Testa Star Citizen gratis - i drygt en vecka

Robot
Testa Star Citizen gratis - i drygt en vecka

Senaste uppdateringen bjuder på ny karaktärsskapare och en planetstor megastad.

#3-5, #free-fly, #gratis, #star-citizen


Medlem

Tack men tror jag väntar till spelet är klart

eld
Medlem

"Men när kan man spela det?"

Medlem

Det var länge sedan jag brydde mig om Star Citizen (sist var väl 2015 då jag sa att det inte skulle komma ut före 2020 och fick en mängd ... påhopp). Nu är det alltså i någon slags testfas med löften om att det blir någon slags beta under 2020?

Jag tror bestämt att jag var alldeles för optimistisk 2015.

Hoppas hursomhelst att det här spelet blir en succé då det är klart. Den här sortens spel är ju lite av en tonårsdröm.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

lär ju inte kunna köra det på min burk dock.

Medlem

Spelet, eller idén vad spelet ska bli är intressant.
Men har inget behov att spela ofärdiga spel så jag avstår


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

nä, har tappat suget efter star citizen för nu. får se hur det känns om några år


signatur

//monster

Medlem

Nybörjar guide för 3.5. gjord av Boredgamer.

https://www.youtube.com/watch?v=oGy8fSvJeGA

CIG har också lagt upp en serie med korta tutorial videor på Star Citizen youtube sida.
(De lanserades igår 20190501)

https://www.youtube.com/user/RobertsSpaceInd/videos


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Star Citizen känns mer och mer som spelvärldens svar på skandaler såsom Theranos eller Enron.

Känner ni inte till Theranos se gärna dokumentären på HBO nordics eller än bättre läs den lysande boken
https://www.adlibris.com/se/bok/ont-blod---hemligheter-och-lo...
https://se.hbonordic.com/movies/the-inventor-out-for-blood-in...

eld
Medlem
Skrivet av feistin:

Star Citizen känns mer och mer som spelvärldens svar på skandaler såsom Theranos eller Enron.

Kände inte till företagsbrotten som skett i RSI, du får gärna gå in på detalj.

Theranos hade ju varit en intressant jämförelse om det inte vore det att folk sitter och spelar star citizen just nu.

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Det var länge sedan jag brydde mig om Star Citizen (sist var väl 2015 då jag sa att det inte skulle komma ut före 2020 och fick en mängd ... påhopp). Nu är det alltså i någon slags testfas med löften om att det blir någon slags beta under 2020?

Jag tror bestämt att jag var alldeles för optimistisk 2015.

Hoppas hursomhelst att det här spelet blir en succé då det är klart. Den här sortens spel är ju lite av en tonårsdröm.

Senaste två åren så har det hänt väldigt mycket på spelet, det stod stilla väldigt länge ett tag, när dom höll på att utveckla grundpelarna för spelet. Det dom flesta väntar på just nu är server meshing, så spelet blir mer som ett riktigt mmo.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av feistin:

Star Citizen känns mer och mer som spelvärldens svar på skandaler såsom Theranos eller Enron.

Vad baserar du det på? Jag är bara nyfiken. Jag har själv testat Star Citizen-alphan åtskilliga timmar och haft riktigt kul där.

Innan du svarar, ta gärna en titt på roadmapen för Star Citizen. Där kan man se vad de jobbar på just nu och vad de kommer att fokusera på närmaste månaderna. Företagen du räknade upp hade nog inte liknande transparens och commitment.
https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/1-Star-Citiz...

Medlem
Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Det var länge sedan jag brydde mig om Star Citizen (sist var väl 2015 då jag sa att det inte skulle komma ut före 2020 och fick en mängd ... påhopp). Nu är det alltså i någon slags testfas med löften om att det blir någon slags beta under 2020?

Jag tror bestämt att jag var alldeles för optimistisk 2015.

Hoppas hursomhelst att det här spelet blir en succé då det är klart. Den här sortens spel är ju lite av en tonårsdröm.

Ja det är väl Squadron 42 som blir beta 2020? Själva Star Citizen lär ju dröja bra många år till då alla resurser just nu läggs på att få klart SQ42 om jag förstått saken rätt.

Har tittat på några som streamar spelet och det är otroligt buggigt just nu. Man kan typ flyga omkring, ta enstaka uppdrag (som ganska ofta buggar ur så du inte kan genomföra dem) eller köra ett par markfordon. Hela spelet känns som en stor, men platt, kuliss idag. Hoppas att visionen blir verklighet någon gång i framtiden dock.

Medlem
Skrivet av IMSG:

Ja det är väl Squadron 42 som blir beta 2020? Själva Star Citizen lär ju dröja bra många år till då alla resurser just nu läggs på att få klart SQ42 om jag förstått saken rätt.

Har tittat på några som streamar spelet och det är otroligt buggigt just nu. Man kan typ flyga omkring, ta enstaka uppdrag (som ganska ofta buggar ur så du inte kan genomföra dem) eller köra ett par markfordon. Hela spelet känns som en stor, men platt, kuliss idag. Hoppas att visionen blir verklighet någon gång i framtiden dock.

Finns inte pengar för att det skall bli klart.

