Pokemon Go drog in över en halv miljard kronor i april

Robot
Pokemon Go drog in över en halv miljard kronor i april

Niantic fortsätter att tjäna stora pengar på Pokemon Go.

#niantic, #pokemon-go


Moderator | Testpilot

Började spela det igen med några vänner rätt så nyligen. Riktigt kul!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Lustig kontrast mot artikeln innan där det står att Starbreeze blöder pengar.

OnT: kanske blir att damma av pokedexet när värmen kommer så får man promenera bort lite julmat

Testpilot

Bästa free-to-play spelet någonsin.

Medlem

Hade vart bättre om man inte behövde gå ut.

Lulz.

Medlem
Skrivet av s3ng:

Hade vart bättre om man inte behövde gå ut.

Lulz.

Har du en rootad Androidtelefon är det en bit av en kaka att "resa" världen runt i spelet utan att lämna sängen.

Quake-konnässsör

Men det ser så otroligt tråkigt ut, kanske för att man aldrig har brytt sig om Pokemon. Men men, bra att några får lite fickpengar.

Medlem

sanslösa siffror... man ser vid dom så kallade hög lvl raidsen rätt blandat med folk som står, allt ifrån små knattar på 6 år med sina föräldrar och äldre tanter o gubbar runt 60års åldern är inte alls ovanligt att se

så den som säger att detta spel är dött har väldigt fel, nu när det är varmare ute så ser man betydligt fler som spelar än i vintras och dom kör ju rätt ofta nya event oftast nåt nytt varje vecka eller nåt..

Medlem

Hur mycket av pengarna går till Nintendo tro?

ELF
Medlem

Måste man fortfarande gå med mobilen i handen för att kläcka ägg? Om jag och brorsan var ute och gick så lade jag mobilen i fickan med skärmen utåt för att inte "klicka" på den.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Testpilot
Skrivet av ELF:

Måste man fortfarande gå med mobilen i handen för att kläcka ägg? Om jag och brorsan var ute och gick så lade jag mobilen i fickan med skärmen utåt för att inte "klicka" på den.

Dom har faktiskt fixat det där, du kan ställa in om du vill att dina steg ska räknas även om appen inte är igång. När du sedan går in i appen så visar den hur många steg du tagit. Borde varit med från start.

Medlem
Skrivet av almblad:

Men det ser så otroligt tråkigt ut, kanske för att man aldrig har brytt sig om Pokemon. Men men, bra att några får lite fickpengar.

Jag brydde mig inte heller om pokemon, men det var en roligare app än de andra fitness appar då jag är en gamer i grunden. Sen kom intresset för att klicka på saker då man ändå va ute o gick. Nu är jag fast och har inte längre någon lust att sitta framme vid datorn o spela

Medlem
Skrivet av ELF:

Måste man fortfarande gå med mobilen i handen för att kläcka ägg? Om jag och brorsan var ute och gick så lade jag mobilen i fickan med skärmen utåt för att inte "klicka" på den.

Nej, du kan koppla ihop den med Google fittnes appen (eller iPhones motsvarighet) och sedan får du push notiser när det händer saker

1
Skriv svar