Inget Ghost Recon Breakpoint på Steam

Robot
Inget Ghost Recon Breakpoint på Steam
Medlem

Det är ett ubisoft spel så om jag skaffar det blir det på Uplay. Spelar ingen större roll för min del. Epic store blir det garanterat INTE på iallafall.

Medlem

Alltid är ett starkt ord.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Spelet använder ju Uplay så varför bara inte köpa det därifrån.

Medlem

Ska jag ha det blir det från uplay ändå, dessutom rabatt därifrån.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Hatar Ubisoft.

Medlem

Saknas ett tredje alternativ: "köper inte sånt här skräp".

Medlem

Rubrik i mina ögon: Steam befriat från Ghost Recon Breakpoint.

Medlem

Uplay känns helt okay (numera) + att jag gillar 20% rabatten jag får lite nu och då

Edit: finns det något motsvarande rabattsystem på epic?

Medlem

Av 8 kommenterar är det bara 1 som inte använder sig av adblockers? Skamligt

Ännu en vinst för uPlay. Men det är ju bäst så, så spelskaparna får 100% av försäljningen.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av ohGr:

Saknas ett tredje alternativ: "köper inte sånt här skräp".

Medlem

Själv köper jag från Epic Store om det nu inte är billigare på Uplay


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Undra om upplägget Uplay + Epic store är lika uselt som Uplay + Steam. Att båda tjänsterna behöver vara igång för att starta spelen. Det förfarandet har fått mig att köpa allt från Ubi direkt på Uplay.

Medlem

Spelar mindre roll när det gäller Ubisoftspel, får ändå dras med Uplay-skräpet. Gällande frågeställningen i nyheten så köper jag nycklar till Steam till lägsta möjliga pris, blir väldigt sällan direkt från Steam.

Medlem

Ubisoft hade typ redan bestämt sig för någon månad sedan att enbart sälja på Epic och sina egna affär.
Så detta är ingen nyhet precis att ett kommande spel av ubisoft inte kommer säljas på Steam.

Men det är väll bra att få hemska affärer håller hand medans spelindustrin blir uppstyckad

Dock så skulle jag välja Ubisoft affär över Epic any day of the week.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

@Vamp: Ja, du behöver ha båda installerade om du köper uPlay-spel från Epic store. Fungerar på samma sätt.

Kommer med största sannolikhet inte skaffa detta alls, möjligtvis i en bargain bin senare, men om jag nu gör det så blir det via uPlay. Skulle inte installera Epic store ens i en virtual sandbox vid det här laget och det kommer förmodligen aldrig ändra sig. Kommer bli en principsak långt innan dess, om jag känner mig själv.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

När det kommer till ubisoft spel så spelar det ingen roll eftersom man måste spela via uplay även om du köpt ett spel på steam eller epic. Finns väl undantag men oftast är det så iaf.

Geeks Gaming

Då jag typ mådde illa av kameran i gameplayet och att dom inte gått tillbaka till vad ghost recon och Tom Clancy va så blir det verkligen att avvakta

Medlem

Visst det är drygt att en del titlar väljer Epic Store. Men kan hända att detta behövs för att tvinga Steam att ta mindre % av intäkterna. Atm tar dom 30% av alla intäkter. 3 gånger så mycket som Epic Store.
Om det var en mer vettig % så hade det med all säkerhet inte blivit en massa exklusiva grejer.

Folk på FZ här tänker bara på vad som är smidigt för dem och missar helt att det är spelföretag som faktist måste gå runt.

Medlem

Ja det är ju långt ifrån vad de första TC-spelen var, med Ghost Recon och dess expansioner Dessert Siege och Island Thunder (missade Jungle Storm), som jag och min bror och vänner spelare mycket. Efter det, Rainbow Six 3: Raven Shield som också spelades många timmar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Visst det är drygt att en del titlar väljer Epic Store. Men kan hända att detta behövs för att tvinga Steam att ta mindre % av intäkterna. Atm tar dom 30% av alla intäkter. 3 gånger så mycket som Epic Store.
Om det var en mer vettig % så hade det med all säkerhet inte blivit en massa exklusiva grejer.

Folk på FZ här tänker bara på vad som är smidigt för dem och missar helt att det är spelföretag som faktist måste gå runt.

