och inget nytt spel..

Ska Rockstar på e3? Det var rätt oväntat.

Medlem

känns som att den kommer före till PSnow å då kvittar det faktiskt


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Till allt vanligt folk som verkligen inte kan eller har lust att köpa en konsol för att spela RDR2 säger jag bara att jag förstår smärtan i väntan på ett PC-släpp av RDR2 för det är ett grymt bra spel på flera plan.

Själv blir jag trött av att läsa om fanatiska "PC gamers" som gör narr av konsolspelare (och övriga datorägare) för att de "beta-testar" spelet åt dem innan det släpps till Windows. Det är samma hypokritiska nötter som investerar i nya grafikkort för tusenlappar i förhoppningen att öka bildhastigheten med några procent. Om dessa idioter inte kan lägga undan ett par laxar till att köpa en begagnad PS4:a/XB1:a och ett ex av RDR2 (och upptäcka mängder av exklusiva titlar) är det inte mitt fel att jag bestämde mig för att skaffa spelet tidigt och köra färdigt det LÅNGT innan dessa gnälliga jävlar får chansen att erfara RDR2 själva. Till dessa fanatiker önskar jag ett fortsatt lidande.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Inaktiv
Skrivet av Banzeken:

Till allt vanligt folk som verkligen inte kan eller har lust att köpa en konsol för att spela RDR2 säger jag bara att jag förstår smärtan i väntan på ett PC-släpp av RDR2 för det är ett grymt bra spel på flera plan.

Själv blir jag trött av att läsa om fanatiska "PC gamers" som gör narr av konsolspelare (och övriga datorägare) för att de "beta-testar" spelet åt dem innan det släpps till Windows. Det är samma hypokritiska nötter som investerar i nya grafikkort för tusenlappar i förhoppningen att öka bildhastigheten med några procent. Om dessa idioter inte kan lägga undan ett par laxar till att köpa en begagnad PS4:a/XB1:a och ett ex av RDR2 (och upptäcka mängder av exklusiva titlar) är det inte mitt fel att jag bestämde mig för att skaffa spelet tidigt och köra färdigt det LÅNGT innan dessa gnälliga jävlar får chansen att erfara RDR2 själva. Till dessa fanatiker önskar jag ett fortsatt lidande.

Oh the irony 🤣

Medlem
Skrivet av Banzeken:

Till allt vanligt folk som verkligen inte kan eller har lust att köpa en konsol för att spela RDR2 säger jag bara att jag förstår smärtan i väntan på ett PC-släpp av RDR2 för det är ett grymt bra spel på flera plan.

Själv blir jag trött av att läsa om fanatiska "PC gamers" som gör narr av konsolspelare (och övriga datorägare) för att de "beta-testar" spelet åt dem innan det släpps till Windows. Det är samma hypokritiska nötter som investerar i nya grafikkort för tusenlappar i förhoppningen att öka bildhastigheten med några procent. Om dessa idioter inte kan lägga undan ett par laxar till att köpa en begagnad PS4:a/XB1:a och ett ex av RDR2 (och upptäcka mängder av exklusiva titlar) är det inte mitt fel att jag bestämde mig för att skaffa spelet tidigt och köra färdigt det LÅNGT innan dessa gnälliga jävlar får chansen att erfara RDR2 själva. Till dessa fanatiker önskar jag ett fortsatt lidande.

Jag har en Playstation 4 PRO hemma men vill spela spelet på PC för att kunna maxa grafiken (joo det gör skillnad). Försöker utnyttja mitt 2080 kort så gott jag kan.

Resten av ditt inlägg är rätt onödigt...

Medlem

@anon_326725: Då vill jag också att du pekar ut var "ironin" ligger. Ha då även i åtanke att jag äger en dator från 2013 (klarar allt nytt utan problem) och konsoler.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

Inte speciellt oväntat. Jag spelade igenom GTA V förra året på PC och gillade det starkt så jag har inga problem att vänta.

Medlem

Köpte ett PS4 för RDR2...

Dummaste jag har gjort, för hur bra ett spel än är, hatar man konsoler så gör man

Kommer aldrig förstå hur man kan bli bra på att spela med en kontroll, aldrig.

Sjukt många gånger jag har varit påväg att kasta kontrollen åt helvete

Medlem

jag väntar med köp tills det kommer till pc. vore ju kul faktist dock skumt ettan aldrig kom till pcn ?

Tror det kommer släppas först om till PS5/Xbox Two och därefter till PC. Precis likadant som det var med GTA V.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Jag har en Playstation 4 PRO hemma men vill spela spelet på PC för att kunna maxa grafiken (joo det gör skillnad). Försöker utnyttja mitt 2080 kort så gott jag kan.

Resten av ditt inlägg är rätt onödigt...

