Kvällssnack – Hur ser dina drömmars Game of Thrones-spel ut?

Robot
Kvällssnack – Hur ser dina drömmars Game of Thrones-spel ut?

Vad krävs egentligen av ett sådant spel?

#a-song-of-ice-and-fire, #game-of-thrones


Medlem

Som Witcher


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

ett spel där man driver ett inn i castle black. pizza tycoon stil typ, med chans att franchise'a till resten av regionen. alternativt en viscera cleanup-klon där man går runt och städar upp på slagfälten efter alla stora slag.

har nog svårt att tänka mig något tröttare än ett GoT-spel, trots att jag är stort fan av serien/böckerna.

Medlem

Total War med Game of Thrones tema!

THE DREAM!

Spela det slaget som hände i episode 3 och placera alla trupperna korrekt haha

Skrivet av Zerofrosty:

Total War med Game of Thrones tema!

THE DREAM!

Spela det slaget som hände i episode 3 och placera alla trupperna korrekt haha

De var placerade korrekt. Se tråden "Game of Thrones (Spoiles S8!)".

I övrigt fungerar det ypperligt med ett Crusader Kings-upplägg. Finns ju förvisso en mod till CK2 men det går ju att göra så mycket mer med mer resurser. Däremot ska spelskapare ge fan i att förlägga något inom ramen för A Song of Ice and Fire utan komma på andra bra historier.


signatur

Viam inveniam aut faciam

MEG
Medlem

Mobile så klart


signatur

Death is only the beginning

eld
Medlem

Gigantisk westeros utan gränser, allt simulerat så du kan förlora hand och lem, lev själv eller styr ett helt fort!

Medlem

Skulle nog funka bra som ett RTS.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Måste alla filmer och serier bli spel? Kan det inte bara få vara en tv-serie/bok? Inget Game of Thrones-spel, tack.

Skrivet av kayl:

Måste alla filmer och serier bli spel? Kan det inte bara få vara en serie? Inget Game of Thrones-spel, tack.

Det är en bokserie i första hand. Serien kom i vägen för hela berättelsen.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Det är en bokserie i första hand. Serien kom i vägen för hela berättelsen.

Vi spelar 4D-chess här med våra edits. Du har inte fel

Medlem

Något i stil med Cooking Mama.

Medlem

Enkelt.Konvertera warcraft 3.

Gör Arya till blademaster.

Vet inte vem som ska vara witchking dock..

eld
Medlem
Skrivet av kayl:

Måste alla filmer och serier bli spel? Kan det inte bara få vara en tv-serie/bok? Inget Game of Thrones-spel, tack.

Måste alla böcker bli tv-serier?

Medlem
Skrivet av kayl:

Måste alla filmer och serier bli spel? Kan det inte bara få vara en tv-serie/bok? Inget Game of Thrones-spel, tack.

Skrivet av eld:

Måste alla böcker bli tv-serier?

Måste alla spel bli filmer?

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Som Witcher

Skulle dom få till det så blir GoT GOTY.

Medlem

I huvudsak ett story-drivet single-player-spel men med möjlighet till co-op där din medspelare tar över rollen som din personliga livvakt. Öppen värld, gärna hela kartan om än något nedskalad. Möjligheten att välja mellan ett par olika hus och klaner som du vill tillhöra och möjligheten att förråda dem till fördel för ett annat.

Tredjepersonsperspektiv. Ett combat-system liknande Dark Souls 3, kanske något mer förlåtande. De större slagen får gärna hämta inspiration från Mount & Blade 2. Överlevnadsläge för de som vill. Stort fokus på utforskande. Många dolda och iögonfallande platser med intressanta karaktärer som stimulerar din lust till att utforska. Varierande miljöer.

Målet är givetvis att stärka dig själv och din armé och sätta dig själv eller ditt hus på järntronen.

Avstängd

Inget spel alls tack. Ge mig exempel på några filmer/serier som verkligen blivit bra spel?

Dessutom efter den misär som s8 är så vill jag bara att skiten ska ta slut och sen aldrig prata om GOT igen..

Medlem

Hade själv en trevlig tid med Telltale Game of Thrones. Denna typ av storytelling med olika betydande val mixat med en bra third-person gameplay... Dragon Age?

Medlem

The long dark utanför the Wall eller Ett klassiskt rpg ala baldur's gate borde funka. Så kan man välja vilka man ska kriga för. Man kan luras och prata sig igenom en massa. Skulle kunna bli bra, men vettefan om jag skulle vilja ha det ändå

Medlem

Typ Doom 2016 med armborst

Skribent
Skrivet av EXPLICIT:

Inget spel alls tack. Ge mig exempel på några filmer/serier som verkligen blivit bra spel?

Dessutom efter den misär som s8 är så vill jag bara att skiten ska ta slut och sen aldrig prata om GOT igen..

Chronicles of Riddick, Alien Isolation, Ghostbusters, Goldeneye, Bladerunner


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av EXPLICIT:

Inget spel alls tack. Ge mig exempel på några filmer/serier som verkligen blivit bra spel?

Dessutom efter den misär som s8 är så vill jag bara att skiten ska ta slut och sen aldrig prata om GOT igen..

Dune

Skulle vilja se det som total war.
Funkar ju i warhammer universumet.

Medlem

Det finns redan:

Medlem

CK2 eller Total War är väl bästa grunderna för ett eventuellt GoT spel känns det som.
Eller nått i stil med Witcher3 för äventyr/rpg.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Faceless men i Assassin's creed och Hitman style med Nemseis systemet från middle-earth spelen..


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Moderator | Testpilot

Det enda jag kan komma på spontant skulle vara något i stil med The Witcher 3 med en helt ny karaktär. Helst i en era som är "helt outforskad", så att skaparna har fria händer. Kanske något i stil med KOTOR? Långt bort från bok och tv-serien.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

FM-guru
F.d. Sisyr

CK2-modden är precis vad jag vill ha i spelväg vad gäller ASOIAF. Kanoners!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det enda jag kan komma på spontant skulle vara något i stil med The Witcher 3 med en helt ny karaktär. Helst i en era som är "helt outforskad", så att skaparna har fria händer. Kanske något i stil med KOTOR? Långt bort från bok och tv-serien.

hade nog lockat mer spelare om man kunde möta några av karaktärerna från serien. typ dvärgen och drottningen.
bra ide.

Moderator | Testpilot
Skrivet av UggleMannen:

hade nog lockat mer spelare om man kunde möta några av karaktärerna från serien. typ dvärgen och drottningen.
bra ide.

KOTOR hade inga av de äldre Star Wars-karaktärerna och det funkade kanon. Görs det på rätt sätt så blir folk glada. Starks, Lannisters och annat kan ju vara med ändå, bara förfäder och kanske en annan inblick i familjerna.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar