Blizzard-chefen konstaterar att Blizzard har mycket att bevisa – inte minst för sig själva

Skrivet av Quaft:

Instämmer. Förutom expansioner till WoW och Hearthstone har man ju inte släppt något på ett bra tag. Är det dålig PR som påverkar? Någon som kan utveckla varför man har fått lägre förtroende för dem?

Problemet är ganska mycket med hur man har hanterat backlash. Man hade hypat upp Diablo vilket gjorde att fansen trodde att man skulle visa upp ett nytt Diablospel under förra Blizzcon. Sen när det visade sig vara ett mobilspel och det var det enda man fick se från Diablo(trots att alla i princip vet att Diablo 4 är under utveckling).

När sedan fansen visade sitt missnöje så var man i princip oförstående att majoriteten av publiken, som var hardcore PC-spelare inte var nöjda över att det enda man hör från Diablo är ett mobilspel.

Det folk är oroliga för är att Blizzard har förlorat känslan och bara blivit ett opersonligt företag som enbart går efter vad aktieägarna vill och där spelglädje har fått backa för vinster.

Medlem

Starcraft är klart, Warcraft 3 är på gång, Diablo 2 kommer oundvikligen komma så småningom. Sedan är det slut på klassiker att remastra, då kommer det bara fortsätta komma Kalle Anka-spel precis som det gjort de senaste 10 åren. Jag kommer givetvis ändå köpa skiten, för nostalgins skull.

Geeks Gaming

Sista riktigt bra jag tyckte blizzard gjorde va Wings of liberty enligt mig. Verkligen ett spel man kände att någon hade lagt ner sin själ för att göra.
Tyvärr är det Activision som förstör allt. I mina ögon är Activision de sämsta publishern just nu. Även sämre än EA. Och dom har varit de ett bra tag. Enda skillnaden är att folk förlåter Activision och låter dom hålla på med deras BS.

Medlem

tyvärr så är det inte Original Blizzard

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Mitt förtroende var redan ganska lågt för Blizzard men trots detta så fortsätter de sänka sin nivå. Alltid något som de lyckas med...

Haha, bästa MMO har de aldrig haft. Bästa ARPG kan diskuteras, de kanske hade det med Diablo men förlorade det till PSO så det var kortvarigt. Warcraft och Starcraft spelen var visserligen formidabla spel men bästa RTS fölrorade de år 2006 (till CoH) och har aldrig återfått kontrollen sedan dess.

PSO?? Du menar väl Grim Dawn?
On topic - mitt förtroende för Blizzard är definitivt inte lika högt som det en gång var, men av någon anledning följer jag dem fortfarande, och hoppas fortfarande att de kommer överraska mig med sina framtida spel, t ex (förhoppningsvis) WC4 och D4.
De nämnde kanske inte Diablo alls nu, men jag är 99.99% säker på att D4 är under utveckling, hoppas bara att de får ta sin tid att få det rätt.
Får väl vänta och se!

Medlem

Blizzard väntar på nästa hit att kopiera.

Inaktiv
Skrivet av Evercast:

Blizzard väntar på nästa hit att kopiera.

Vilka är dessa unika idéer/spelstilar/liknande som blizzard kopierat menar du?

12
Skriv svar