Sonic-fansen kan andas ut – fenomenalt fula film-Sonic designas om

Robot
Medlem

Lite oväntat att de faktiskt lyssnade. Trevligt!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Oj, inte så kul för han som gjorde original designen dock. Får hoppas att han hela tiden uttryckte att detta inte var någon bra idé men att han gjorde som han blev tillsagd.

Medlem

Hur ska de hinna göra några större ändringar!? Crunch!!!

Medlem
Skrivet av kaealy:

Oj, inte så kul för han som gjorde original designen dock. Får hoppas att han hela tiden uttryckte att detta inte var någon bra idé men att han gjorde som han blev tillsagd.

Smaken är som baken. Men det finns ett faktum, att Sonic INTE ser ut som han gör i spelen i denna filmen. En sådan förändring är för stor för att inte kunna förutses. Det är helt klart att dom har valt att göra Sonic mer verklig, men det ser bara groteskt ut, lite som en människa i en dräkt. Dock så tror jag inte att det kommer ske några större förändringar. Ögon om något kanske kommer ändras.

Medlem

Ryktas ju också om att hela "fulSonic" är en viral kampanj.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

@Zymac: Det vore fan genialiskt om hela alltihopa bara är trollning

Inaktiv

Låt mig gissa. Nästa grej att klaga på blir att filmen inte släpps på utlovat datum 🤣

Medlem

Så, nästa steg är att designa om hela filmen till Terminator 2. Världens bästa actionrulle!

Medlem
Skrivet av Zymac:

Ryktas ju också om att hela "fulSonic" är en viral kampanj.

Citerade fel person med mitt inlägg men då jag inte orkar skriva om så skriver jag bara ett Jim Sterling citat istället.

"The theory Paramount deliberately had Sonic designed badly so they could announce a redesign for marketing makes no sense. Posters and cutouts are already in movie theaters. The trailer was cut professionally. They interviewed on it. Too big a commitment to looking stupid."

Medlem

Det finns ju en del parodi-tolkningar men har nån kommit med en design som folk gillar? Har känslan av att ingen kommer bli helt nöjd oavsett hur han ser ut. Kanske för svår figur att filmifisera?

Medlem

RIP CG/VFX department. Det blir ingen dålig crunch för dom stackarna.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Det finns ju en del parodi-tolkningar men har nån kommit med en design som folk gillar? Har känslan av att ingen kommer bli helt nöjd oavsett hur han ser ut. Kanske för svår figur att filmifisera?

Finns tonvis med exempel som folk iaf föredrar


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Sjuk flopp på ingång.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd

Lyckas de så ger jag all cred till CGI/VFX-teamet.

F.ö. ser filmen tyvärr för klyschig och "rolig" ut, verkar inte finnas något allvar ens i den. Sedan fattas det för mkt från själva Sonic-världen med mijlöer, fiender, bossar, Tails & Knuckles, med mera.

Medlem

Den där fula fluffiga designen skriker "Nu skall vi sälja leksaker!"

Inaktiv

Tycker synd om de som ska animera om alla scener på denna korta tiden. Sen kommer säkert filmjäveln suga gåspiss ändå så förmodligen kommer det vara som att polera en skitkorv.

Medlem

Beroende på hur processen gått till så kan ju hela animationerna finnas kvar, bara designa om själva figuren, rendera om allt. "Bara"... Större ögon, kortare kropp/längre ben, ändra lite texturer, fundera igenom tänderna. Om de går "the extra mile" och också ändrar själva animationerna till lite mer cartoon'ish : Respekt! Men som sagt, även "enkla" ändringar vore en rejäl förbättring.
Måste säga att jag blev förvånad över hur .. obehaglig.. figuren såg ut. Jag bryr mig inte för fem öre om Sonic, men kände ändå att det där bara blev väldigt fel, speciellt om man tänker sig att det faktiskt bör vara en kul barnfilm i första hand.

Skribent

Fast hjälper det här filmen något egentligen?

I mitt tycke var ju Sonics design inte riktigt det enda som ser dåligt ut. Jag tycker filmen (bedömt av trailern) inte alls ser speciellt bra ut alls. Om filmen dessutom ska tilltala den yngre generationen, så bryr de sig väl inte speciellt mycket om Sonics design då de inte har några referensramar till figuren från 80-talet?

Hur många här kan ärligt räcka upp handen och säga de tänkte dissa filmen pga Sonics design, men nu tänker bestämma sig för att köpa en biobiljett när de göra en make-over?

Visst, det är fint att lyssna på fansen. Det ska väl de ha kredd för, men som sagt...kommer detta hjälpa något? Förutom en massa extra jobb för animatörerna.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Dr. eggmans rondör kvar då... *trycker på internetknappen.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Jag undrar hur de tänkte där, Sonic ser ju ut som ett tandtroll.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Dock så har det gått ett par mån sedan första bliden på Film-Sonic såg ut och alla hatade den redan då och det är nu vid Trailerns release de reagerar???? Typ som om de inte haft internet på de senaste mån. Slut produkten är vad som är viktig, vad person X, y lr z skriver på Twitter är inte nödvändigtvis bra, de uppenbarligen tyckte den versionen var bra :S så nästa kan vara värre.


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem
Skrivet av laban005:

Hur ska de hinna göra några större ändringar!? Crunch!!!

Filmen släpps i november, så de hinner nog utan att behöva jobba långt in på nätterna.

Avstängd

Synd. Tänk om dom kunde lagt till näsan från en vuxen människa istället. Om det gjordes skulle jag se filmen på bio. Ytterst sällsynt när det gäller mig.

Avstängd

Hade han sett ut så här hade jag lagt upp 200:- för en biobiljett. Helt ärligt.

Medlem

@vilma: Ja definitivt!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

När världen bryr sig mer om design än själva filmens upplägg.

Medlem

Men vilken reklam!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Filmen släpps i november, så de hinner nog utan att behöva jobba långt in på nätterna.

2020 nu

1
Skriv svar