Planerna har inte ändrats, Final Fantasy VII-remaken serveras styckvis

Medlem

Då får man helt enkelt bara hoppas att de säljer tillräckligt etc, eller helt enkelt känner för att släppa alla delar. Vi vet ju hur det brukar gå när det ska lanseras saker i episoder... host host.. episod 3.

Medlem
Skrivet av boneless:

Har aldrig spelat FF IX. Hört att det ska vara bra. Värt att köra på switchen? Finns ju några ff att välja på nu tydligen 😊.

Gillar man klassisk Final Fantasy så är det fantastiskt . De tog typ allt bra med FF 4-6 och moderniserad lite.

Medlem

Ingen har nämmt det,så jag gör det. De hsr ju redan gjort detta en gång.
Final Fantasy XIII, XIII 2 och Lightning Returns.
Aldrig spelat,men kollade releasedatum.
Tog ganska precis två år mellan varje release. Antar der blir något liknande nu.

Jag HOPPAS på max ett år mellan släppen.
Tre delar,som släpps lagom till jul varje år vore fantastiskt.

Medlem

@breahl: hehe ja det lär det göra. FF7 när det begav sig var ett helt fantastiskt rollspel och jag är en av de som gärna hade sett en remake av spelet men nu så känner jag mig inte lika sugen längre. Skulle inte bli förvånad om de skrotar det helt fantastiska materia systemet heller och lägger in något annat. De lyckades ju helt förstöra secret of mana när de släppte om det så de lyckas säkert fucka upp ff7 också.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Jag anar ett nytt mass effect Andromeda i ff7 stuk. Kommer säkert att sälja men inte kännas sådär unikt som ff7 kändes när det kom.

Medlem

Fan vad skumt. Aldrig hört talas om en remake/remaster som delas upp.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Jag har inget emot uppdelningen, men de kanske inte ska göra en Starcraft 2 där det tog 2-3 år för att varje ny campaign-del skulle komma.

Det jag mest är nyfiken på var dessa uppdelningen är. Om det skulle vara samma uppdelning som skivorna är så skulle det kunna förstärka nostalgin ännu mer. Men om det skulle bli fler episoder tror jag inte att det kommer tas emot speciellt bra.

Detta kanske är uppgifter som redan avslöjats, jag har inte följt detta speciellt mycket.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

12
Skriv svar