Claptrap har ny röstskådespelare i Borderlands 3

Robot
Claptrap har ny röstskådespelare i Borderlands 3

David Eddings lämnar över rollen (nej, inte den David Eddings).

#Borderlands-3, #Claptrap, #Gearbox


Medlem

Oförskämt av honom att vilja ha betalt för att utföra ett jobb.

Inaktiv
Skrivet av Cordayne:

Oförskämt av honom att vilja ha betalt för att utföra ett jobb.

Aldrig någonsin tidigare skådat fräckhet likt denna! Undrar vart världen är på väg när folk börjar ta betalt för arbeten..

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Aldrig någonsin tidigare skådat fräckhet likt denna! Undrar vart världen är på väg när folk börjar ta betalt för arbeten..

Ja! Hur tänkte han där.

Medlem

Alltså jag är inte förvånad. Skithögen Pitchford är en jäkla orm alltså. Uttalandet om vad exklusivitens pengar skulle hjälpa företaget när han inte ens betalar för tjänster. Och mikrotransaktionera han nu försökte peta in efter han blivit filmad i en interjuv och sen gått till attack. Kan man inte avsätta honom på nåt sätt.

Medlem

Det kan knappast handlat om att han ville ha betalt. Jag lovar att Gearbox fick betala Jim Foronda också. Jag har ingen koll på Foronda, men en snabb IMDB-sökning visar att han verkar vara en ganska aktiv röstskådis som definitivt ska ha betalt för sina tjänster.

eld
Medlem
Skrivet av Bennii:

Det kan knappast handlat om att han ville ha betalt. Jag lovar att Gearbox fick betala Jim Foronda också. Jag har ingen koll på Foronda, men en snabb IMDB-sökning visar att han verkar vara en ganska aktiv röstskådis som definitivt ska ha betalt för sina tjänster.

Jag gissar på att hyra in en riktig voice actor var smidigare då Eddings redan har ett fulltidsjobb, samt att Eddings antagligen hade begärt en högre avgift (vilket han har rätt till att göra) än vad de vart redo att betala.

Och till skillnad på vad artikeln säger så gjorde inte Eddings voice actingen gratis när han jobbade på Gearbox, han hade ju en anställning och lön där.

Skribent
Skrivet av eld:

Jag gissar på att hyra in en riktig voice actor var smidigare då Eddings redan har ett fulltidsjobb, samt att Eddings antagligen hade begärt en högre avgift (vilket han har rätt till att göra) än vad de vart redo att betala.

Och till skillnad på vad artikeln säger så gjorde inte Eddings voice actingen gratis när han jobbade på Gearbox, han hade ju en anställning och lön där.

Därav formuleringen "mer eller mindre" och konstaterandet att han var anställd av Gearbox.

Medlem
Skrivet av eld:

Jag gissar på att hyra in en riktig voice actor var smidigare då Eddings redan har ett fulltidsjobb, samt att Eddings antagligen hade begärt en högre avgift (vilket han har rätt till att göra) än vad de vart redo att betala.

Och till skillnad på vad artikeln säger så gjorde inte Eddings voice actingen gratis när han jobbade på Gearbox, han hade ju en anställning och lön där.

Fast det står ju i artikeln. Däremot fick han inte extra betalt för att gestalta claptrap.

Skribent
Skrivet av Bennii:

Det kan knappast handlat om att han ville ha betalt. Jag lovar att Gearbox fick betala Jim Foronda också. Jag har ingen koll på Foronda, men en snabb IMDB-sökning visar att han verkar vara en ganska aktiv röstskådis som definitivt ska ha betalt för sina tjänster.

Givetvis handlar det om att han ville ha mer betalt än vad man var villiga att betala och att Foronda var billigare, ja.

eld
Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Därav formuleringen "mer eller mindre" och konstaterandet att han var anställd av Gearbox.

Bortser man från kostnader så blir ju allt i världen mer eller mindre gratis.

