Bethesda visar schema för nytt innehåll till Rage 2

Robot
Bethesda visar schema för nytt innehåll till Rage 2

Nya vapen, nya fordon, community-utmaningar och expansioner väntar.

#Avalanche-studios, #Bethesda, #Id-software, #Rage-2


Medlem

Att de redan innan släppet har planerat för, inte bara en, utan två expansioner med bara ett par månader efter släpp och blott månader efter första expansion ännu en expansion får en ju att sucka högt.

Vad hände med att släppa ett färdigt spel, låta folk spela det och grinda och släppa expansioner när man märker att intresset svalnar?

Medlem

Det blev ett köp för mig och spelet skickades från butiken i fredags.

I ärlighetens namn var det Apex som fick mig tillbaka till shooter-genren och Rage 2 ser faktiskt roligt ut. Jag gillar konceptet med löpande utmaningar och belöningar, är det fler single player spel som har sådant?

Har de lyckats med spelet lär jag köpa expansionerna också. (Även om jag såklart föredragit att få allt på en och samma gång)

Medlem

Jag börjar bli mer och mer sugen. Efter x-antal timmar med Sekiro (som jag klarade förra veckan) är jag sugen på något helt annat. Bara fullständigt leka loss. Inväntar dock recensioner samt lite synpunkter från andra spelare innan jag bestämmer mig.

Medlem

Irriterat mig på att det inte finns coop, känns som ett spel det hade varit bra kombination med. Kan ju hoppas på en coop DLC uppdatering men tvivlar dom kommer göra det.

Medlem
Skrivet av KortTjock:

Att de redan innan släppet har planerat för, inte bara en, utan två expansioner med bara ett par månader efter släpp och blott månader efter första expansion ännu en expansion får en ju att sucka högt.

Vad hände med att släppa ett färdigt spel, låta folk spela det och grinda och släppa expansioner när man märker att intresset svalnar?

Det är rätt normalt att planera för expansioner redan innan spelet är släppt, det tar 1-2 månader från att de sista ändringarna (i form av buggfixar) görs på spelet av utecklingsteamet till att spelet är ute i handeln.

En period som utvecklarna annars skulle sitta sysslolösa och vänta medans microsoft/sony och diverse mellanhänder ska godkänna spelet och verifiera att det inte innehåller några kritiska buggar.

Om inget spelföretag arbetade på detta sätt skulle extramaterial till spelen dröja till tidigast 5-6 månader efter release, och i dagens stressade samhälle har de flesta tröttnat på ett spel redan efter 2v och det skulle skrikas över varför det aldrig kommer ny content.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Korken:

Det är rätt normalt att planera för expansioner redan innan spelet är släppt, det tar 1-2 månader från att de sista ändringarna (i form av buggfixar) görs på spelet av utecklingsteamet till att spelet är ute i handeln.

En period som utvecklarna annars skulle sitta sysslolösa och vänta medans microsoft/sony och diverse mellanhänder ska godkänna spelet och verifiera att det inte innehåller några kritiska buggar.

Om inget spelföretag arbetade på detta sätt skulle extramaterial till spelen dröja till tidigast 5-6 månader efter release, och i dagens stressade samhälle har de flesta tröttnat på ett spel redan efter 2v och det skulle skrikas över varför det aldrig kommer ny content.

Tragiskt, men sant.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Korken:

Det är rätt normalt att planera för expansioner redan innan spelet är släppt, det tar 1-2 månader från att de sista ändringarna (i form av buggfixar) görs på spelet av utecklingsteamet till att spelet är ute i handeln.

En period som utvecklarna annars skulle sitta sysslolösa och vänta medans microsoft/sony och diverse mellanhänder ska godkänna spelet och verifiera att det inte innehåller några kritiska buggar.

Om inget spelföretag arbetade på detta sätt skulle extramaterial till spelen dröja till tidigast 5-6 månader efter release, och i dagens stressade samhälle har de flesta tröttnat på ett spel redan efter 2v och det skulle skrikas över varför det aldrig kommer ny content.

Men då känns det ju som om att dom egentligen bara plockat bort DLCn från det färdiga spelet, om det tar 1.5-2 månader att utveckla DLCn

Inaktiv
Skrivet av WolfGrin:

Irriterat mig på att det inte finns coop, känns som ett spel det hade varit bra kombination med. Kan ju hoppas på en coop DLC uppdatering men tvivlar dom kommer göra det.

Idiotiskt att det inte finns Coop. Tilltalar tyvärr inte alls utan coop.