Förstår att man vill maxa upplevelsen av ett spel, men att vänta ut ett spel som inte ens är bekräftat till pc ännu? Spelade det på Xbox x, och med mina referenser kan det inte bli mycket snyggare än så.

Hoppas att rockstar lägger till något i spelet till eventuellt släpp på PC, så det blir värt väntan.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Förstår att man vill maxa upplevelsen av ett spel, men att vänta ut ett spel som inte ens är bekräftat till pc ännu?

Det är väl det som är det fina i en marknadsekonomi där det finns en uppsjö av andra spel som man kan lira under tiden man väntar på att ett spel ska bli portat. Och blir det inte portat till just din favorit-pc/konsol så väljer man helt enkelt inte å spela spelet. Jag skulle aldrig få för mej att slänga ut flera tusen enbart för spela ett spel för några hundralappar. Detta gäller givetvis åt båda hållen. Sitter du med PlayStation å så kommer ett fett spel på PC men inte blir portat så väljer man bara bort det spelet.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Jag väntar till PC också.
GtaV körde jag först på xbox360 och sen PC.
PC versionen var överlägsen xbox360 men jag gissar det var samma med ps4/xb1 versionerna också.
Det jag gillar med PC versionen förutom moddar är att man vad jag vill minnas sömlöst kan byta mellan handkontroll och mus+tangentbord.
Tex köra FPS mode med mus+tangentbord och sen växla till kontroll när man skulle köra bara genom att plocka upp kontrollen var riktigt smidigt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Det är väl det som är det fina i en marknadsekonomi där det finns en uppsjö av andra spel som man kan lira under tiden man väntar på att ett spel ska bli portat. Och blir det inte portat till just din favorit-pc/konsol så väljer man helt enkelt inte å spela spelet. Jag skulle aldrig få för mej att slänga ut flera tusen enbart för spela ett spel för några hundralappar. Detta gäller givetvis åt båda hållen. Sitter du med PlayStation å så kommer ett fett spel på PC men inte blir portat så väljer man bara bort det spelet.

Rolig liknelse med marknadsekonomi, samma val hade väl gått lika utmärkt att göra i en planekonomi?

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Rolig liknelse med marknadsekonomi, samma val hade väl gått lika utmärkt att göra i en planekonomi?

Nja, det beror väl på men ofta så har man inte så många olika saker att välja på inom ett område tex drabanten i Östtyskland osv. Min liknelse handlar mer om att i en marknadsekonomi har du oftast flera olika val inom samma genre såsom dataspel ☺️


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Nja, det beror väl på men ofta så har man inte så många olika saker att välja på inom ett område tex drabanten i Östtyskland osv. Min liknelse handlar mer om att i en marknadsekonomi har du oftast flera olika val inom samma genre såsom dataspel ☺️

Då förstår jag. 😀

Medlem

Spelade det på ps4, helt okej spel men skulle aldrig köpa det igen till min PC så bra är det inte

Medlem
Skrivet av Banzeken:

@SaltyApple: Då vill jag också att du pekar ut var "ironin" ligger. Ha då även i åtanke att jag äger en dator från 2013 (klarar allt nytt utan problem) och konsoler.

I vad 720P ?

Kör Ghost Recon Wildlands eller The Division 2 i 2160P ultra och återkom.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Vore kul om både ettan och tvåan slogs ihop i ett paket till pc...

Inaktiv
Skrivet av Snabeltorsk:

I vad 720P ?

Kör Ghost Recon Wildlands eller The Division 2 i 2160P ultra och återkom.

Ungefär vad jag tänkte men tror inte det är lönt att ta diskussionen helt ärligt

Medlem

@Snabeltorsk @anon_326725 Jo, jag hade en misstanke om att ni är den typen av människor som kastar pengar i sjön för lite extra pixlar och fler bilder/sekund.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Blessus:

känns som att den kommer före till PSnow å då kvittar det faktiskt

Har PSNow stöd för mus/tangentbord?

Skrivet av Snabeltorsk:

I vad 720P ?

Kör Ghost Recon Wildlands eller The Division 2 i 2160P ultra och återkom.

Ja, att spela i 4K är ju så jävla vanligt alltså 🙄

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

I vad 720P ?

Då har du nog aldrig spelat på en processor från 2012...

Försök igen...


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

30 fps är för hackigt, även på en TV. Samt bättre grafik bidrar till mindre ansträngning vilket motverkar huvudverk, som när saker och ting flimrar (saknaden utav AA), och saker på distans inte har tillräckligt med pixlar (p.g.a. upplösningen). FPS handlar inte om e-penis, det handlar om att få en jämn spel-upplevelse på ett system som måste anpassas därefter, t.ex. har du en större skärm = bättre grafikkort för att bibehålla jämnheten (min. 60fps).

12
Skriv svar