EA räknar med 6-8 miljoner sålda Star Wars Jedi: Fallen Order

Robot
EA räknar med 6-8 miljoner sålda Star Wars Jedi: Fallen Order

Lägre förväntningar än Star Wars: Battlefront-spelen.

#e3, #ea, #respawn, #star-wars-jedi-fallen-order


Medlem

Ännu en bekräftelse på att EA inte förlitar sig på single-player spel... Vi som köpare får ta o bevisa dem fel.

Medlem

Det är ju tur att de inte saltar sina förväntningar för mycket...
6-8 miljoner för ett SP spel som getts ut av EA efter all skit som hänt, det har jag svårt att tänka mig.

Jag skulle bli glad för Respawns skull om det gick så bra, men är tyvärr ytterst tveksam.
Det beror nog mycket på de kommande månaderna och vad vi får se i gameplay osv framöver.

Å andra sidan är folk riktigt sugna på ett singleplay Star Wars nu så allt kan hända.

Medlem

Hoppas att detta blir fantastiskt och säljer därefter så EA får lära sig att Single Player inte är "dött"


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Skrivet av B-itta:

Ännu en bekräftelse på att EA inte förlitar sig på single-player spel... Vi som köpare får ta o bevisa dem fel.

Det här är uppenbarligen en genomtänkt strategi, frågan är vad som är syftet och målet.
Öppnar de upp för en "oväntad" succé eller försöker de styra sitt aktievärde i gynnsam riktning genom att skruva ner förväntningarna?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Jag är.. 50/50.

Medlem

Jag kanske inte har alla bestick i lådan...men hur räknas alla dom som spelar på origin?
Räknas det också som 1 sålt spel per prenumeration?

Skrivet av Maskinisten:

Jag kanske inte har alla bestick i lådan...men hur räknas alla dom som spelar på origin?
Räknas det också som 1 sålt spel per prenumeration?

Jag killgissar på att de på enklaste sätt inte räknar prenumeranter i sin försäljningsredovisning.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Geeks Gaming

Då dom inte visat något gameplay så kan jag inte säga så mycket.
Men är ändå försiktigt positiv. Mest då de inte kommit något bra single player äventyr spel på ett tag.

MEG
Medlem

De räknar säkert med att sälja massor av lootlådor


signatur

Death is only the beginning

Medlem

don't funk it up EA this time.

Medlem
Skrivet av Maskinisten:

Jag kanske inte har alla bestick i lådan...men hur räknas alla dom som spelar på origin?
Räknas det också som 1 sålt spel per prenumeration?

Jag tjejgissar att de inte räknas.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag hoppas att det blir bra för både oss spelare och Respawns skull. Samtidigt är jag lite less på att Star Wars blivit så mörkt. Precis som filmerna är allt superallvarligt. Konstigt att Marvels filmframgångar inte gjort större avtryck? Det går att ha allvarliga stunder i men det funkar bäst om det varvas med komik. Titanfall 2 hade en väldigt bra single-player-del så sålänge EA inte lagt sig i för mycket är jag inte orolig. Den här trailern var bara väldigt ödesmättad.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag tjejgissar att de inte räknas.

Tror inte det heller då det är uppgifter som brukar finnas med i kvartalsrapporter och där måste framkomma korrekt information till aktieägare enligt lag.

Medlem

Spelet såg ju mest ut som star wars made in China men vi får väl se.

Medlem

Det känns som att Star Wars-varumärket är ganska svalt just nu och det kommer behövas mycket goodwill för att spelet ska gå hem hos fansen.

Avstängd

Det har jag väldigt svårt att förstå. Man riktar in sig mot 12 åringar, en mindre nogaräknad målgrupp. Och den köpstarkaste. Grafiken är topp. Det smäller och det pangar.

