Inför Total War: Three Kingdoms-recensionen. Vad vill ni veta?

Avstängd

Skulle vilja se mer destruction i TW; Träd som faller när de träffas av artilleri, eld som sprider sig mellan träbyggnader i byar etc.

Medlem

Duellerna mellan hjältarna om det är så trasigt som det varnas för i den här "videon":

https://youtu.be/hEegQ-yeQys

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Visst, men om man inte skulle vara intresserad av något specifikt?

Mina favoriter är som sagt första rome, empire och medieval 2. Har inte fastnat för spelen efter empire om det beror på att jag är bitter och tycker det var bättre förr eller ej vet jag inte, hoppas inte det för jag är bara 27.

Medlem
Skrivet av JurgenRapp:

Duellerna mellan hjältarna om det är så trasigt som det varnas för i den här "videon":

https://youtu.be/hEegQ-yeQys

Den videon är dock gaaammmmmmmmmmmmaaaaaaaaaaaaaaalllllllllllll

Medlem

Notera att jag undvikit att läsa på allt för mycket om det nya spelet så en del av nedanstående kanske redan har förklarats och de flesta av mina frågor får ställas i relation till TW:WH 1 & 2.

Kampanj
- Diplomati - Utökad?
- Agents - Kontrollbara både i kampanj och på slagfält?
- Turn times - Som Rome II vid launch / Mortal Empires eller trimmat?

Slagfält
- Sieges- Kan städerna attackeras från olika håll eller ensidigt ala TW:WH?
- Exhaustion / Stamina på slagfältet - Snabbt/långsamt i jämförelse med tidigare spel?
- Special abilities för infanteri - Är det utökat gentemot TW:WH?
- Lord sniping - Finns det kvar?
- Kontrollschema - Några större förändringar (funkar gamla goa ALT+drag, ALT+CTRL+drag etc)?

Testa spelet på en dator som precis håller dom rekommenderade kraven. Är det ospelbart, eller ni måste sänka till skitfula inställningar så ger ni betyget noll/scam.

Medlem
Skrivet av humancentipede:

Testa spelet på en dator som precis håller dom rekommenderade kraven. Är det ospelbart, eller ni måste sänka till skitfula inställningar så ger ni betyget noll/scam.

Tycker inte det ska påverka betyget, visst är det bra om de nämner vilken hårdvara som behövs för att driva spelet. Men betyget bör ju handla om spelet inte om det är ett lättdrivet spel eller om spelutvecklaren är duktig på att sätta systemkrav.

12
Skriv svar