Rocket League recensionsbombas på Steam

Robot
Rocket League recensionsbombas på Steam

Många är arga över att Psyonix köpts upp av Epic.

#Epic, #Psyonix, #Rocket-league, #Steam


Medlem

Mentala sexåringar hela högen.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Nya tider, nya flikar!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Men fyfan vad löjligt.

Medlem

Snacka om att verkligen leta efter nått att bli upprörd på.

Medlem

Gjorde man samma sak när Obsidian köptes av Microsoft?

Medlem
Skrivet av karatekex:

Snacka om att verkligen leta efter nått att bli upprörd på.

Vadå att ett av de tveklöst mest populäraste spel på steam tas bort är inget att bli upprörd över?

Geeks Gaming
Skrivet av Keima:

Vadå att ett av de tveklöst mest populäraste spel på steam tas bort är inget att bli upprörd över?

Det tas väl inte bort, det slutas säljas?

Medlem
Skrivet av Keima:

Vadå att ett av de tveklöst mest populäraste spel på steam tas bort är inget att bli upprörd över?

Skrivet av NordhNet:

Det tas väl inte bort, det slutas säljas?

The PC version of Rocket League will come to the Epic Games store in late 2019. In the meantime, it will continue to be available for purchase on Steam; thereafter it will continue to be supported on Steam for all existing purchasers.

De försvinner som köp i slutet av året men de kommer alltid ha support på steam.
Kvittar egentligen dock.
Recension bomba är sånt 6 års move, som många skriver här, Det är så fruktansvärt löjligt.

Medlem

Spelare känner väl frustration och letar efter sätt att bli hörda. Och att det här skrivs om på t.ex fz är väl bara ett tecken på att det fungerar, så det är ju inte så konstigt

Sen finns det ju fler sätt att göra sin röst hörd.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Commander_Eggi:

The PC version of Rocket League will come to the Epic Games store in late 2019. In the meantime, it will continue to be available for purchase on Steam; thereafter it will continue to be supported on Steam for all existing purchasers.

De försvinner som köp i slutet av året men de kommer alltid ha support på steam.
Kvittar egentligen dock.
Recension bomba är sånt 6 års move, som många skriver här, Det är så fruktansvärt löjligt.

Jag går lite fram och tillbaka på det där. Tycker också det är löjligt, men det finns inte så många bättre sätt att visa sitt missnöje på ett sätt som syns.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Geeks Gaming
Skrivet av Commander_Eggi:

The PC version of Rocket League will come to the Epic Games store in late 2019. In the meantime, it will continue to be available for purchase on Steam; thereafter it will continue to be supported on Steam for all existing purchasers.

De försvinner som köp i slutet av året men de kommer alltid ha support på steam.
Kvittar egentligen dock.
Recension bomba är sånt 6 års move, som många skriver här, Det är så fruktansvärt löjligt.

Ah, ja då känns det som det kvittar. Man spelar mot samma spelare som vanligt. Med tanke på att man redan kör cross-platform så kör man ju mot Epic-köpare med *shrug*

Jag noterar även att steam har ”gömt” bombningsrecensionerna vilket leder till att folk bombar med positiva recensioner fast med negativt innehåll. Logiken i det..... 🤔

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag går lite fram och tillbaka på det där. Tycker också det är löjligt, men det finns inte så många bättre sätt att visa sitt missnöje på ett sätt som syns.

Jag tror ju dock inte det kommer göra någon skillnad, överhuvudtaget.
Så visst, göra sin röst hört och visa missnöje i all ära, men samma sak som Borderlands 3 nu, det kommer inte släppas på steam eller något sånt för att folk bombar ett spel på steam, det är ju av samma anledning som steam nu vill göra så man inte kan recesensionsbomba mer.

Ursäkta om jag skriver konstigt jag har varit vaken i 10 minuter för mitt alarm vägrade ringa idag haha.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Ah, ja då känns det som det kvittar. Man spelar mot samma spelare som vanligt. Med tanke på att man redan kör cross-platform så kör man ju mot Epic-köpare med *shrug*

Jag noterar även att steam har ”gömt” bombningsrecensionerna vilket leder till att folk bombar med positiva recensioner fast med negativt innehåll. Logiken i det..... 🤔

HAHA for real? det har jag inte ens tänkt på.

Herregud vad löjligt,

Medlem

Det är lite som när fotbollspubliken buar på sin före detta spelare när han blivit köpt av ett annat lag
Recensionsbombningar är lite löjligare dock.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Commander_Eggi:

Jag tror ju dock inte det kommer göra någon skillnad, överhuvudtaget.
Så visst, göra sin röst hört och visa missnöje i all ära, men samma sak som Borderlands 3 nu, det kommer inte släppas på steam eller något sånt för att folk bombar ett spel på steam, det är ju av samma anledning som steam nu vill göra så man inte kan recesensionsbomba mer.

Ursäkta om jag skriver konstigt jag har varit vaken i 10 minuter för mitt alarm vägrade ringa idag haha.

