Claptrap-skådisen: "Randy Pitchford överföll mig"

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

"Redaktionen på FZ säljer kokain till minderåriga." Ni hörde det här först. Källa: Någon på Internet.

old news, alla vet om detta redan

Medlem

Hur var det nu, man skulle väll tro på en person hundra procent som kommer ut om missbehandling på jobbet eller privatlivet?
Det lärde jag mig iaf under #metoo, eller är det annorlunda när det inte är en kvinna men istället en medelålders vit man?

Ah well, riktigt synd att han kommer ut skriver det här på twitter till sina följare, inget man vill starta dagen med att behöva läsa.
Hoppas att detta får en uppföljning och att Pitchford faktiskt svarar på anklagelserna själv istället för att någon advokat gör det åt honom.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Samma Pitchford som hyllades av FZ-läsarna när han menade att negativa recensioner motiverade till fler Epic-exklusiviteter. Roligt hur många det är som sitter och väntar på instruktioner om vad eller vem de ska hata härnäst.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Kom ihåg att det här inte är bekräftat, bara vad en person påstår. Så spekulera gärna, men döm inte än.

Just i det här fallet har vi inga bevis (än) men förvånar nog få OM det visar sig vara sant

Medlem
Skrivet av N4kame0:

Köp inte spelet. Finns mycket annat att lägga tid och pengar på.

Eller så kan man lägga tid och pengar på ett co-op lir som faktiskt verkar lite kul. Rätt tunt på den fronten skulle jag säga

Skrivet av N4kame0:

Varken Epic eller Randy förtjänar några slantar.

Och varför förtjänar inte Epic nå pengar nu igen?

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

Eller så kan man lägga tid och pengar på ett co-op lir som faktiskt verkar lite kul. Rätt tunt på den fronten skulle jag säga

Och varför förtjänar inte Epic nå pengar nu igen?

Det dom håller på att utöva är riktigt anti-konsument.
Du må skrika "But Steam Monopoly!" , finns fortfarande bättre sätt att utmana dom på istället för att köpa upp utvecklare och binda dom med kontrakt.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Skrivet av kebbe:

Samma Pitchford som hyllades av FZ-läsarna när han menade att negativa recensioner motiverade till fler Epic-exklusiviteter. Roligt hur många det är som sitter och väntar på instruktioner om vad eller vem de ska hata härnäst.

Menar du att dom ska hylla han för detta åxå bara för att dom hyllade han för det?


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Detta är ju något man tar upp med polis och jurister, inte Twitter.

Där är ju en utredning pågående om förskingring av pengar, och ev eventuellt start av en angående misshandeln då jag tyckte mig läsa på en annan sida att David skulle prata med en jurist då detta verkar blåsas upp mer. Så vi får väl se vad som händer.

Medlem

Seriöst, änne en tråd där Epic store får sig en känga utan att ens vara med i artikeln.

Hur sårade är pc folket igentligen av denna cancersvulst som inkräktar på bl.a Steams monopol?

Ironi, ni som inte förstår....

Lägg ner!

Om ni vore konsolspelare så hade ni väl fått hjärnblödning över alla exklusiviterer som respektive konsol har på sina onlinebutiker.
Oh, vi har bara en per konsol...shit.

Ni på pc sidan har massor, vilket ger konkurens. Och ändå sitter ni och gnäller.
Suck....


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

"Assault" betyder nog snarare "lade oinbjudet sin hand på min axel" än "överföll" i dessa tider.

Medlem
Skrivet av Tassel:

Seriöst, änne en tråd där Epic store får sig en känga utan att ens vara med i artikeln.

Hur sårade är pc folket igentligen av denna cancersvulst som inkräktar på bl.a Steams monopol?

Ironi, ni som inte förstår....

Lägg ner!

Om ni vore konsolspelare så hade ni väl fått hjärnblödning över alla exklusiviterer som respektive konsol har på sina onlinebutiker.
Oh, vi har bara en per konsol...shit.

Ni på pc sidan har massor, vilket ger konkurens. Och ändå sitter ni och gnäller.
Suck....

Exakt! Folk verkar inte störa sig på alla "exklusiva" kontrakt origin eller blizzards launcher har på sina spel. Ingen kan utmana steam på riktigt, alla vill ha ju alla spel på ett ställe. Att de tar 30% av intäkterna är löjligt, helt rätt att fler försöker kommer in, även om de blir mindre praktiskt för oss konsumenter.

Medlem
Skrivet av Cadz:

Exakt! Folk verkar inte störa sig på alla "exklusiva" kontrakt origin eller blizzards launcher har på sina spel. Ingen kan utmana steam på riktigt, alla vill ha ju alla spel på ett ställe. Att de tar 30% av intäkterna är löjligt, helt rätt att fler försöker kommer in, även om de blir mindre praktiskt för oss konsumenter.

För helvete, lägg ner EPIC snacket i alla jävla trådar. Speciellt om man är så vilsen i sina argument som detta inlägg.

