Skräckspelet Layers of Fear 2 släpps 28 maj

Robot
Skräckspelet Layers of Fear 2 släpps 28 maj

Skräck och otäckheter på de sju haven, om du har nerverna för det.

#Blooper-Team-SA, #Layers-of-fear-2, #nyhetstips, #skräck


Moderator | Testpilot

Perfekt spel för en Onsdags-stream med våran kära @Joakim Bennet:


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kul! Gillade ettan!

Inaktiv

Intressant! Kan bli bra förhoppningsvis:)

Medlem

Gillade ettan så hoppas detta blir bra

Medlem

Lite som netflix interactive. Följ den enda vägen som går att gå, öppna lådor och läs lappar med en jump scare här och där.
Nja, det här är kanske bra för de som gillar interaktiv film, men inte direkt ett ”spel” i den bemärkelsen.
Eller 2:an kanske är annorlunda?

KoP
Medlem

Gillade första spelet skarpt så kommer definitivt införskaffa 2:an. Dock undrar jag om det finns någon koppling emellan spelen då dom bär samma namn?

Layers i titeln kopplade jag ihop med lager (utav färg) i dess betydelse i å med att man var en konstnär med grava psykiska problem i första spelet. Tycker gott dom kunde ha döpt spelet till något annat om det inte finns någon koppling emellan 1:an och 2:an.

Medlem

Underbart.
Blooper Team är utan tvekan bland de starkaste utvecklarna som finns när det kommer till psykologisk skräck. Observer som de släppte efter Layers of Fear, där självaste Rutgar Haur gör rösten åt protagonisten, är ett av mina favorit skräck spel genom tiderna.

Ska bli kul att få sätta sig in i detta. Vore coolt om det även kommer med VR stöd


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Hoppas det blir bättre än ettan! Gillade det i början, sen blev det bara rörigt, förvirrande och oengagerande ban-design.

1
Skriv svar