Spela 1993 års Doom i riktig 3D och nutida grafik

Robot
Spela 1993 års Doom i riktig 3D och nutida grafik

Med hjälp av mod, förstås.

#doom, #mod


eld
Medlem
Medlem

Inte direkt mycket snyggare och figurer i kalkonklass... hellre originalet alla gånger.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Jag vet inte varför, men jag gillade looken. Påminner om serious sam på något sätt.

Medlem

Lika mycket nutida grafik som Quake 2.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Åååååå Man sikta uppåt och nedåt ! Impressive !!

Medlem

Jag älskar ljuden. Sån punch i vapnen.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Står det någonstans vilket spel modden fungerar på, vilket spel bör äga för att använda modden.

Ser ut som det är nya Doom som det gäller...

Medlem

@JHGBaouns: Nja, det går säkert bra med vad som då du bara behöver kopiera dina doom.wad och doom2.wad som ligger i Doom mappen över till denna fristående moddens Doom Remake 4 mapp sen tuta och köra alla de klassiska banorna. Verkar vara kompatibel med alla möjliga hemmagjorda banor från originalet och GZDoom port baserat.

Jag tänkte först att detta var något liknande Quake 1.5 (länk till Moddb sidan):

...men Quake 1.5 projektet tar sig lite mer kreativ frihet med layout och sånt där (om jag har rätt för mig).

ELF
Medlem

Snyggt, men måste nog säga att Project Brutality ser bättre ut. Detta har för högupplösta texturer. Project Brutality ser vanila ut men samtidigt som det har gameplay och grafik på steroider.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Avstängd
Skrivet av ELF:

Snyggt, men måste nog säga att Project Brutality ser bättre ut. Detta har för högupplösta texturer. Project Brutality ser vanila ut men samtidigt som det har gameplay och grafik på steroider.

Kör hellre Doom/Doom2 med Brutal Doom och texture filtering till None (Nearest Mipmap).

Main menu → Options menu → Display options → OpenGL options

1
Skriv svar