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

Men då känns det ju som om att dom egentligen bara plockat bort DLCn från det färdiga spelet, om det tar 1.5-2 månader att utveckla DLCn

Spelen blir klara långt innan dom släpps, den tiden mellan släppet och färdigställandet måste man ha saker att göra. Alternativet är att sparka alla drönare och återanställa dom igen vid behov.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

Men då känns det ju som om att dom egentligen bara plockat bort DLCn från det färdiga spelet, om det tar 1.5-2 månader att utveckla DLCn

Sen är det ju en levande produkt. Någon gång måste man bestämma "detta kommer vi att gå ut med vid release, resten av idéerna får bli extra material". Annars kommer man aldrig att bli färdig. Inget konstigt alls.

Sen om du eller någon annan inte tycker spelet är värt att spela utan detta extra material är ju upp till er däremot.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Spelen blir klara långt innan dom släpps, den tiden mellan släppet och färdigställandet måste man ha saker att göra. Alternativet är att sparka alla drönare och återanställa dom igen vid behov.

Men spelet gick guld den 2a maj enligt utvecklarna. Som någon sa tidigare så tar det någon månad med mellanhänder innan det släpps. Så om man med välvilja säger att dom började en månad innan spelet gick guld så har dom april, maj, juni att få klart DLCn. Sen dröjer en månad av mellanhänder innan DLCn släpps i augusti. Men dom kan ju såklart utvecklat DLCn parallellt med spelet, men då känns det såklart som dom egentligen bara tagit ut det ur spelet

Medlem
Skrivet av Frgr:

Sen är det ju en levande produkt. Någon gång måste man bestämma "detta kommer vi att gå ut med vid release, resten av idéerna får bli extra material". Annars kommer man aldrig att bli färdig. Inget konstigt alls.

Sen om du eller någon annan inte tycker spelet är värt att spela utan detta extra material är ju upp till er däremot.

Absolut, är inte emot DLC som koncept, även om jag nästan aldrig köper DLC. Känslan är bara att DLC kommer närmare o närmare släppet av originalspelet. Det är egentligen bara ett problem när originalspelet känns ofullständigt. Men vi vet ju inte hur Rage kommer kännas. Kommer nog köpa det, men inte föreställa

Medlem

@SkogsTrollet:

Nja, vad jag menar är att den stora mängden av utvecklare troligen var klara långt tidigare i en sådan här stor produktion. Du går ju inte från 100% arbetskraft till 0% på en dag medans spelet skickas runt lite under en månad.

Dom enda du behöver ha kvar i utvecklingen när dom närmar sig slutet är egentligen testare och sedan får andra stå lite vid sidan av och hoppa in och lösa saker, vilket i princip alltid gäller programmerare och level desingers.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

För mig så känns det som om dom gjorde rätt. Och att spelet redan är ett helt spel+ att detta bara är extra extra. Inte som No man sky fallout 76 destiny och Anthem alltså. Utan ett riktigt släpp som Monster hunter world tex.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

För mig så känns det som om dom gjorde rätt. Och att spelet redan är ett helt spel+ att detta bara är extra extra. Inte som No man sky fallout 76 destiny och Anthem alltså. Utan ett riktigt släpp som Monster hunter world tex.

Hoppas att din känsla är rätt, spelet är ju inte släppt än=)
Avalanche har ju bara en "ok" track record nu med, så man får väl hoppas på bra reviews.

Själv så väntar jag nog in GOTY versionen, känner inte något behov av att spela detta nu, det är ju inte så att jag kommer ligga efter i lvl eller något liknande.

Medlem

Så det kommer bli typ en "Game as a service / GaaS" titel?
Då dissar jag nog spelet


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Frgr:

Sen är det ju en levande produkt. Någon gång måste man bestämma "detta kommer vi att gå ut med vid release, resten av idéerna får bli extra material". Annars kommer man aldrig att bli färdig. Inget konstigt alls.

Sen om du eller någon annan inte tycker spelet är värt att spela utan detta extra material är ju upp till er däremot.

Precis, inte dag 1 dlcs vi snackar om här heller. Annars hamnar man en loop som star Citizen som bara lägga på mer o mer grejer.

Medlem
Skrivet av KortTjock:

Att de redan innan släppet har planerat för, inte bara en, utan två expansioner med bara ett par månader efter släpp och blott månader efter första expansion ännu en expansion får en ju att sucka högt.

Vad hände med att släppa ett färdigt spel, låta folk spela det och grinda och släppa expansioner när man märker att intresset svalnar?

Folk vill nog gärna vill ha spelet detta århundradet. (Star Citizen)
Allt är ju inte gratis heller, släpper man ett spel med bra och mycket content så har jag inga problem att hosta upp en slant extra till en expansion.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

så det e lite som borderlands fast snyggt.?

Medlem

Nej detta är inte ett Borderlands spel som någon annan säkert redan skrivit ovanför. Detta spel har många olikheter från Borderlands. Bla avsaknaden nu iaf av co-op och man lootar inte vapen heller. En singel player upplevelse i första hand. Mer för mig alltså för jag får hela min loot dos jag behöver från Apex.

1
Skriv svar