Vad man än gör så kommer det inte göra någon skillnad. Det här är ju (tyvärr) det bästa sättet att synas på då det tas upp i spelmedia. Vad ska man annars göra? En petition? Då är det större chans att en recensionsbombning syns mer. Bojkotta? Sådant funkar ju tyvärr inte heller såvida du inte får med typ 90% av de potentiella köparna.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Geeks Gaming
Skrivet av Commander_Eggi:

HAHA for real? det har jag inte ens tänkt på.

Herregud vad löjligt,

Jajjemen. Gillar även logiken i kommentarerna:

Medlem
Skrivet av Keima:

Vadå att ett av de tveklöst mest populäraste spel på steam tas bort är inget att bli upprörd över?

Nää verkligen inte.
Alla som har köpt spelet på Steam kommer ju inte ens påverkas.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jajjemen. Gillar även logiken i kommentarerna:

https://i.imgur.com/ZWCp7km.jpg

Ja precis. "Jag älskar spelet, men hatar vad utvecklarna/utgivarna gör med det."


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Releasehästryttare
Skrivet av conthox:

Ja precis. "Jag älskar spelet, men hatar vad utvecklarna/utgivarna gör med det."

Folk borde spela mer ryska spel som jag gör, då blir man van att bli lurad hela tiden, är det ryska sättet.

Medlem
Skrivet av Devan:

Folk borde spela mer ryska spel som jag gör, då blir man van att bli lurad hela tiden, är det ryska sättet.

In Sovjet Russia, the games play you.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Nu kanske detta inte gäller rocket League, men att lira ihop med vänner mellan olika plattformar kan väl vara ett problem eller? Köpte door kickers på gog i helgen för 27 spänn då mina vänner hade det på steam. Tänkte att vi skulle spela med varann men möttes av att vi inte hittade varann. Sökte på Google där det stod att gog och steam inte har samma sorts server-system.

Detta kan vara ett problem då man delar upp spelarbasen om det inte utvecklaren har egna servrar eller annan lösning som inte har med spel försäljarna att göra såsom steam, epic, gog osv.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Moderator | Testpilot
Skrivet av vbgbasse:

Nu kanske detta inte gäller rocket League, men att lira ihop med vänner mellan olika plattformar kan väl vara ett problem eller? Köpte door kickers på gog i helgen för 27 spänn då mina vänner hade det på steam. Tänkte att vi skulle spela med varann men möttes av att vi inte hittade varann. Sökte på Google där det stod att gog och steam inte har samma sorts server-system.

Detta kan vara ett problem då man delar upp spelarbasen om det inte utvecklaren har egna servrar eller annan lösning som inte har med spel försäljarna att göra såsom steam, epic, gog osv.

Rocket League låter dig spela med människor på andra plattformer, så det är lugnt. Funnits vissa undantag med PS4 förut, vet inte om det är samma strul.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Rocket League låter dig spela med människor på andra plattformer, så det är lugnt. Funnits vissa undantag med PS4 förut, vet inte om det är samma strul.

Nä, men nu pratar jag generellt. Om spel skiftar plattform som faktiskt gör så att alla inte skulle kunna lira ihop så kan det väl bli ett problem tänker jag. Det är givetvis helt på meta-stadie ☺️


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

"Spelet är ju likadant, vem bryr sig om vem som står bakom det eller tjänar pengar på det" - Kommenterare på FZ tydligen.

Medlem

Jag förstår deras besvikelse. Tänk ifall de hade gjort så med CS. Så har du någon ny vän som vill panga lite med dig, men de kan bara köpa spelet på Epic medans du har det på Steam.

Moderator | Testpilot
Skrivet av vbgbasse:

Nä, men nu pratar jag generellt. Om spel skiftar plattform som faktiskt gör så att alla inte skulle kunna lira ihop så kan det väl bli ett problem tänker jag. Det är givetvis helt på meta-stadie ☺️

I min erfarenhet brukar det väl oftast inte vara något problem då Steam inte står för spelarservrarna, eller? Har då aldrig varit något problem att spela online mellan olika PC-plattformer.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

När ska Epic skaffa bra spel till sin app? Fortfarande ingen anledning att skaffa den.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

I min erfarenhet brukar det väl oftast inte vara något problem då Steam inte står för spelarservrarna, eller? Har då aldrig varit något problem att spela online mellan olika PC-plattformer.

Trodde inte jag heller innan jag testade door kickers och googlade på "steam and gog server" och såg att flera andra spel har samma problematik. Jag struntar faktiskt i vart jag köper spelen nånstans, men om det påverkar vilka som jag kan spela med beroende på vilken plattform på PC, då e det ett STORT problem likt det problem xbox och PlayStation haft med uppdelade spelarbaser.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vad man än gör så kommer det inte göra någon skillnad. Det här är ju (tyvärr) det bästa sättet att synas på då det tas upp i spelmedia. Vad ska man annars göra? En petition? Då är det större chans att en recensionsbombning syns mer. Bojkotta? Sådant funkar ju tyvärr inte heller såvida du inte får med typ 90% av de potentiella köparna.

Nej asså jag håller med dig.
Det finns inte så mycket mer man kan göra för att synas.

Men tycker inte ett spel ska få negativa betyg för dom väljer en viss publisher eller väljer en viss plattform, Tycker inte spelet förtjänar att bli recesionsbombat för en sån sak.
Men jag förstår hur du menar.

12
Skriv svar