Claptrap-skådisen: "Randy Pitchford överföll mig"

Robot
Claptrap-skådisen: "Randy Pitchford överföll mig"

Grova anklagelser om misshandel och obetalda royalties.

#borderlands, #borderlands-3, #gearbox, #randy-pitchford


Medlem

Verkar vara en härlig kille den där Randy.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Ha, vilken stjärna. Misshandel, Usb-minnen med barely legal port, förskingring, gömmer undan bonusar från anställda, bråkar och har twitter-meltdowns om att hans spel inte innehåller mikrotransaktioner när spelet kommer göra det av alla definitioner av ordet m.m.

eld
Medlem

total shitshow

Redaktör

Kom ihåg att det här inte är bekräftat, bara vad en person påstår. Så spekulera gärna, men döm inte än.


signatur
Medlem

Detta kommer ge Randy ett nervöst sammanbrott med tanke på hur han reagerade på Gameinformers artikel på BL 3s MTX.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Kom ihåg att det här inte är bekräftat, bara vad en person påstår. Så spekulera gärna, men döm inte än.

Precis. De två första kommentatorerna här visar hur folk på internet reagerar. Bevis behövs inte utan man tar det en person säger för givet..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Oof.

BL3 ser ut att bli riktigt bra ut, men mellan EPIC store och Randy så tar det emot att vilja köpa spelet. Visst kan jag skilja på produkt och skapare, men vill samtidigt inte uppmuntra sådant vårdslöst beteende utan någon slags konsekvens.

Vad ska man göra...?

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Precis. De två första kommentatorerna här visar hur folk på internet reagerar. Bevis behövs inte utan man tar det en person säger för givet..

Jo, för jag var dunderseriös med min kommentar.

Varför jag skrev det var för allt tidigare rabalder om honom som dykt upp, främst då mikrotransaktionerna i Borderlands 3 och hanteringen av Alien - Colonial Marines.

Så att du antog att jag antog att "det inte behövs bevis" är fel.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Det är nog inte rekommenderat att köpa en begagnad bil av Randy.

Medlem

Randy Pitchford är ett levande troll...

@Kleptoman: visst, fast det är bara till att googla upp honom och läsa hur han beter sig på twitter och i intervjuer.

Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

Kom ihåg att det här inte är bekräftat, bara vad en person påstår. Så spekulera gärna, men döm inte än.

Inget känns ju dock orimligt med tanke Randy...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

"Redaktionen på FZ säljer kokain till minderåriga." Ni hörde det här först. Källa: Någon på Internet.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Får se om trean kommer lida av att det är en del negativ publicitet kring den och Gearbox. Givetvis så skiter en del blanka fan i sånt, men ändå.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

"Redaktionen på FZ säljer kokain till minderåriga." Ni hörde det här först. Källa: Någon på Internet.

Är det verkligen så konstigt att en person med låg trovärdighet behandlas annorlunda än en person med hög trovärdighet. Jag har inga inledningar att misstro redaktionen på FZ, så ditt fiktiva påstående skulle jag inte ge mycket för. Pitchford har däremot extremt låg trovärdighet efter alla händelser och uttalanden från honom. Därför ger jag David Eddings uttalanden mer tyngd. Jag säger inte att jag tror att allt stämmer men jag är mycket mer misstänksam än om Pitchford hade haft bättre karaktär.

Medlem

@burkmopp: Köp inte spelet. Finns mycket annat att lägga tid och pengar på. Varken Epic eller Randy förtjänar några slantar.

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

"Redaktionen på FZ säljer kokain till minderåriga." Ni hörde det här först. Källa: Någon på Internet.

Där gick de över gränsen nu åker annonsblockering på!

Medlem

Randy "Pitches a tent in his butt" Pitchford?


signatur

Praiser of KEK and Pepe is his prophet
Worldwide Ganster Computer God

Medlem

vem bryr sig om en sån stor skithög som borderlands 3 ändå så?=D

Medlem

Låter fördjävligt om det är sant.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Där gick de över gränsen nu åker annonsblockering på!

Men då får du inte bästa dealsen på droger? Jag köper allt mitt knark genom FZ-annonser.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Men då får du inte bästa dealsen på droger? Jag köper allt mitt knark genom FZ-annonser.

Jag tänkte inte så långt...

Medlem
Skrivet av Brona:

Är det verkligen så konstigt att en person med låg trovärdighet behandlas annorlunda än en person med hög trovärdighet. Jag har inga inledningar att misstro redaktionen på FZ, så ditt fiktiva påstående skulle jag inte ge mycket för. Pitchford har däremot extremt låg trovärdighet efter alla händelser och uttalanden från honom. Därför ger jag David Eddings uttalanden mer tyngd. Jag säger inte att jag tror att allt stämmer men jag är mycket mer misstänksam än om Pitchford hade haft bättre karaktär.

Uppenbarligen finns en personlig konflikt mellan personerna. Lite som ett gammalt par som bråkar efter de har skilts. Klart att allt som sägs innehåller en viss mån av sanning, men tillika en hel del överdrifter och vridna perspektiv.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Precis. De två första kommentatorerna här visar hur folk på internet reagerar. Bevis behövs inte utan man tar det en person säger för givet..

Cry me a river, Randy är lika oskyldig som Harvey Weinstein. Om något så finns det mer bevis för vilken lögnare, idiot och bluff Randy är tack vare att det finns ett helt spel som bevisar det. Vad av det jag sa är inte bevisat vid sidan av misshandeln? Han satt ju själv o sa på en podcast att det handlade om en knappt 18-årig camgirl som gjorde "spännande" saker. Bonusen är ju dessutom bevisat också eftersom transaktionen har skett samt hans twitter meltdown finns väl kvar om han inte tagit bort sin "lilla" rant. Nä, vidrig människa med minst sagt trasig moralisk och etisk kompass.

Medlem

Haha nördar som slåss, var väl ungefär den här bilden man fick i huvudet https://www.pcworld.com/article/2000087/nerd-fight-will-table...

Väldigt tråkigt, om det e sant.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Avstängd

Om Claptrap lyfter lite skrot. Och sedan lägger sig på lur.

Medlem

Pitchford har ett dåligt rykte i branschen, och det har han haft under en tid nu. Det har länge viskats det ena och det andra om honom, och när småsaker börjar läcka så dröjer det inte länge innan dammen brister när folk som tidigare inte vågat säga något plötsligt finner modet.

Det var samma med #metoo-rörelsen. Det börjar sakta, men fortsätter säkert.

Medlem

Jag har alltid tyckt att det osar skitstövel om Pitchford, så det skulle inte förvåna mej om det var sant.

Medlem

Detta är ju något man tar upp med polis och jurister, inte Twitter.

12
Skriv svar