Snyggaste spelomslaget?

Medlem
Skrivet av Petrik:

Sant, fast det där är Maria Whittaker

Skulle precis skriva det när jag såg din post. Märkligt vad man minns namn lätt ibland trots att jag inte har den blekaste aning om vad hon gjort mer än just det omslaget...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av kebbe:

Även Guild Wars 2 stilrena drake ligger högt på listan, den gör sig dock bäst på den fysiska lådan med holo-effekten:
https://newoutriders.org/wiki/images/6/61/GW2_box_art.jpg

Medlem

Men fan också. Jag vet precis vilket omslag jag tycker är snyggast, men jag kan inte för mitt liv komma ihåg vad spelet heter eller vilket system det var till. Någon form av dator tror jag det var, och från 80-talet. På omslaget är det någon krigare som slåss mot ett monster och det är väldigt grovt ritat, inte så detaljerat och typ ingen bakgrund vad jag kan minnas. Har för mig att monstret (som inte är så jättestort) har en sån ankylosaurus-liknande svans (alltså en sån med typ en spikklubba i änden) och är av gargoyle-typ. Har för mig att monstret ser ut att liksom krypa runt för att göra sig redo för ett utfall. Nån som vet vad jag menar?

Medlem

Är dwn här på riktigt? XD

Moderator | Testpilot
Skrivet av Troll1:

Är dwn här på riktigt? XD

Yep!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Är det här ett riktigt spel eller ett montage?

Medlem

signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Måste säga att detta WoW-omslag är bland de är ett av de svagare omslagen då det knappt förmedlar vad det är för spel. Hade ju varit mer episkt om tex Nattalven och dvärgen blickade ut över ett vidsträckt landskap.

Skribent

signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Spelet var dock inte allt för kul.

Medlem

signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Medlem

signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Vet inte om det räknas, men yngre mig tyckte skivan till worms armagedon var skoj.

Riktigt kul tråd!

Medlem

@uberpwnage2.0: Terranigma för fan!! Ett av de bästa spelen nånsin. Dags att köra igenom igen kanske. Fett omslag också!

Elder scrolls 2: Daggerfall, riktigt fet!


signatur

"There are a few way we can do this and the choice is yours"

Ångrade mig, helt klart bättre


signatur

"There are a few way we can do this and the choice is yours"

Medlem

MageSlayer var ju jäääävligt metal när det begav sig på 90-talet. Som liten parvel så bönade och bad man mamma om att få köpa det, men ICKE! Det såg alldeles för våldsamt och hemskt ut för lilla Rafner.

Medlem
Skrivet av Rafner:

MageSlayer var ju jäääävligt metal när det begav sig på 90-talet. Som liten parvel så bönade och bad man mamma om att få köpa det, men ICKE! Det såg alldeles för våldsamt och hemskt ut för lilla Rafner.

https://i.imgur.com/NJLd5Mp.jpg

Haha, kan på sätt och vis förstå lilla Rafners föräldrar.

Stenhårt omslag. Grymt!

Medlem
Klassiker
Medlem
Medlem
Skrivet av employed:

Måste säga att detta WoW-omslag är bland de är ett av de svagare omslagen då det knappt förmedlar vad det är för spel. Hade ju varit mer episkt om tex Nattalven och dvärgen blickade ut över ett vidsträckt landskap.

Det kan jag förstå. För mig dryper det av nostalgisk skönhet


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Medlem

@Dimuman: Phalanx har förmodligen det märkligaste omslaget av de spel jag faktiskt sett i butik. Det och The Chessmaster har verkligen etsat sig fast i barndomsminnet.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Detta omslag tycker jag om. Ligger mig varmt om hjärtat, har däremot inte kvar mitt gamla exemplar.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Skriv svar