Dödgrävaren

Dom fick ju en injektion av investment-pengar i December, sen så behöver de få in ungefär 5 miljoner dollar i månaden från Skepps-försäljning, antagligen lite mer om de betalar skatt å så. De verkar snitta ungefär 3 miljoner i månaden, så ja, de blöder lite. Tror dock de har pengar för att klara driften i ett år till, dock så brukar de få en rejäl ekonomisk boost vid varje större uppdatering, så vem vet.

Om de har lite framförhållning så kan de ju faktiskt reducera dev-teamet lite också.

Medlem

Kommer testa spelet över helgen. Från det jag har hört är jag skeptisk till att dom kommer slutföra spelet innan pengarna sinar så länge som Roberts fortsätter som han gör, verkar som att han är en kompulsiv micromanager vilket sällan slutar bra i större projekt.

Medlem

Tycker star citizen utvecklingen går lite snabbare för varje år. O mer mechanics tillkonmer. Sure missions o pve e kanske inte lika fullsmetat i som eve online men från vad dwm visat i developer videos o det man testat på i alphan så verkar det fortfarande ajukt lovande. O den här versionen e lite mer buggfri i vanliga versionen av alphan än i ptu versionen man som backer provade för några veckor sen.

Medlem
Skrivet av JackG100:

Dom fick ju en injektion av investment-pengar i December, sen så behöver de få in ungefär 5 miljoner dollar i månaden från Skepps-försäljning, antagligen lite mer om de betalar skatt å så. De verkar snitta ungefär 3 miljoner i månaden, så ja, de blöder lite. Tror dock de har pengar för att klara driften i ett år till, dock så brukar de få en rejäl ekonomisk boost vid varje större uppdatering, så vem vet.

Om de har lite framförhållning så kan de ju faktiskt reducera dev-teamet lite också.

Om detta stämmer så är det ju ganska allvarligt. Spelet har ju fortfarande långt kvar tills release, jag va väldigt sugen på spelet men har väl insett att jag inte längre tror på projektet. Vågar inte öns tänka på reaktionerna ifall de inte blir släppt.

Medlem
Skrivet av faceslicer:

Om detta stämmer så är det ju ganska allvarligt. Spelet har ju fortfarande långt kvar tills release, jag va väldigt sugen på spelet men har väl insett att jag inte längre tror på projektet. Vågar inte öns tänka på reaktionerna ifall de inte blir släppt.

De frälsta kommer att skylla på utomstående, det är så det fungerar i kulter.

Dödgrävaren
Skrivet av faceslicer:

Om detta stämmer så är det ju ganska allvarligt. Spelet har ju fortfarande långt kvar tills release, jag va väldigt sugen på spelet men har väl insett att jag inte längre tror på projektet. Vågar inte öns tänka på reaktionerna ifall de inte blir släppt.

När de släppte sin ekonomiska rapport i slutet på 2018 så kunde man se att de hade tillräckligt med pengar kvar för att hålla igång i 2 månader, och de blödde 5 miljoner i månaden så det är det jag baserar siffrorna på. Sen tror jag de fick in 50 miljoner i investment-cash för att användas på marketing till Squadron 42, om de fortsätter snitta 2.5-3 miljoner i månaden i skeppförsäljning så innebär den investeringen att de hade kapital för att flyta i 18-22 månader. Så om de släpper Squadron 42 i slutet på det och det säljer väldigt väl så kan de ju använda dom pengarna för fortsätta utveckla Star Citizen.

Jag skrev det i någon tidigare Star Citizen tråd, jag tror och hoppas att de kommer släppa spelet i framtiden, men jag skulle inte rekommendera någon att lägga pengar på det i dagsläget, trots att det redan idag finns content nog i spelet för att man ska kunna ha skoj i en period. Men det beror ju lite på hur mycket man anser sina pengar vara värda också.

Edit:
Ska väl tilläggas att de fastnade i flera år på en teknisk detalj i form av Object Container Streaming, som var extremt viktig för att göra spelet spelbart. Det är inte helt löst ännu, men delvis löst och det har gjort performance bättre i spelet. Dock något de räknat med skulle ta 3 månader att lösa, som tog två år istället. När det är helt löst så kommer vi nog se en snabbare utrullning av content, deras development har varit mycket av verktyg och pipelines för att producera content för ett helt universum. Och mycket av den grunden är lagd. Detta är roten till min optimism för projektet, även om jag ser att det finns väldigt mycket fallgropar också.

Medlem

Jag har haft tillgång sen start och har väl varit in nån gång och testat, men jag känner inget behov av att spela ett ofärdigt spel, varför jag kommer vänta till skarp release. Håller i plånboken tills dess också.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Vad baserar du det på? Jag är bara nyfiken. Jag har själv testat Star Citizen-alphan åtskilliga timmar och haft riktigt kul där.

Innan du svarar, ta gärna en titt på roadmapen för Star Citizen. Där kan man se vad de jobbar på just nu och vad de kommer att fokusera på närmaste månaderna. Företagen du räknade upp hade nog inte liknande transparens och commitment.
https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/1-Star-Citiz...

Jag är bara en åskådare och ser fram emot en god berättelse liksom berättelsen om Theranos blev
OM det mot all förmodan blir ett spel så får jag väl testa det istället. Alltså en win win!

Medlem
Skrivet av Redstar:

Jag har haft tillgång sen start och har väl varit in nån gång och testat, men jag känner inget behov av att spela ett ofärdigt spel, varför jag kommer vänta till skarp release. Håller i plånboken tills dess också.

Hmm?

1
Skriv svar