8 minuter monsterslakt från Code Vein

Robot
8 minuter monsterslakt från Code Vein

Souls-inspirerat actionspel med vampyrtema.

#Bandai-namco, #Code-vein, #Souls


Medlem

Ska bli spännande att testa, men det känns som att alla spel som försöker vara Souls alltid kommer bli just det. Ett spel som försöker vara Souls, men inte är det.

Medlem

Jag gillar vad jag ser, hoppas det blir bra.

Lite tveksam till en datorstyrd följeslagare, är rädd för att den ska få egna ideer och ställa till med saker.

Medlem
Skrivet av Joakim Palm:

Jag gillar vad jag ser, hoppas det blir bra.

Lite tveksam till en datorstyrd följeslagare, är rädd för att den ska få egna ideer och ställa till med saker.

Ja det är jobbigt. Sist jag spelade med ai companion så valde han att spendera mina pengar på DLC.
För jävla tråkigt!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Joakim Palm:

Jag gillar vad jag ser, hoppas det blir bra.

Lite tveksam till en datorstyrd följeslagare, är rädd för att den ska få egna ideer och ställa till med saker.

Om följeslagaren funkar som aggro-magnet så kan ju en del bossfighter bli enklare.

Men sedan är frågan om man måste babysitta och rädda NPCn ur massa situationer bara för att den är klantig... 🤔 😄

Medlem

Jag är ärlig över att 50% av mitt intresse för det här handlar om anime vampyr stilen. Och resten pågund av avsaknaden av kläder på dom kvinnliga karaktärerna. Som tur är jag singel och färdig växt. Så ingen kvinna eller jag kommer att ta skada. Bara jag som får ett lite intressantare liv. Och skulle jag träffa någon så är nästa dark souls eller spel som klanen väljer att spela ett mycket större hot.

Medlem
Skrivet av Vamp:

Ska bli spännande att testa, men det känns som att alla spel som försöker vara Souls alltid kommer bli just det. Ett spel som försöker vara Souls, men inte är det.

tror inte jag spelat nån vettig 3d-soulslike. varken the surge eller nioh eller något annat har levt up till soulsborne standarden.

soulslikes i 2d däremot. både hollow knight och salt & sanctuary är mästerverk.

Medlem

Jag har fått för mig att det är coop, inte bara ai styrd companion. Hela spelet går att spela med en polare... Om man hade någon sån såklart

Medlem

Vampyrer är ju så jäkla töntiga! Vill hellre se zombies eller demoner men det känns som att varenda spel ska köra med vampyrtema nuförtiden.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Ser oerhört stelt ut och alla textures ser ut att vara i oväntat låg upplösning, blir troligtvis att vänta tills recensionerna har kommit och eventuella patcher. Stort fan av soulslike spel men detta ser inte ut att kicka upp dopaminet något.

Medlem

Mjamje, detta ser ut att bli kanske en 3/5 av det man har fått sett hittills.

Gillar inte följeslagaren man har med sig, hoppas man inte behöver ha med sig någon AI.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Inaktiv
Skrivet av Kleptoman:

Vampyrer är ju så jäkla töntiga! Vill hellre se zombies eller demoner men det känns som att varenda spel ska köra med vampyrtema nuförtiden.

Råka du byta plats på vampyrer och zombies?
Isåfall kan jag hålla med...

Medlem

Kan tipsa om att man kan signa upp för ngt de kallar network test som sker senare denna månad. Liten del av spelet samt co-på om jag fattat rätt.

https://www.bandainamcoent.com/agecheck?return_to=%252Flandin...

Medlem

Fyra nyanser av grått...
Har spelat alla Souls/souls-like spel men detta lockar inte så mycket.

Medlem

Varför lira detta när man still kan lira Sekiro? Verkar lättare (en AI-companion som säkert drar aggro och tankar allt, wtf plz?), fjantigare och det ser ju inte speciellt bra ut. Dessutom vet ju alla att en Shinobi lätt äger en vampyr.

1
Skriv svar