Har ju inte varit något problem för företag att gå runt när steam bara fans

Jag tror Uplay ser detta som easy money. För de är garanterat att Epic har lagt en stor säck med pengar på bordet för denna titel också. När dom vet att folk kommer att köpa från deras shop istället.

Skrivet av Busko:

Har ju inte varit något problem för företag att gå runt när steam bara fans

Jag tror Uplay ser detta som easy money. För de är garanterat att Epic har lagt en stor säck med pengar på bordet för denna titel också. När dom vet att folk kommer att köpa från deras shop istället.

Jag tror inte Epic betalar till Ubisoft. Jag tror Ubisoft använder uppståndelsen för att öka sin egen försäljning på sin plattform. Det är trots allt godare med att få hela kakan än att behöva dela med sig för mycket.

Skrivet av Kleptoman:

Själv köper jag från Epic Store om det nu inte är billigare på Uplay

Ubisoft vill ju inte sälja spel på Epic, så de bättre priserna kommer du att få på uPlay.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Rackaren:

Hatar Ubisoft.

Det är ett starkt ord, men de brukade vara bra med b la Splinter Cell.
Men jag har inte köpt ett Ubisoft spel sedan Far Cry 2 typ, helt ärligt.
Assassin's Creed var ju ett intressant koncept rent historiskt, förutom animus då (eller vad det heter).

Deras spel verkar ju vara kloner av varandra med deras jävla open-world jagande av ikoner på kartan.
Kan inte påstå att jag saknar sådana spel.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Hahha oh noooo.... En launcher på launcher e alltid nice. Love it. Jag startar alltid mitt steam genom en annan launcher så att jag sedan kan starta uplay igenom steam. Funkar skit bra... Skjukt smidigt...

Medlem
Skrivet av snubben:

Av 8 kommenterar är det bara 1 som inte använder sig av adblockers? Skamligt

Intressanta här är att jag får meddelande om att jag blockerar annonser på FZ samt jag ser inga annonser, men min adblock är avstängd, så vettebananas vad som pågår, bara på Fz jag har detta problemet (vad jag vet iaf) Raderade nu Addblock helt, men fortfarande samma problem. Problem som uppstått hux flux så antingen har FZ gjort något eller så har något i firefox uppdaterats eller liknande. Edit igen. Tydligen Firefox inehållsblockering. Helt missat att jag glömt stäng av det hehe

Medlem
Skrivet av Rackaren:

Hatar Ubisoft.

Men en sådan avatar så förstår jag det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Men en sådan avatar så förstår jag det.

Hahaha. Ja det är skönt när någon förstår en

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Visst det är drygt att en del titlar väljer Epic Store. Men kan hända att detta behövs för att tvinga Steam att ta mindre % av intäkterna. Atm tar dom 30% av alla intäkter. 3 gånger så mycket som Epic Store.
Om det var en mer vettig % så hade det med all säkerhet inte blivit en massa exklusiva grejer.

Folk på FZ här tänker bara på vad som är smidigt för dem och missar helt att det är spelföretag som faktist måste gå runt.

Folk som du har missat vad Steam erbjuder i tjänster, till skillnad från de avskalade bolagen. Det du snackar är som att säga Ryan Air är lika bra som British Airways, och BA måste sänka sina priser, för de kostar för mycket.


signatur

I drank what?

Medlem

Är det bara jag som längtar till Microsoft kör Windows Store exklusivt på alla spel som ska släppas på Windows eller släpp spelen på någon annat OS?. Så man slipper dessa jävla barnfasonerna. Fattar verkligen inte hur man kan komma fram till att det skulle vara mer lukrativt för en utvecklare att man ska sälja sina produkter på bara ett ställe. Hur skulle det se om man bara kunde köpa Arla mjölk på ICA. Istället för att sälja på alla matbutiker som kan handhålla produkten. Ni vet 60% handlar på ICA och 40% handlar på Konsum. Nu tar ICA 1kr mindre än Konsum. Men nu blir det bara Arla på ICA. Vart försvinner de 40% nånstans? De handlar Valio eller Skånemejeri. Så nu försvinner 40% av kunderna.

Samma skit blir ju på spelen med. En missad försäljning kommer alltid att överväga 12% mer i en försäljningsvinst. Kan knappast tänka mig att EGS eller Ubisoft whatever betalar de förlorade försäljningen i förskott.

12
Skriv svar