Skribent

Om det här inte säljer vad de förväntar sig lär det bara bli game as service och multiplayer spel med microtransactioner från EA fram till jordens undergång.


signatur

"Writer and Fighter"

Då måste dom bräda Naughty Dog på något sätt, men det tror jag inte kommer hända. Respawn har mycket kunnigt folk, det blir nog bra ändå. Jag bryr mig inte om försäljningssiffrorna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

NuZ
Testpilot
Skrivet av Mirage:

Jag tjejgissar att de inte räknas.

Du vet inte / har ej hört uttrycket ”killgissar” misstänker jag?! Att ”killgissa” så gissar man utan någon som helst aning men verkar veta allt. ”Tjejveta” är motsatsen. Man vet med fakta och källor osv.

Orden är bättre om man visualiserar sig den skoltrötta störiga killen med keps och hockeylockar samt dem duktiga tjejen som försöker rätta till glasögonen samtidigt hon håller i skolböckerna.

Tack för jag fick ”mansplaina”


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Kan någon ge mig lite siffror att jämföra med? Hur sålde tex:
Spider-Man
Det där spelet med en rakad vit gubbe med skägg och en liten pojke som kallas "Boy"
Battlefield
Uncharted


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av NuZ:

Du vet inte / har ej hört uttrycket ”killgissar” misstänker jag?! Att ”killgissa” så gissar man utan någon som helst aning men verkar veta allt. ”Tjejveta” är motsatsen. Man vet med fakta och källor osv.

Orden är bättre om man visualiserar sig den skoltrötta störiga killen med keps och hockeylockar samt dem duktiga tjejen som försöker rätta till glasögonen samtidigt hon håller i skolböckerna.

Tack för jag fick ”mansplaina”

Jag svarade så pga att kön har inte med gissning att göra, såvida du inte är en könsnazist. Så så länge som någon sätter en negativ klang på mitt kön, så kommer jag göra likadant mot det betäckta könet. Svårare än så är det inte.

Tack för jag fick "girlsplaina". (Om du tycker det låter löjligt/korkat, så ser du även det från min sida )

Edit: Man kan lätt vrida på ditt argument. Att "tjejgissa" är den där skoltrötta bimbon med en massa smink och fejknagalar samt att "killveta" skulle var nörden med brillor som kan allt om allt.

Eller just ja, stereotypa ett helt kön är bara OK om det är negativt för mannen, eller hur?


signatur

I drank what?

NuZ
Testpilot
Skrivet av Mirage:

Jag svarade så pga att kön har inte med gissning att göra, såvida du inte är en könsnazist. Så så länge som någon sätter en negativ klang på mitt kön, så kommer jag göra likadant mot det betäckta könet. Svårare än så är det inte.

Tack för jag fick "girlsplaina". (Om du tycker det låter löjligt/korkat, så ser du även det från min sida )

Edit: Man kan lätt vrida på ditt argument. Att "tjejgissa" är den där skoltrötta bimbon med en massa smink och fejknagalar samt att "killveta" skulle var nörden med brillor som kan allt om allt.

Eller just ja, stereotypa ett helt kön är bara OK om det är negativt för mannen, eller hur?

Öhh va? Vad har kön med detta att göra? Girlsplaina är inget ord! Stereotyper? Vad tusan är en könsnazist? Var väl den uppmålade bilden av killen som var de dåliga i mitt exempel? När jag gick i skolan var jag just den nördiga killen som fick stryk för jag gillade datorer av hokeylockskillarna. Den ena blev halshuggen av ett träd när han åkte moped och den andra sitter nog inne eller bor i husvagn. Tror du inte insåg min ironi överhuvudtaget?!
Här är iaf 2017’s nyordlista där cringe och killgissa är med

https://www.svt.se/kultur/nyordslistan-2017


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av B-itta:

Ännu en bekräftelse på att EA inte förlitar sig på single-player spel... Vi som köpare får ta o bevisa dem fel.

