Devil May Cry-originalet från 2001 kommer till Switch i sommar

Robot
Devil May Cry-originalet från 2001 kommer till Switch i sommar

Rentav din favorit i serien? Rösta i nyheten!

#capcom, #devil-may-cry, #nintendoswitch


Kontot avslutas

Jag ska nog läsa på lite om detta spelet, så får jag se om djävulen kommer gråta sen


signatur

ゼルダの城

Skrivet av ZeldasCastle:

Jag ska nog läsa på lite om detta spelet, så får jag se om djävulen kommer gråta sen

Lirade det här på PS2 då det begav sig. Vad jag kommer ihåg av det var att det var rätt svårt så det var jag som grät mer än djävulen.

Medlem

Av ren nostalgi så är Devil May Cry 1 och 3 mina favoriter, men anser ändå att DmC: Devil May Cry är det bästa spelet. Story skiter jag i för storyn i DMC i allmänhet är ganska jävla skum, men det handlar mer om känslan i kontrollerna, flow:et i striderna osv, och då är DmC i mitt tycke det som framstår som bäst.

De kanske hade kunnat ha en högre svårighetsgrad. Synd att de inte får chansen till en uppföljare av den versionen av Devil May Cry... Särskilt med tanke på hur det slutade.

eld
Medlem
Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Känns som att det började som en meme att alla spel borde ha en Switchportning, men det börjar ju bli sant. Jag gillar det!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

eld
Medlem
Skrivet av Grukk:

Känns som att det började som en meme att alla spel borde ha en Switchportning, men det börjar ju bli sant. Jag gillar det!

För att det är guld värt!

Switch är både portabel och speccad högt nog för att bli lätt att porta ps3/360 spel till.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av eld:

För att det är guld värt!

Switch är både portabel och speccad högt nog för att bli lätt att porta ps3/360 spel till.

Håller verkligen med!

Önskar bara att nintendo fick tummen ut och lät oss få Gamecubespel på Switchen...

Och GBA, då skulle jag spela så sjukt mycket. Speciellt om M2 fick göra GBA emulatorn samt konverteringarna som för WiiU!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Började precis spela de gamla på Playstation NOW, funkar utmärkt!

Kontot avslutas
Skrivet av Grukk:

Känns som att det började som en meme att alla spel borde ha en Switchportning, men det börjar ju bli sant. Jag gillar det!

Jag gillar också det, även att man föredrar original hårdvara, om du förstår vad jag menar nej men jag köper helst spelen där det är billigast men kan man även få med sig spelen och spela de vart man vill så gör det också väldigt mycket för mig.


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar