Varför blev du medlem på FZ?

Medlem

Varit passiv medlem (ren läsare) sen sent 90-tal. Minns att jag till slut reggade ett konto för att bägaren för behov-av-att-svara-i-kommentarstrådar var fylld till bredden.

Calle gjorde att jag fortsatte läsa dagligen, och när Joakim Bennet sen kom över till FZ på riktigt föll alla pusselbitar på plats. Få svenska skribenter inom området har lyckats roa så mycket som det jag läste i speltidningar förr i världen av Jocke. Allt känns bara naturligt nu när vi alla är samlade hos FZ!

Måste även ge Gurra lite kredd för att så perfekt passa in i gänget. Håll i kopplet hårt så han inte försvinner!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Avstängd
Skrivet av anon_119148:

Jag gick med på FZ år 2012 för att man här kan kalla andra användare för fascist utan att behöva stå till svara och det tycker jag är bra. Sen är förstås spelnyheterna och tävlingarna kul.

Tror detta ursprungligen var riktat till mig. Om detta handlar om min kommentar för ett tag sedan till ett inlägg med en bild på en anorektisk person som skämt vs. tjej? (Brie Larson?). Ja. Använd inte er av sådant här. En individ som drabbats av en olycka som denna. Förmodligen bortgången till följd av detta. Död. En fruktansvärd sjukdom. Som att göra åtlöje med hjälp (på bekostnad) av ett tortyroffer. Att ens komma i närheten av deras vånda skälvar oss i grunden. Använd inte detta som meme. Om du inte förstår att det är något fel med detta. Jag vet inte? Använd inte andras olycka som ett skämt i framtiden. Folk ser ju vem det är via personlig bild. Det finns anhöriga. Förstår du nu?

Du är förhoppningsvis inte fascist. Men memet var riktigt fult. Jag pikade red. litegrann om att posten tilläts. Därav min kommentar. Inte mot dig personligen.

Inaktiv
Skrivet av vilma:

Tror detta ursprungligen var riktat till mig. Om detta handlar om min kommentar för ett tag sedan till ett inlägg med en bild på en anorektisk person som skämt vs. tjej? (Brie Larson?). Ja. Använd inte er av sådant här. En individ som drabbats av en olycka som denna. Förmodligen bortgången till följd av detta. Död. En fruktansvärd sjukdom. Som att göra åtlöje med hjälp (på bekostnad) av ett tortyroffer. Att ens komma i närheten av deras vånda skälvar oss i grunden. Använd inte detta som meme. Om du inte förstår att det är något fel med detta. Jag vet inte? Använd inte andras olycka som ett skämt i framtiden. Folk ser ju vem det är via personlig bild. Det finns anhöriga. Förstår du nu?

Du är förhoppningsvis inte fascist. Men memet var riktigt fult. Jag pikade red. litegrann om att posten tilläts. Därav min kommentar. Inte mot dig personligen.

Tack för att du äntligen svarade. Killen i bilden går under användarnamnet @damnlongneck på Instagram och är inte död. Hans mentala status vet jag inte men han gör själv en del videos där han skojar om sitt utseende och har även byggt sitt eget konto på det. Tjejen på bilden var Alicia Vikander i rollen som Lara Croft där produktionsbolaget(?) redigerat en pressbild på ett sånt sätt att det ser ut som att hennes nacke är betydligt längre än vad den egentligen är.

Avstängd
Skrivet av anon_119148:

Tack för att du äntligen svarade. Killen i bilden går under användarnamnet @damnlongneck på Instagram och är inte död. Hans mentala status vet jag inte men han gör själv en del videos där han skojar om sitt utseende och har även byggt sitt eget konto på det. Tjejen på bilden var Alicia Vikander i rollen som Lara Croft där produktionsbolaget(?) redigerat en pressbild på ett sånt sätt att det ser ut som att hennes nacke är betydligt längre än vad den egentligen är.

Glädjande att höra.

oXo
Medlem

Pga Quake, fast då hette det Fragzone och var om jag inte minns fel en del av postens satsning på internet.
Precis som andra har även jag bytt inlogg under åren.

Medlem
Quake

Quake 1 uppdateringar !!

Medlem

Först var det väl för att det kändes som det behövdes ngn som verkligen erkände att man kan vara äldre och ha levt familjelivet men fortsätta gilla ngt så "barnsligt" som spel. Att ha det som intresse livet ut typ.
Sedan har jag ibland upptäckt att det finns andra lite äldre därute som normalt inte skriver utan bara läser eller även skriver och som vågar säga att jag är minsann så här gammal. När jag nästan övertydligt velat få dem att inse att de FÅR vara vilken ålder som helst och gilla detta ämne.

Sedan blev vi ju ett gäng A-lagare (enl. @Zimpan 😁 i hans trådar) som var igång och skrev först och främst om RDR2, det var väl några få som gjorde den tråden extremlång. Jag en av dem.
De som läst det jag skrivit vet att jag kan flippa till saker rejält när jag är på humör, släpper lös fantasin och se om folk hänger med. Men är ibland även superseriös. Gillar ju inte allt för många "personangreppsfrågor" då folk bara skriver utan att tänka. Typ JAG HAR RÄTT!! ALLA ANDRA HAR FEL.

Känns som denna sida har blivit hyffsad på att hålla sig inom god ton mellan medlemmar och Fz har väl en lagom blandning av roligt och seriöst så jag återkommer ofta.
Jag är fortfarande över 45 men numera allt längre från just den åldern.

Medlem

Blev medlem runt 98 eller så. Först var det alla nyheter och patchar/demo man laddade hem.

Spelade även CS tills kort efter det gick retail. Började spela i beta 5.
Hade en monsterguide i gamla forumet jag skrev för just CS med commands, tips och information.

Sen efter ett par år vart det annat som hände och vad mindre aktiv i forumet men läste ofta. Första jobb etc.
Tänkte inte på flytten av users nar det begav sig så blev ny för en tid sedan.

Tycker att FZ blivit bättre och bättre de sista åren och själv gillar jag traditionella internetforum.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Tyckte det var kul med en spelsajt på svenska och så var min brorsa redan medlem så jag blev också.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

PlanetQuake och FragZone var i princip de enda sajterna jag kände att jag behövde. PQ för nyheterna och FZ för forumen. Gu' så skönt att ha separata forumdelar för Q1 och Q2, med vattentäta skott emellan de olika communityna. Alla visste mycket väl vilken del alla tillhörde. "Vafan skriver du här i Q2 forumet för? Du är ju qw/q1 lirare" et.c.

Tror det var übermeister Phat som introducerade mig för l33tsp34k när jag fick lösenord till någon av servrarna: "l0s3n0rd" typ.

Mind. Blown

Youtube-proffs

Året var 2002. Jag var blott nybliven 16-åring som letade efter ett ställe där man kunde njuta av spel-världen med likasinnade.

Träffade på många vettiga människor, flertal av som är vänner i verkligheten.

BF1942 var the main game då, det anslöts folk från hela forumet, vi fyllde servrar som inget. TPS BBB #1 servern gick varm medans man bråkade med sådana som Molotov och Acid999 på the Battle of the Bulge.

Livet är som livet är och FZ har kommit och gått under åren. Är mer glad nu än någonsin att FZ är tillbaka i mitt liv.

Top spelsida och forum. 10/10 would relive again. En av anledningarna till att man gärna är 16 igen.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Aldrig varit särskilt aktiv på FZ med att skriva i forumet vilket är lite konstigt eftersom jag i perioder har varit aktiv på flera andra forum. Är främst en passiv besökare som läser nyhetsartiklar och kollar på youtubeklippen.

Har för mig att jag blev medlem för att delta i utlottningen av spel vilket till och med har vunnit en gång.

Det jag gillar med FZ är att det är en familjär sida med en relativt hög nivå på kommentarerna. Min favorit just nu är Fräcka fredag som jag tycker blir bättre för varje gång. Det är kul att se hur Calle, Jocke och Gurra med tiden har blivit riktiga proffs framför kameran.

phi
Medlem

Quake lurade hit mig för en sisådär 23 år sedan.

Medlem

PC hemma PC gamer Svenska hemdator någonting.

Jag och min morfar var prenumeranter och fick disketter och skivor. Var bara naturligt att hitta över till websidan fz senare i livet.

Skribent

Jag fick betalt.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Jag fick betalt.

Måste varit en stor summa om du står ut med oss.

Medlem

Länge trodde jag att FZ var något slags Quake-klan, eller möjligen en CS 1.6-klan. Eller kansk en mötesplats för folk som spelade de båda spelen. Därför höll jag mig länge på min kant, dvs. på Sweclockers. För något år sedan var det emellertid någon som kallade FZ för "ett sweclockers för gamers". Sedan dess har jag klickat mig in snart sagt varje dag.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Skribent
Skrivet av Bennii:

Måste varit en stor summa om du står ut med oss.

Ne, då. Ni är fantastiska! <3


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Quake varit med sen 96

Medlem

För nyheterna. Går in och kollar sporadiskt numera eftersom jag inte är lika intresserad som förr.

Medlem

Jag blev medlem 2002, detta pga mitt surfande angående Tribes 2 som jag hade börjat spela vid den tiden. Då fanns de nämligen ett Tribes 2 forum här och det var så jag kom hit, och även stannade. Använde mig flitigt av Fragzones filavdelning sektion och laddade ner olika demos för jämnan, de va tider de. Så jag har i princip besökt denna sida under halva min livsstid.
Fan vad jag saknar Tribes 2.

Medlem

Jag minns inte när och varför. Jag var ju läsare tidigare innan jag blev medlem. Tror det var en blandning av att jag ville kunna diskutera i forumet och att jag ville använda spelsamlingssidan som fanns då.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Lurkat här i flera år efter att jag bestämde mig för att regga mig (igår kväll faktiskt).

Vad har hållit mig kvar? Svårt att svara på. Tycker om spel även fast jag inte spelar så ofta. Kollar mest på esport. Möjligt att det blir ett par Dota 2 matcher i veckan.
Annars tycker jag Bennet är en riktigt intressant människa som man skulle vilja ta en eller två öl med. Så jag svarar Bennet och spelintresserad.

Medlem

Finns en viss öppenhet och ärlighet.

Även oliktänkande har någorlunda respekt emot varandra.

Samt att jag upplever FZ arbetarna som entusiastiska i sitt arbete vilket leder till ett roligare läsande om recensioner och dylikt.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Ville vara en del av communityt och diskutera med alla härliga figurer. FZ har förutom en eminent redaktion, Sveriges trevligaste forum- man vill bara hänga här och delta i gemenskapen.

Inaktiv

Quake!! För länge sedan..

Medlem

Blev medlem här då attityden passar mig bra. Relativt högt i tak med fokus på spel och underhållning. Den enda svenska siten som lever upp till det i mitt tycke.

Stort plus att sidan stimulerar content skapat av användare.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Medlem
Medlem

Plot twist: jag blev medlem när det hette Fragzone men slarvade bort det kontot så detta är mitt andra konto. Anledningen: Quake

Skriv svar