Inför Total War: Three Kingdoms-recensionen. Vad vill ni veta?

Frilansare
Inför Total War: Three Kingdoms-recensionen. Vad vill ni veta?

Vi har kod, och jag kommer dra igång vårt recensionspelande pronto. Men jag undrar också vad ni är sugna på att veta mer om?
Three Kingdoms ser av våra förhandstittar att döma ut att bli något av ett skifte, med omgjorda gränssnitt, "ny" ai etc. Så, vad ska vi hålla ett extra öga på i våra genomspelningar? Låt mig veta!

Min förhandstitt från januari i år hittar ni här:
https://www.fz.se/forhandstitt/278876-vi-har-spelat-total-war...

Skulle väll främst vilja veta om hur bra den nya Ai:n är.

hur har diplomatin blivit med den?

Hur är striderna förbättrade?
Har dom fortfarande det att när fiender trupper flyr så ångrar dom sej och får en Second wind och går tillbaka till slagfältet för att sen bara få en pil och fly igen och sen åter igen får en third wind, och sen en fjärde wind så att det bara e tjatigt hur dom flyende springer fram å tillbaka.

hur är du nu med spioneriet och dubbel spioneriet?
kommer du att få en förödande effekt på dej för att en av dina spioner hos nån var en dubbelspion, eller att du bara hade en spion hos dej. för gör spioneriet inte mycket mer än vad det gjorde innan så e det inte mycket att hurra för.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Visst skulle det finnas ett mode som är lite mer verklighetsbaserat, utan hjältar och så vidare?
Hur det ser ut och fungerar är iaf viktigt för mig, gillar inte alls fantastiska grejer i mina total war.

Frilansare

@superlim:
Yes, ett "romance mode" som är lite mer Warhammer-igt med starka hjältar som kan duellera på slagfältet. och sen ett "records mode" där generalerna leder trupper i strid som vanligt, med de buffs och influenssfärer som kommer med det.

Bra fråga, ska verkligen dyka djupt i det.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

@superlim:
Yes, ett "romance mode" som är lite mer Warhammer-igt med starka hjältar som kan duellera på slagfältet. och sen ett "records mode" där generalerna leder trupper i strid som vanligt, med de buffs och influenssfärer som kommer med det.

Bra fråga, ska verkligen dyka djupt i det.

Jag vill hoppas att det som Warhammer lyckades bra med, alltså hjältar och deras egenskaper, blir ett bra tillägg även i ett historiskt Total War. Hur ter sig de två olika spellägena mot varandra? Finns det tecken på att ett läge fått mer kärlek en det andra för det är jag orolig för? I min mening hade jag helst sett att dem fokuserade på ett spelläge, det känns som att risken för att det blir mediokert ökar när man gör två varianter av ett spel.

Medlem

Är det möjligt att bli allierad med någon ? Eller är det samma som förr, där man kunde vara överlägset mäktigast men ingen ville vara ens vän.

Medlem

När kommer Warhammer 3?

...Förlåt men det är allt jag vill ha av CA. Jag kan inte återgå till bara hästar och pilbågar efter warhammer. Det bara GÅR inte!

Medlem

Hur ser fortstriderna ut? Är det bara en mur som i warhammer spelen eller kan man anfalla en borg från alla vinklar?

Medlem

Vad kostar det?

Medlem

hur är en kampanj utan att behöva gå in i dom töntiga striderna, jag kör enbart på karta när jag spelar och det har inte funkat bra dom senaste total war

Medlem
Skrivet av Bahoven:

När kommer Warhammer 3?

...Förlåt men det är allt jag vill ha av CA. Jag kan inte återgå till bara hästar och pilbågar efter warhammer. Det bara GÅR inte!

Jag vill inte ens ta i dem spelen med tång, Skönt att var tillbaka i gamla TW igen.

Medlem

Vad för funktioner som tagits bort eller ändrats, nya funktioner? Hur bra är AI jämfört med äldre spel? Hur djupt det är med familjeträd, forskning, uppgraderingar osv. Hur stor karta? Hur många spelbara faktioner? Grafikinställningar? typ

Edit : Och såklart hur dessa hjältesaker funkar, har sett skräckexempel på YouTube om det... Hoppas dom fixat det till release


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

Om man aldrig spelat ett Total War... Är så detta ett bra spel? Lätt att komma in i osv.