Om det är riktigt bra ja, jag blindköper absolut ingenting av ea för sakens skull.
Steg ett är att dom måste överträffa jedi outcasts sabre play, och ärligt talat tror jag inte dom gör det.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Öhh va? Vad har kön med detta att göra? Girlsplaina är inget ord! Stereotyper? Vad tusan är en könsnazist? Var väl den uppmålade bilden av killen som var de dåliga i mitt exempel? När jag gick i skolan var jag just den nördiga killen som fick stryk för jag gillade datorer av hokeylockskillarna. Den ena blev halshuggen av ett träd när han åkte moped och den andra sitter nog inne eller bor i husvagn. Tror du inte insåg min ironi överhuvudtaget?!
Här är iaf 2017’s nyordlista där cringe och killgissa är med

https://www.svt.se/kultur/nyordslistan-2017

Bara för det är med på listan betyder inte jag behöver acceptera en feministisk misandristisk styrning av det svenska språket.
Det dåliga i ditt exempel är att skuldbelägga ett helt kön 2 ggr. "killgissa" och "mansplaining" är misandristiska ord, och jag personligen kommer aldrig acceptera dem i en dialog. Då kan jag lika gärna köra lika idiotiska ord, så som "girlsplaining" och "tjejgissa". Vad som finns i nyordslistan berör mig inte det minsta. Hat är hat.


signatur

I drank what?

NuZ
Testpilot
Skrivet av Mirage:

Bara för det är med på listan betyder inte jag behöver acceptera en feministisk misandristisk styrning av det svenska språket.
Det dåliga i ditt exempel är att skuldbelägga ett helt kön 2 ggr. "killgissa" och "mansplaining" är misandristiska ord, och jag personligen kommer aldrig acceptera dem i en dialog. Då kan jag lika gärna köra lika idiotiska ord, så som "girlsplaining" och "tjejgissa". Vad som finns i nyordslistan berör mig inte det minsta. Hat är hat.

Hat är det ju inte. Utan ett ord precis som fidgetspinner. Att ett biologiskt kön är med i ordet spelar absolut ingen roll och grundar sig absolut inte i hat utan på skämtsamma stereotyper av mellanstadie ungar.

Ontopic. Jag litar inte på EA men tror på star wars så hoppas hoppas hoppas


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Hat är det ju inte. Utan ett ord precis som fidgetspinner. Att ett biologiskt kön är med i ordet spelar absolut ingen roll och grundar sig absolut inte i hat utan på skämtsamma stereotyper av mellanstadie ungar.

Ontopic. Jag litar inte på EA men tror på star wars så hoppas hoppas hoppas

Fast jo ,det spelar stor roll. Eller är det OK att säga "girlsplaining" som något negativt? Har du något emot det?
Alla nya negativa ord som har ett kön med, har manligt kön. Jag ser inte varför kön behöver vara inblandat alls. Jag vägrar bli skuldbelagd pga kön, hudfärg eller religionstillhörighet. Du kanske tycker det är OK att göra det, iaf för kön eftersom "det spelar absolut ingen roll" som du själv säger, om man skuldbelägger ett helt kön pga ett beteende som finns hos alla människor/folkslag. För det är det du gör.


signatur

I drank what?

NuZ
Testpilot
Skrivet av Mirage:

Fast jo ,det spelar stor roll. Eller är det OK att säga "girlsplaining" som något negativt? Har du något emot det?
Alla nya negativa ord som har ett kön med, har manligt kön. Jag ser inte varför kön behöver vara inblandat alls. Jag vägrar bli skuldbelagd pga kön, hudfärg eller religionstillhörighet. Du kanske tycker det är OK att göra det, iaf för kön eftersom "det spelar absolut ingen roll" som du själv säger, om man skuldbelägger ett helt kön pga ett beteende som finns hos alla människor/folkslag. För det är det du gör.

Då är det en åsikt du får stå för. Nej det gör jag inte


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

1
Skriv svar