E3 2019 på FZ – Schemat för presskonferenserna

Robot
E3 2019 på FZ – Schemat för presskonferenserna

Tid och datum för E3:s stora händelser.

#e3, #fz


Medlem

Devolver är ju alltid en höjdpunkt att se fram emot. Brukar leverera galen presentation.

Redaktör

Microsoft blir högintressant. De gjorde bra ifrån sig redan förra året, och i år kan det ju kanske, kanske hända att de avtäcker nästa Xbox.


signatur
Medlem

Taggad!! Även fast Sony inte är med😕

Medlem

Känns rätt ointressant i år förutom Ubisoft och till viss del MS även om jag som PC-spelare har noll intresse av Xbox. Men de kanske visar upp ett spel för ovanlighetens skull!

Medlem

Jag måste säga att det är nog den absolut viktigaste E3 Xbox någonsin har haft. Dem måste presentera varför man ska köpa Xbox One och nästa Xbox konsoler. Det är fortfarande 1,5 år kvar på generationen. Och dem måste verkligen visa varför Playstation ägare ska "överge" Playstation och komma tillbaka till Xbox.

Ambassadör
Xbox

E3 Hype! Självklart för min del mest runt Xbox, men det är så mycket mer under E3-veckan! Det är rena rama julafton.
Även tiden fram till själva E3 är ju fylld av rykten, spekulationer, läckor och diskussioner. Bästa tiden på året helt klart

FZ lär ha minst lika bra täckning som förra året och det ska bli riktigt sköj!


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av powerbuoy:

Känns rätt ointressant i år förutom Ubisoft och till viss del MS även om jag som PC-spelare har noll intresse av Xbox. Men de kanske visar upp ett spel för ovanlighetens skull!

Som PC-spelare så borde Xbox vara intressant kan man tycka. Xbox (som ju inte längre bara är en plastlåda) har en ganska stabil satsning på PC och mer blir det. Spelen släpps på PC och är Play Anywhere, Halo MCC kommer till Steam, en PC-version av Xbox Game Pass ryktas vara på väg, xCloud lär fungera utmärkt på PC m.m. Kommande spel som Age of Empires 4, Gears Tactics, Minecraft Dungeons är synnerligen PC-orienterade tex. Något av intresse lär säkert dyka upp

Skrivet av Freeman79a:

Jag måste säga att det är nog den absolut viktigaste E3 Xbox någonsin har haft. Dem måste presentera varför man ska köpa Xbox One och nästa Xbox konsoler. Det är fortfarande 1,5 år kvar på generationen. Och dem måste verkligen visa varför Playstation ägare ska "överge" Playstation och komma tillbaka till Xbox.

Inte helt säker på att jag håller med faktiskt. Förra årets konferens och nästa års konferens var/är betydligt viktigare enligt mig. 2018 var do or die vilket gick alldeles utmärkt och 2020 blir det upp till bevis för alla nya studios inför next-gen och launchen av Scarlett-konsolerna.
2019 är viktig, absolut, men inte på samma sätt.


signatur

Jump in.

Medlem

hoppas ni täcker pc gaming show i år på streamen!

Medlem

Det är synd att vissa skippar E3.
Det är ju lite julafton för oss spelnördar.

Jag kommer nog sitta uppe halva nätterna i alla fall.

Medlem
Skrivet av mooxie:

Devolver är ju alltid en höjdpunkt att se fram emot. Brukar leverera galen presentation.

Kan vi få se nått nytt om Serious Sam kanske!

Avstängd

Hoppas Ubisoft visar vad nästa AC kommer bli så det slipper komma rykten hela tiden.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av Phyrino:

Det är synd att vissa skippar E3.
Det är ju lite julafton för oss spelnördar.

Jag kommer nog sitta uppe halva nätterna i alla fall.

Om du menar Sony så kommer väl dom ha ett eget event senare i år.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av breahl:

Hoppas Ubisoft visar vad nästa AC kommer bli så det slipper komma rykten hela tiden.

Ja! Det hoppas jag också. Ubisoft kan ha en hel del intressant att visa upp överlag.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag hoppas på nya spännande spelsläpp som inte har nämnt hittils. Var längessen jag var hypead

Medlem

Det vore kul med lite mer info om det nya Elder scrolls, men det är nog för mycket att hoppas på. Men ett tillkännagivande av Red dead redemption 2 till pc vore inte fel heller

Medlem

Trodde CDPR skulle visa mera Cyberpunk 2077?

Skribent
Skrivet av Freeman79a:

Jag måste säga att det är nog den absolut viktigaste E3 Xbox någonsin har haft. Dem måste presentera varför man ska köpa Xbox One och nästa Xbox konsoler. Det är fortfarande 1,5 år kvar på generationen. Och dem måste verkligen visa varför Playstation ägare ska "överge" Playstation och komma tillbaka till Xbox.

