Lanseringstrailern för Rage 2 är här, är som sig bör vansinnig

Robot
Lanseringstrailern för Rage 2 är här, är som sig bör vansinnig
Medlem

Inga direkta förväntningar, men som du säger, får bra vibbar av det. Lär ha en del kul med det.

Medlem

Hmm svårt tror jag köper A Plague Tale: Innocence nästa vecka (verkar mysigt) och sen Rage senare.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Det påminner så mycket mer om "Borderlands" än "Rage", vilket jag tycker är lite tråkigt. Det första spelet hade sina stunder, främst att man kunde ta sin tid och utforska mycket.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det är något som inte stämmer.
Spelet har en 18 års gräns men kollar man på videos så får man lätt intrycket det är gjort för 12-14 åringar. Rage 1 kändes mera vuxet om jag minns rätt.

Medlem

Gillade trailern, inväntar fz recension ivrigt.

Medlem

@NeoWeo: Haha och vad menar du med det?
Det är klart de inte inkluderar nakna tuttar och o close ups på inälvor i trailern.
Man ser ju klart och tydligt att på blood and gore fronten är det då inga underdrifter iaf haha.
Liksom för min egen del anser jag tydligt spel vara gjorda åt yngre åldrar när de saknar grafiska inslag som grovt gore, blood, dismembering, eller har väldigt mjäkiga censurerade inslag av sex, och grafiskt innehåll.

Battlefront 1-2 EA editions är utmärkta moderna förslag. Givetvis hade de kunnat få kroppsdelar att flyga åt alla håll vid sprängingar ala RDR 2, men det är ej intresserade av detta då det förhöjer åldern, och därav målgruppen. Man förväntar ju sig att kliver man in som Darth Vader med sabern i högsta hugg, då ska kroppar halveras, huvuden flyga, laser smälta/bränna folk brutalt osv osv.
Hur mkt bättre vore inte inlevelsen då.

I detta fallet verkar det lika blodigt och grovt som Doom så idk vad du menar

SoL
Medlem

Fiskmås är mina förväntningar.. kan bli allt mellan succe el skit. Jag är glad att ID är med och utvecklar på ett hörn, Doom 2016 var ju sjukt bra, så hoppas vapen delen är lika top notch

Medlem

@zumo: Jag förstår precis vad han menar och det har varken med blod och slafs eller nakenhet att göra, utan framtoningen.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Tråddemonen
Testpilot

Heck yeah! Doom våld med sjuk humor och rebelliska karaktärer i en färgtrippad värld. I'm gonna love this!

Om det finns en spelvärld där jag får spela wildcard i mitt rätta element så är det detta!

Medlem
Skrivet av zumo:

@NeoWeo: Haha och vad menar du med det?
Det är klart de inte inkluderar nakna tuttar och o close ups på inälvor i trailern.
Man ser ju klart och tydligt att på blood and gore fronten är det då inga underdrifter iaf haha.
Liksom för min egen del anser jag tydligt spel vara gjorda åt yngre åldrar när de saknar grafiska inslag som grovt gore, blood, dismembering, eller har väldigt mjäkiga censurerade inslag av sex, och grafiskt innehåll.

Battlefront 1-2 EA editions är utmärkta moderna förslag. Givetvis hade de kunnat få kroppsdelar att flyga åt alla håll vid sprängingar ala RDR 2, men det är ej intresserade av detta då det förhöjer åldern, och därav målgruppen. Man förväntar ju sig att kliver man in som Darth Vader med sabern i högsta hugg, då ska kroppar halveras, huvuden flyga, laser smälta/bränna folk brutalt osv osv.
Hur mkt bättre vore inte inlevelsen då.

I detta fallet verkar det lika blodigt och grovt som Doom så idk vad du menar

Tror du missförstod vad han menade

Förövrigt ser detta mer intressant ut än Borderlands 3, av det man har fått sett. Om det blir ett bättre spel återstår att se.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

KoP
Medlem

Har blivit mer och mer skeptisk till Rage 2 ju mer man sett och läst. Tror jag hoppar och satsar på Borderlands 3 stället. :/

Inaktiv

Nu vet jag ju inte om detta har multiplayer-möjligheter men av trailern att döma så ser det fan jävligt coolt ut.

Kanske kan bli något av de första spelen jag maxar på min nya "mother of all computers" som kommer hem i nästa vecka.

Spännande!

Medlem

Det syns tydligt i mina ögon att dom haft roligt med spelet. Just att inte ta allt på för stort allvar kan vara till en fördel i detta spel.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag är såld iaf 🙌 ser riktigt roligt ut lite doom anda lver det 😊 KÖTTA!

Medlem

Har oväntat blivit ganska peppad på detta! Kanske får bli ett köp i väntan på Doom Eternal


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Har nog aldrig känt mig så gammal. Jag är inte ens 30 och känner mig fullkomligt osugen på det här spelet bara baserat på att marknadsföringen riktar sig mot edgy tonåringar. Tror spelet hade sålt bättre om det gick som Bulletstorm 2 än Rage 2, för det här liknar inte Rage enligt mig. Ser som sagt mer ut som Borderlands i så fall. Men jag hade åtminstone roligt med Bulletstorm, synd att det inte är det varumärket de äger.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Har nog aldrig känt mig så gammal. Jag är inte ens 30 och känner mig fullkomligt osugen på det här spelet bara baserat på att marknadsföringen riktar sig mot edgy tonåringar. Tror spelet hade sålt bättre om det gick som Bulletstorm 2 än Rage 2, för det här liknar inte Rage enligt mig. Ser som sagt mer ut som Borderlands i så fall. Men jag hade åtminstone roligt med Bulletstorm, synd att det inte är det varumärket de äger.

Det är så skitsynd, jag tycker combat och allt verkar svinkul men jag känner precis som du, det verkligen osar energy-bmx och bakåtvända kepsar om detta liret.

Inaktiv
Skrivet av Sebbepojken:

Har nog aldrig känt mig så gammal. Jag är inte ens 30 och känner mig fullkomligt osugen på det här spelet bara baserat på att marknadsföringen riktar sig mot edgy tonåringar. Tror spelet hade sålt bättre om det gick som Bulletstorm 2 än Rage 2, för det här liknar inte Rage enligt mig. Ser som sagt mer ut som Borderlands i så fall. Men jag hade åtminstone roligt med Bulletstorm, synd att det inte är det varumärket de äger.

Jag är 38 i år och tycker det ser riktigt ball ut. Dock har jag inte spelat ettan så har inte samma koll som dig på skillnade från första och liknande. Som standalone-spel så är jag ganska sugen. Speciellt nu med ny dator osv

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Har nog aldrig känt mig så gammal. Jag är inte ens 30 och känner mig fullkomligt osugen på det här spelet bara baserat på att marknadsföringen riktar sig mot edgy tonåringar. Tror spelet hade sålt bättre om det gick som Bulletstorm 2 än Rage 2, för det här liknar inte Rage enligt mig. Ser som sagt mer ut som Borderlands i så fall. Men jag hade åtminstone roligt med Bulletstorm, synd att det inte är det varumärket de äger.

Det känns som det är marknadsfört till 90-tals tonåringar... och jag håller med om att försöken till humor känns lite krystade.

Det sagt så verkar det ändå skoj. Doom-style skjutande i open-world miljö med lite Mad Max inspirerat fordons galenskap. Låter som ett bra recept.

1
Skriv svar