Doom-vapnet BFG finns bara i dyrare Rage 2

Robot
Doom-vapnet BFG finns bara i dyrare Rage 2
Medlem

Seplet släpps? Å fan!

Ont: Jag kan inte säga att jag är förvånad att de låser saker bakom paywalls, det är bara så saker fungerar nuförtiden. Om det inte påverkar spelet på något sätt så tycker jag whatever, men annars tycker jag det är fånigt. Hade varit bättre att lägga in det som ett hemligt easter egg istället.

Medlem

Klart att Bethesda ska fortsätta att hata sina kunder, det ligger nu mera i deras natur. Som ovanstående så tycker jag att de borde lagt in det som ett easter egg eller som en tuff achievement, men det är väl viktigare nu för Bethesda att tjäna in sina extra dollars än att få lite mer goodwill från sin kundkrets. Goodwill kan inte bossarna köpa yatcher för

Medlem

och där blev det inget köp.

Medlem

Riktigt dålig stil.


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Klart att Bethesda ska fortsätta att hata sina kunder, det ligger nu mera i deras natur. Som ovanstående så tycker jag att de borde lagt in det som ett easter egg eller som en tuff achievement, men det är väl viktigare nu för Bethesda att tjäna in sina extra dollars än att få lite mer goodwill från sin kundkrets. Goodwill kan inte bossarna köpa yatcher för

Kommer ni ihåg när easter eggs var gratis 😂

Gen
Medlem

Så jävla löjligt! Och klart att denna nyhet dyker upp någon vecka innan spelet släpps.

Medlem

Så här gjorde dom ju med rage 1 också (fast med ”super-shotgun”). Riktigt udda och fult. Alla vapen borde vara med som standard. Är förvånad att inte doom 2016 hade bfg bakom en betalvägg.

Det var bättre förr. Då fick man i alla fall ett komplett spel.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Tråkigt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av noyart:

Kommer ni ihåg när easter eggs var gratis 😂

Haha, japp, och när man fick låsa upp allt extrajox genom att spela spelet, genom achievements osv... gamla goda tiden när spel var gjorda av spelälskare och innovatörer och inte av marknadsmänniskor och advokater :).

KoP
Medlem

I Fallout 4 får man oxå hosta upp $$$ om man vill ha tillträde till BFG. Ser en trend här.

Medlem

Betashed samlar kundpoäng som vanligt.
Jag är verkligen helt färdig med dem som företag, och allt de rör...

Medlem

Fult att låsa in ett sådant vapen bakom paywall (som det ju faktiskt är), oavsett om dom skrivit det i pressrelease för ett år sedan eller ej.

@Tomas Helenius
En annan sak angående artikeln (precis i början):

"Rage 2 gör huvudakligen av svenska Avalanche"
Ska det inte vara "Rage 2 görs huvudsakligen av svenska Avalanche"?


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Jag vill ha en collectors edition box även om jag beställer den vanliga... Vad är skillnaden på ge något extra digitalt godis till dom dyrare versionen gentemot fysiskt krimskrams? Att det är gratis och lätt hade getts till alla?
Exklusiva saker till pre orders osv har ju gjorts i hur många år som helst

Köp inte dag 1, köp nästa år när det kostar 100:-


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

suck va trött jag blir på sånt här trams..

Medlem

Bethesda har verkligen gått all-in på att vara en AAA utgivare. Dom har släppt den relationen dom hade till konsten och själva spelen och ser nu nästan bara $$$. Sorgligt.

Medlem

Bara köpa spelet och sedan ladda ner en scene release då de brukar innehålla allt extra DLC man missat om man inte har lagt en pre-order eller om man inte köpt en dyrare version. Har noll samvete när det kommer till olaglig nedladdning om de håller på med sånt här. Detta känns dock som ett spel jag väntar på att det ska sjunka i pris till omkring 200 kr, så ingen pre-order här.

Medlem

Avalanche fortsätter att visa framfötterna...


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Varför vill någon ens köpa detta spel?

Jag kanske är för gammal men det räckte med att kolla några minuter på filmerna ovan för att få ont i huvudet och bli lite smått illamående. Ska väl påpekas att jag spelade QWCTF (Batman skulle bli avundsjuk på mina grapple-skillz) som "ung" utan att bli illamående. Men utöver det tycker jag allt såg väldigt B-betonat ut, som en salig blandning av FPS och Hack'n'Slash dränkt i ett klyschigt tonårings-superhjälte-filter.

Men jag är nog för gammal, får samma känsla varje gång jag slår på TVn.

Medlem

Kommer Rage 2 bara på Bethesdas egna shop? Såg det inte på Steam.

1
Skriv svar