Konstigt att ens nämna något som gratis när det kostade Gearbox att sätta honom i båset för att spela in claptraps röst.

Skrivet av Cordayne:

Fast det står ju i artikeln. Däremot fick han inte extra betalt för att gestalta claptrap.

Gissningvis för att han gjorde detta under arbetstid, sen var han ju vice marknadsföringschef så han var nog allt annat än billig att använda för voiceacting.

Medlem

Jag reagerade på att claptrap inte lät som vanligt. Antar att jag har lite för många timmar i Borderlands-spelen

Medlem

Hörde tyvärr direkt att det inte var Claptrap. Men efter några gånger vänjer man nog sig

Medlem

Pitchford anser nog att det inte gör nån större skillnad för spelet... Precis som med Troy Baker. Huvudsaken är att pengarna rullar in vid release sen.

Medlem
Skrivet av eld:

Och till skillnad på vad artikeln säger så gjorde inte Eddings voice actingen gratis när han jobbade på Gearbox, han hade ju en anställning och lön där.

Fast är man anställd för en sak vill man gärna få något extra om man ska göra något helt annat. Mitt förra jobb ville ha mitt ansikte på deras affischer som dom skulle ha utanför butik och inne. Jag vill inte vara med för jag skulle inte få betalt och ville inte att jobbet skulle tjäna pengar med mitt ansikte utan kompensation.

Medlem

Märker knappt någon skillnad på "nya" och "gamla" claptrap tbh, fast jag har åtskilliga hundratals timmar i BL1 och BL2. Lite mörkare i rösten möjligtvis?
Knappast något jag ens kommer att tänka på när jag väl spelar spelet

eld
Medlem
Skrivet av jehuty:

Fast är man anställd för en sak vill man gärna få något extra om man ska göra något helt annat. Mitt förra jobb ville ha mitt ansikte på deras affischer som dom skulle ha utanför butik och inne. Jag vill inte vara med för jag skulle inte få betalt och ville inte att jobbet skulle tjäna pengar med mitt ansikte utan kompensation.

Förstår din situation, jag skulle inte heller vilja ge bort min likeness sådär, men jag gissar på att du säkert många gånger gått lite utanför din roll ibland.

Kom ihåg att Eddings fick göra voice-acting på en vice-president lön.

Inaktiv

Jag märkte direkt att claptrap lät annorlunda i gameplay videon men trodde de bara mixtrat med ljudeffekterna på hans röst.

Medlem

Jag tycker att det är tråkigt när de byter röstskådisar mellan olika spel i samma serie, men det är ju tyvärr verkligheten vi lever i. Sådant här kommer alltid att hända lite då och då.

Personligen tänker jag låtsas att Claptrap har fipplat lite med sin voice modulator.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Inaktiv
Skrivet av Akronym:

Jag tycker att det är tråkigt när de byter röstskådisar mellan olika spel i samma serie, men det är ju tyvärr verkligheten vi lever i. Sådant här kommer alltid att hända lite då och då.

Personligen tänker jag låtsas att Claptrap har fipplat lite med sin voice modulator.

Håller med men som du själv sa så är det ju så det är. Den som jag tyckte var väldigt tråkig, trots att jag inte har spelat det allt för mycket, är klart att Nathan Fillion i Destiny försvann. Han var grym och ersättaren nådde inte riktigt samma nivå, tyckte jag i varje fall.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Jag tycker att det är tråkigt när de byter röstskådisar mellan olika spel i samma serie, men det är ju tyvärr verkligheten vi lever i. Sådant här kommer alltid att hända lite då och då.

Personligen tänker jag låtsas att Claptrap har fipplat lite med sin voice modulator.

Tänkte detsamma angående voice modulatorn. Vore väl inga problem egentligen rent lore-mässigt att byta röst på honom, haha. Om det är någon som bör kunna byta röst så vore det nog ändå fullt mekaniska karaktärer.

1
Skriv svar