Jag tror MS vinner mycket denna generation på att ha öppnat upp sitt varumärke mot andra plattformar, speciellt med att stryka Nintendo medhårs. Sen lär de ju visa upp sin egen streaming tjänast och vad det innebär. Så jag är inte säker på att de kommer sikta mot ”få över” playstationägarna., mer att skapa ett segment där de också vill köpa en Xbox. Jag tror nämligen att vi kommer få en generation där vi har tre aktörer som bjuder på rätt olika sätt att spela, inte på samma sätt konkurrera med starkast hårdvara som förra generation.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Trodde CDPR skulle visa mera Cyberpunk 2077?

Kan tänka mig att de kör under Microsofts tid


signatur

no remorse

Redaktör
Skrivet av Laddemannen:

Trodde CDPR skulle visa mera Cyberpunk 2077?

Det ska de! Men de håller ingen egen presskonferens.


signatur
Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Som PC-spelare så borde Xbox vara intressant kan man tycka. Xbox (som ju inte längre bara är en plastlåda) har en ganska stabil satsning på PC och mer blir det. Spelen släpps på PC och är Play Anywhere, Halo MCC kommer till Steam, en PC-version av Xbox Game Pass ryktas vara på väg, xCloud lär fungera utmärkt på PC m.m. Kommande spel som Age of Empires 4, Gears Tactics, Minecraft Dungeons är synnerligen PC-orienterade tex. Något av intresse lär säkert dyka upp

Inte helt säker på att jag håller med faktiskt. Förra årets konferens och nästa års konferens var/är betydligt viktigare enligt mig. 2018 var do or die vilket gick alldeles utmärkt och 2020 blir det upp till bevis för alla nya studios inför next-gen och launchen av Scarlett-konsolerna.
2019 är viktig, absolut, men inte på samma sätt.

Jag menade konsolen. Microsoft har heller inte släppt ett för mig intressant spel så länge jag kan minnas, men de har ju satsat på lite first party studios nu så det kanske blir ändring.

Medlem

Kanske lite Jedi Order?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Ser liksom tomt och barskrapat ut? =/ Ser mest fram emot alla skojiga folk som kommer trolla Bethesdas timme hehe.. ^^

Hoppas på Fable 4, Halo Infinite, Jedi Order bl.a.

Medlem

Tycker att det är grymt tråkigt att Sony inte är med.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Kvadruppelmas:

Kan tänka mig att de kör under Microsofts tid

Ja.
Jag tror det är 95% chans att vi får se CP2027 på MS konferens.
Den hemliga Cyberpunk-trailern var grädden på moset förra E3.

Sonys konferens var ingen vidare alls förra året. Presentationen kändes inte alls som något ifrån konsolmarknadens furste.

Skägg.
10 Chambers

Gjorde precis ett par riktigt intressanta bokningar....


signatur
Medlem
jkw
Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Jag måste säga att det är nog den absolut viktigaste E3 Xbox någonsin har haft. Dem måste presentera varför man ska köpa Xbox One och nästa Xbox konsoler. Det är fortfarande 1,5 år kvar på generationen. Och dem måste verkligen visa varför Playstation ägare ska "överge" Playstation och komma tillbaka till Xbox.

Själv gick jag från Xbox 360 -> PlayStation 3 -> PlayStation 4.

Bokade PlayStation 4 samma dag både Microsoft och Sony hade sina presentationer.
Det som Xbox föll pladask på var att de presenterade Xbox mer som ett "mediacenter" med möjlighet till Spel.

Något de har fått sota för den här generationen. Det är därför de går all in för gaming nu inför nästa generation konsoller.

Det kommer krävas något riktigt radikalt av Xbox för att jag inte ska lägga min beställning på ett PlayStation 5. Typ dubbel prestanda för samma pengar eller dylikt.

Medlem
Skrivet av jkw:

Själv gick jag från Xbox 360 -> PlayStation 3 -> PlayStation 4.

Bokade PlayStation 4 samma dag både Microsoft och Sony hade sina presentationer.
Det som Xbox föll pladask på var att de presenterade Xbox mer som ett "mediacenter" med möjlighet till Spel.

Något de har fått sota för den här generationen. Det är därför de går all in för gaming nu inför nästa generation konsoller.

Det kommer krävas något riktigt radikalt av Xbox för att jag inte ska lägga min beställning på ett PlayStation 5. Typ dubbel prestanda för samma pengar eller dylikt.

Du är ju investerad i Playstation 4. 95% säkert kommer allt att fungera på nästa Playstation 5 konsol. Spel, handkontroller och Headset. Så det är ganska dumt att byta format. Samma gäller för Xbox One. Är man investerad i Xbox One så köper man inte nästa Playstation 5 konsol. I alla fall inte dag 1. Samma gäller för Playstation 4. Har man 10-100 spel(säger vi) så är det 10-100 spel som kan spelas på Xbox Scarlet eller Playstation 5. Hänger du med?

12
Skriv svar