Varför blev du medlem på FZ?

Medlem

Calles karisma.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

minns inte helt, men tror det var personalen, eftersom det är grabbarna man haft i detta sammanhang i så många år nu. dom gör ett bra jobb, fz är en bra sida. fått mina egna tips med flera ggr, tag å allt. etc. bra forum, bra folk, alla riktiga gamers som inte bara är sweclock-besserwissers. ja det finns mkt bra att säga. en bra dag hade varit att få hänga med fz heldag!!!

hur ofta har ni events där random nÖrds kan joina!?


signatur

//monster

Backloggens befriare

Jag har oftast inte konton alls, men tror det var någon tävling som jag ville delta i (inte den tävlingen), hade väl läst nyheterna till och från i säkert 10 år eller så iaf. Sedan bestämde jag mig för att behålla kontot på grund av den sköna stämningen både från er som arbetar på sajten och dess medlemmar. Det är skönt att det inte är så hetsigt och "modernt" (dvs folk som sitter och spelar nåt fps å skriker konstant, eller ja, det är så det känns när man tittar på "influensan").


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Jocke Bennet.
Älskade hans texter i PcGamer.

Sedan dess har jag kommit att tycka om många av de skribenter som Fz har och även formatet.
Fragzone har ju alltid funnits med i bakgrunden dock sedan Quake-eran.

Läste även det som keffkebab skrev gällande att det inte är så hetsigt här. Ja, för min del spelar det roll. Skön stämning och man märker att man vill titta på onsdags-streamen av nya och gamla spel som man kanske är sugen på att testa. Det känns som att man hänger med och det blir glatt.

Medlem

Vet inte varför jag "gick med", men gillar redaktionen på fz. Mycket kunniga och engagerade, och dessutom samtidigt ganska så ödmjuka. 🙂 Det är iaf därför jag stannat kvar.

Medlem

Mods, patcher och sånt till quake

Medlem

Inte mitt första konto, det var patchar och demos som gällde först.

Gillar formatet och stödjer gärna sådant som intresserar mig och som inte återfinns på de stora socialamedier suga privat info. sidorna.

Var förstås prenumerant på PC Gamer med flera då det begav sig.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Så man åter kunde ta upp diskussionen med fuzioN att han ska sluta måla upp sig som något sorts taktiskt geni inom CS eller att han är upphovsman till en endaste vettig flash.

Jh
Medlem

Medlem sedan 2006. Lurkade runt ett antal år innan det.. kanske från 2000 🤔 Vetat om fragzone sedan början dock.
Jag tycker FZ blir bättre och bättre.
Fräcka fredag är ett bra exempel på det. Det har snabbt blivit min favorit på sidan. Det ska bli kul att se hur det utvecklas 😊


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

C64
Medlem

Följde shacknews när dom va bra och fz
minns jag sökte efter en bot launcher till q3 på fz
och sen givetvis FTP som ni hade och online quake och quake 2 oj oj oj quake va så jävla bra online mera sånt!!, gnälla på att grafiken är skit spelar ingen roll när man spelar mot nån
och sen va det inget tjafs om vilket parti man röstade på! det är för mycket politik här för att vara en spelsida

sååå är vad jag tycker om det hela

KoP
Medlem

Ett intresse för spel fick mig att bli medlem.

Medlem

Jag spelade under mitten av 90-talet på FragZones FFA-quakeservrar (med nicknamet fISK) och representerade sedermera klanen Hellfire och var med och tävlade i 4on4. Dels var jag med för att diskutera och läsa om Quake, men sedan blev det för att frilansa som recensent. Orsaken till att jag hänger kvar är framför allt för att spelintresset hänger kvar blandat med nostalgi.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Var väl enda spelsidan jag tyckte var vettig back in the day (medlem sedan 2004, men lurkade nog ett tag innan dess). Har nog inte varit jätteaktiv varken i forum eller bland kommentarerna (edit: 1750 posts tydligen, mindes nog fel..), men man hängde ju i #FZ (@quakenet) dygnet runt och saknar den gemenskapen nått enormt. Fanns alltid någon där att tjöta med, oavsett tid på dygnet. Var ju även där, av alla ställen, som jag sprang på min nuvarande sambo sedan 10 år tillbaks.

Har fortfarande kvar någon gammal sliten FZ-tshirt samt är fortfarande lite bitter över tshirt-tryck-tävlingen som jag vann för 12 år sedan som skulle börja säljas av er, men som till slut aldrig blev av pga "förlagspolitik"

Ber även om ursäkt över länken i min signatur som slutade fungerea för 10-12 år sedan men som jag inte orkat ta bort.. Lyckades googla fram en fungerande länk till samma artikel dock.

Medlem

Kommer inte ihåg. är över 11 år sedan, samma vår som jag tog studenten. Läste nog någon recension och ville kommentera något men då behövde man ett konto, så jag gjorde ett. Sen kom man tillbaka för att se vad som händer och så har det fortsatt.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Störde mig på nått betyg på ett spel och va tvungen skapa konto för klaga lite. Sedan dess kollar jag nog sidan 3-5 ggr/dag

Medlem

Trodde ärligt talat att jag hade reggat mig här för tusen år sedan, typ samtidigt som jag reggade mig på loading.se, men insåg sen när jag började hänga på Gekks-Discord att så inte var fallet. Så efter ett tag reggade jag mig här också, mest i avsaknaden av Loading (ja det finns på nyt tnu men det är inte samma sak).

Upptäckte att FZ är rätt så mycket bättre även om jag älskade charmen med Loading. Nu får jag avnjuta av charmen med FZ istället (den charmen stavas såklart @uberpwnage2.0 men jag ska inte ge honom alltför mycket uppmärksamhet...)


signatur

Halo kompis!

C64
Medlem

Varför medlem på Fz ?? kan det ha varit quake o spela skiten ur varandra...tyvärr händer det inte längre dom har barn ungar som tar upp så mycket tid...så :/ på FZ :/

C64
Medlem

Ge tillbax ftp ! finns mycket mumma o ladda ner

Medlem

Jag reggade troligtvis mitt gamla konto för någon tävling, och för att delta i forumet, även om jag mest läste.

Mitt nya konto visar väl att eran nya stil med att få användarna att engagera sig fungerar, tror jag registerade mig för att slänga ur mig någon kommentar.

Något som kanske ses som en fånig grej är att jag numera kan gå in via fragzone.se igen, något som fortfarande sitter i muskelminnet 15 år senare. Det visade iaf för mig att den där skammen som jag upplevde att ni kände över eran historia äntligen är borta.

Man måste ju få veta lite spelnyheter när man är en gamer! Och jag recommenderar FZ1!!

Skägg.
10 Chambers

Otroligt kul att läsa alla berättelser från alla, hur många olika anledningar det finns till att registrera sig. Tack också för alla komplimanger och lovord!

Min historia är ganska enkel: jag ville komma in gratis på Dreamhack. Hade tidigare skrivit en del för Counter-Strike.nu tillsammans med @xplejjn men när han drog vidare hit hakade jag på. Så började skriva nyheter, under ett vakande öga från Tompa och John. Då var det en grej att skriva roliga textlänkar till .plan-filer, Shacknews eller någon annan källa och jag höll på att spricka av stolthet när Göran Fröjdh gillade det jag skrev.

Sen fick jag börja skriva recensioner (UT2k4 kan ha varit en av de första), var under en period nyhetschef (ett finare namn för ”skriva nyheter varje dag”) och efter tog jag en ganska lång paus, var inte särskilt aktiv under ett par år men sen ringde John ich frågade om jag ville frilansa på heltid, som redaktör. Trots att precis blivit pappa var det inget svårt beslut. Så nu i maj har detta varit mitt jobb och det finns inget bättre.

Tack!


signatur
Grafikfejs
Paradox Interactive

Kort svar: Calle. Jag har stalkat honom på avstånd sedan Counter-strike.nu-tiden.


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

C64
Medlem

Alla strippor som finns på FZ

Medlem
Skrivet av C64:

Alla strippor som finns på FZ

Jag tror du blandar ihop "strippor" med "medelålders nördar".

Skrivet av Bennii:

Jag tror du blandar ihop "strippor" med "medelålders nördar".

Naket som naket.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

För jag gillar spel och för att jag gillar bråka med folk som inte tål att man gillar saker dom hatar eller ogillar saker dom älskar.

Skriv svar