Den påkostade dokumentären om God of War är släppt

Robot
Den påkostade dokumentären om God of War är släppt

Två timmar om hur serien gick från testosteronstinn actionfest till våldsam pappaångest.

#barlog-inte-balrog, #cory-barlog, #god-of-war


Medlem

Synd det inte var ett DLC för att avsluta story istället bara ett konstigt slut, kändes verkligen inte som dom gjort klart spelet utan fattas hel del.

Medlem

Det behövs inte ett DLC när det är upplagt för ytterligare spel som ska fortsätta direkt efter.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Skägg.
10 Chambers

Tänk på spoilers i tråden!


signatur
Medlem

Nice, ska mysa med denna senare. Tackar

eld
Medlem

Stört att crunch fortfarande är en grej

Medlem
Skrivet av eld:

Stört att crunch fortfarande är en grej

tror man måste för att hålla flowet!


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

tror man måste för att hålla flowet!

Crunch är ett symptom på dålig projektledning/planering som tyvärr drabbar de som har kompetensen att slutföra projektet.

Medlem

Håller med om att det skulle vara DLC som knyter an där detta spelet inte riktigt knöt ihop alla trådar. Nästa spel får gärna gå i samma anda, men vill gärna att det utspelas i en annan sorts värld/mytologi i en uppföljare, och med ny spelmekanik osv. Visst, det kan vara samma värld mycket generellt, ungefär som i Zelda-spelen, men vill inte att världen ser ut som i detta spel, inte samma stigar, vägar, sätt att förflytta mig osv. (Igen, precis som i Zelda-spelen ).

Medlem
Skrivet av aasecond:

Håller med om att det skulle vara DLC som knyter an där detta spelet inte riktigt knöt ihop alla trådar. Nästa spel får gärna gå i samma anda, men vill gärna att det utspelas i en annan sorts värld/mytologi i en uppföljare, och med ny spelmekanik osv. Visst, det kan vara samma värld mycket generellt, ungefär som i Zelda-spelen, men vill inte att världen ser ut som i detta spel, inte samma stigar, vägar, sätt att förflytta mig osv. (Igen, precis som i Zelda-spelen ).

Minst två spel till i denna mytologin annars blir jag ledsen. Finns mycket kvar att hämta i den berättelsen tror jag och helt säker på att vi får en uppföljare åtminstone men jag hoppas på en trilogi.

eld
Medlem
Skrivet av Frgr:

Crunch är ett symptom på dålig projektledning/planering som tyvärr drabbar de som har kompetensen att slutföra projektet.

Till och med ledningen var på väg att bryta ihop i dokumentären, och då fick vi knappt se något av de anställda.

Medlem
Skrivet av eld:

Till och med ledningen var på väg att bryta ihop i dokumentären, och då fick vi knappt se något av de anställda.

Ja då är det riktigt illa om till och med stakeholders har det tufft.

Synd bara att det alltid är så här, nån gång borde de som driver projekt lära sig.

Medlem

Blev lite tårögd i slutet :'( När han kikade på alla reviews i slutet

Flakmonkey

Att jobba väldigt mycket under en kort tid är inget ovanligt och är något man får räkna med i alla större projekt. Det är ju dock inget som gör det okej, men tror det är lite fel att skylla allt det på dålig projektledning, ibland händer grejjer som ingen kunnat förutse och då måste det lösas helt enkelt. Däremot så är det projekt och dess ledning uppgift att se till så att det inte pågår för länge och det ska verkligen inte vara en planerad del i projektet. Då är det verkligen inte okej.

Sen kan man ju också tänka på de projekt där det är en hiskelig crunch men där projektdeltagarna inte får den fantastisk feedback som de har fått i det här fallet. Utvecklarna av Anthem har ju säkerligen slitit något enormt men allt de får höra är att det de gjort (och i vissa fall till och med att de själva) suger. Du är utmattad och har gjort det bästa du kan men bara negativ feedback, kan aldrig vara lätt.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Att jobba väldigt mycket under en kort tid är inget ovanligt och är något man får räkna med i alla större projekt. Det är ju dock inget som gör det okej, men tror det är lite fel att skylla allt det på dålig projektledning, ibland händer grejjer som ingen kunnat förutse och då måste det lösas helt enkelt. Däremot så är det projekt och dess ledning uppgift att se till så att det inte pågår för länge och det ska verkligen inte vara en planerad del i projektet. Då är det verkligen inte okej.

Sen kan man ju också tänka på de projekt där det är en hiskelig crunch men där projektdeltagarna inte får den fantastisk feedback som de har fått i det här fallet. Utvecklarna av Anthem har ju säkerligen slitit något enormt men allt de får höra är att det de gjort (och i vissa fall till och med att de själva) suger. Du är utmattad och har gjort det bästa du kan men bara negativ feedback, kan aldrig vara lätt.

Självklart händer oförutsedda saker, men den enda åtgärden kan ju omöjligt vara mer arbete på kortare tid? Flytta deadline, mer resurser, ta bort saker från projektet som gör det möjligt att nå den ursprungliga deadlinen.

Tyvärr vill ofta de som leder eller är ansvariga för projekten ha kakan och äta den också.

Av egen erfarenhet kommer ofta en fast deadline ovanifrån och ingenting är förhandlingsbart. Vilket vilken person som jobbat i projekt direkt inser att det kommer inte hålla.

Själv vägrar jag alltid övertid pga dålig planering, men för annat folk verkar det så normaliserat att man inte ens tänker på det.

Jag spenderar hellre den tiden med familjen.

Är det däremot mitt eller mitt teams fel att vi inte lyckas hålla en deadline vi själva sagt ska gå, då kan jag tänka mig att slänga in extra timmar.

1
Skriv svar