Medlem

är det same shit diffrent name ^^

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Vad kostar det?

Nya PC-spel har ett "retail" pris på 599 kr. Det är nya standarden sedan några år tillbaka.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Om man aldrig spelat ett Total War... Är så detta ett bra spel? Lätt att komma in i osv.

Jag började med rome total war det från 2003 alltså när jag var 11 eller något kan en 11 åring lära sig spelet så är det simpelt nog för de flesta. Och kan du läsa och förstå engelska bättre än vad jag kunde då så lär det gå ännu smidigare för dig. Köp något av de äldre och testa de är ju billiga.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag började med rome total war det från 2003 alltså när jag var 11 eller något kan en 11 åring lära sig spelet så är det simpelt nog för de flesta. Och kan du läsa och förstå engelska bättre än vad jag kunde då så lär det gå ännu smidigare för dig. Köp något av de äldre och testa de är ju billiga.

har du spelat shogun? absolut mitt favorit total war, 2:an var redigt bra men inte riktigt lika bra som originalet.

Medlem

Kan man fortfarande träna upp sin hjälte i combat bara för att sedan total krossa alla armeer genom duell direkt i början? Känns som en big flaw då de isf blir att man rullar över alla som vanligt

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Om man aldrig spelat ett Total War... Är så detta ett bra spel? Lätt att komma in i osv.

Det är en hel del att sätta sig in i, särskilt på kampanjkartan men det är riktigt kul så köp gärna nåt äldre TW och prova.

Medlem

Om spelet är överhuvudtaget spelbart vid release. Tyckte att eran rome 2 recension missade det helt och fick orimligt högt betyg med tanke på kvalitén på spelet. Visst att funktioner m.mbsökert var bra men AI, crashes m.m var under all kritik.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Jag vill inte ens ta i dem spelen med tång, Skönt att var tillbaka i gamla TW igen.

Synd, Du missar något fantastiskt!

Medlem
Skrivet av Bahoven:

Synd, Du missar något fantastiskt!

Aah, jag var skeptisk själv men gav det ett försök och det var fanimig roligt!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

MIn fråga är när Total War: Warhammer 3 kommer

Moderator | Testpilot

Jag har en generell fråga om serien. Vilket spel bör jag börja med om man vill komma in i genren?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av pippen1001:

har du spelat shogun? absolut mitt favorit total war, 2:an var redigt bra men inte riktigt lika bra som originalet.

Har provat demot men det var inget jag fastnade för. Var lite för föråldrad grafik. Sen är jag inte lika insatt i de gamla japanerna som Europa.
Mina favoriter av de jag kört i serien är rome, empire och medieval 2.

Medlem

Är inlärningskurvan hög för nykomlingar i genren? Finns det intuitiva tutorials för den ovise?

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag har en generell fråga om serien. Vilket spel bör jag börja med om man vill komma in i genren?

Något som utspelar sig på den plats och tid som du tycker är intressant. Är ju roligast och enklast att sätta sig in i.

Moderator | Testpilot
Skrivet av jOnÄTÄn:

Något som utspelar sig på den plats och tid som du tycker är intressant. Är ju roligast och enklast att sätta sig in i.

Visst, men om man inte skulle vara intresserad av något specifikt?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Frilansare

Tack för alla frågor, keep em coming! Har redan börjat lira men kommer sätta igång på allvar ikväll. Hej då sömn.
Recension i slutet av nästa vecka!

OML
Medlem

De (icke passiva) förmågor som hjältarna har i romance mode som man kan använda för att tillfälligt buffa sina enheter, finns det i records mode med?

I de gamla total war spelen så väntade ofta generaler till sista stund innan de gick in i striden om det var för farligt eller så flydde de. Har ai generalerna någon som helst självbevarelsedrift (främst i records mode) och inte ensamma springer rakt in i fiendenslinjer det första de gör? Och samma sak med kavalleri, slösas de bort genom att springa rakt in i spjutenheter eller pilregn eller undviker de det?

Edit: Skyddar AIn någonsin sina bågskyttar och katapulter osv?

12
Skriv svar