Medlem

Gearbox har varit ett skitföretag i många år, skulle inte bli förvånad om det är sant.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Cadz:

Exakt! Folk verkar inte störa sig på alla "exklusiva" kontrakt origin eller blizzards launcher har på sina spel. Ingen kan utmana steam på riktigt, alla vill ha ju alla spel på ett ställe. Att de tar 30% av intäkterna är löjligt, helt rätt att fler försöker kommer in, även om de blir mindre praktiskt för oss konsumenter.

Kudos till dig
Jag är dock inte så pepp att köra utan glidmedel

30% är en standard, det måste folk inse.
Alla affärer på PC, förutom Epic och Discord.
Alla Konsoller, även Nintendo.
Dock på Nintendos sida nu så förekommer det andra kostnader som en utvecklare måste tänka på om dom ska sälja fysiskt för att "korten/cartridgen" är dyra som fan ^^

Men samtliga tar 30% för sin tjänst, för dom vet att dom kan ta så mycket.
Dom pengarna går till att dom ska kunna leverera spelen till kunderna.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

30% är en standard, det måste folk inse.

Men samtliga tar 30% för sin tjänst, för dom vet att dom kan ta så mycket.
Dom pengarna går till att dom ska kunna leverera spelen till kunderna.

Att Valve tar 30% innebär ju bara att mindre pengar går till spelutvecklare. Valve har ju knappast såna omkostnader att dom kan motivera 30%, speciellt nuförtiden. Och du säger ju själv att dom tar 30% för att dom kan vilket förhoppningsvis är en sak Epic kommer förändra. Fan vilket dåligt sätt dom försöker göra det på bara.

Medlem
Skrivet av Juel91:

Att Valve tar 30% innebär ju bara att mindre pengar går till spelutvecklare. Valve har ju knappast såna omkostnader att dom kan motivera 30%, speciellt nuförtiden. Och du säger ju själv att dom tar 30% för att dom kan vilket förhoppningsvis är en sak Epic kommer förändra. Fan vilket dåligt sätt dom försöker göra det på bara.

Utvecklarna måste också tänka på konsumenten.
De som går till Epic gör inte det.
Dom tycker det är helt okay att konsumenten ska behöva dras med en sämre mjukvara.

CDN är inte gratis, fri tillgång till att pusha uppdateringar när du vill, tillgång till mod och chat API.
DRM är också helt valfritt på plattformen, men de flesta väljer att använda det ändå, inklusive Steamworks api:n som kan förenkla multiplayer stöd.

But hey.... Fuck steam am I right


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Det dom håller på att utöva är riktigt anti-konsument.
Du må skrika "But Steam Monopoly!" , finns fortfarande bättre sätt att utmana dom på istället för att köpa upp utvecklare och binda dom med kontrakt.

Det är väl upp till utvecklarna, och iom att dom får mer pengar för varje köp som gjorts plus troligtvis en stor summa pengar för att gå till dom så tycker jag utvecklarna gör ett bra val. Gillar även att Epic tycker utvecklarna förtjänar mer pengar och att dom som vill använda Epics motor för ÄNNU mer procent.
Det har även gett press på Valve, som nu ger mer och måste ge ännu mer procent av spelkostnaden tillbaks till utvecklarna.
Win/win

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

Det är väl upp till utvecklarna, och iom att dom får mer pengar för varje köp som gjorts plus troligtvis en stor summa pengar för att gå till dom så tycker jag utvecklarna gör ett bra val. Gillar även att Epic tycker utvecklarna förtjänar mer pengar och att dom som vill använda Epics motor för ÄNNU mer procent.
Det har även gett press på Valve, som nu ger mer och måste ge ännu mer procent av spelkostnaden tillbaks till utvecklarna.
Win/win

Du förstår väll att det är enbart en taktik att försöka sno marketshare och få lite extra goodwill?
Dom vet att dom inte kan utmana Valve den vanliga vägen och försöker tvinga Valve att agera, till att tex sänka sin cut för att jämna spelplanen.
Det kommer Valve inte göra, det kan jag garantera.

Majoriteten av de som har skrivit kontrakt med Epic så har det varit utgivaren, inte studion själva.
Och hur mycket av de pengarna som dom har blivit lovade kommer utvecklaren få?


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Utvecklarna måste också tänka på konsumenten.
De som går till Epic gör inte det.
Dom tycker det är helt okay att konsumenten ska behöva dras med en sämre mjukvara.

CDN är inte gratis, fri tillgång till att pusha uppdateringar när du vill, tillgång till mod och chat API.
DRM är också helt valfritt på plattformen, men de flesta väljer att använda det ändå, inklusive Steamworks api:n som kan förenkla multiplayer stöd.

But hey.... Fuck steam am I right

Lol det var inte som att jag slutade min kommentar med "Fan vilket dåligt sätt dom försöker göra det på bara." eller nåt.

Avstängd

Så det var den här personen

Avstängd

som gav den här personen stryk?

12
Skriv svar