Epic köper Rocket League-utvecklaren – i Epic Store i vinter

ELF
Medlem
Skrivet av sebrock:

@NeoWeo: finns det någon anledning att tro att det inte är "optimerat" (icke-programmerares svar på allt) nog? Epic köpte utvecklaren bakom. Dom tar inte över utvecklingen av spelet.

Finns någon enstaka bana som käkar fps till frukost. Prestandan har även blivit sämre generellt sett och ibland känns det som att det laggar även om spelet ligger på 144 fps.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Älskar hur upprörda vissa gamers blir. Snöflingor

Medlem

Epic fortsätter använda plånboken för att köpa sig till exklusiva avtal. Erbjud en bättre tjänst istället, och konkurrera om kunderna den vägen. Att tvinga över kunder 2019 till en tjänst som håller samma standard som Steam gjorde 2004 är inte rätt väg att gå.

Det här lär inte bli bra för Rocket League är jag rädd. Stor risk att spelarbasen krymper för att folk lessnar. Visst, spelet kanske släpps F2P på Epic Store. Men allt annat som varit kopplat till Steam då, som DLC etc? Vad händer med framtida DLC för de som fortsätter lira på Steam?

Dessutom undrar jag hur Psyonix tänkt kring mod-communityt. Det skulle i princip dö ut vid flytt.

Jag tror folk börjar lessna rejält på Epic, och det med rätta. Det här är inte konkurrens med kundens bästa i centrum. Det mest väsentliga har gått förlorat.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Epic fortsätter använda plånboken för att köpa sig till exklusiva avtal. Erbjud en bättre tjänst istället, och konkurrera om kunderna den vägen. Att tvinga över kunder 2019 till en tjänst som håller samma standard som Steam gjorde 2004 är inte rätt väg att gå.

Det här lär inte bli bra för Rocket League är jag rädd. Stor risk att spelarbasen krymper för att folk lessnar. Visst, spelet kanske släpps F2P på Epic Store. Men allt annat som varit kopplat till Steam då, som DLC etc? Vad händer med framtida DLC för de som fortsätter lira på Steam?

Dessutom undrar jag hur Psyonix tänkt kring mod-communityt. Det skulle i princip dö ut vid flytt.

Jag tror folk börjar lessna rejält på Epic, och det med rätta. Det här är inte konkurrens med kundens bästa i centrum. Det mest väsentliga har gått förlorat.

Är ju bättre med fler aktörer så vi får fler spel? Utan konkurrens skulle dom inte tvingas göra exclusiva spel. Där man får en ny upplevelse som lockar.

Medlem
Skrivet av esset:

Är ju bättre med fler aktörer så vi får fler spel? Utan konkurrens skulle dom inte tvingas göra exclusiva spel. Där man får en ny upplevelse som lockar.

Mjoe, men får vi verkligen fler spel så här? Valve har Half-Life, Epic Fortnite. Båda företagen kan/kunde nyttja dessa som finansiella dragplåster för respektive plattform. Valve var först, och fick därför mycket gratis. 15år senare kommer Epic och försöker tvinga över kunder utan att egentligen ha en plattform med den standard kunder förväntar sig 2019.

Om vi, mot all förmodan, skulle få ett HL3 eller Portal 3 som konsekvens av att Steam förlorat så mycket relevans på sistone. Då är det bra!

Jag skulle dock helst se en konkurrensmodell med kunden i centrum. Sälj spelen på alla plattformar och låt priserna skilja och vad respektive plattform erbjuder och upplevs.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Mjoe, men får vi verkligen fler spel så här? Valve har Half-Life, Epic Fortnite. Båda företagen kan/kunde nyttja dessa som finansiella dragplåster för respektive plattform. Valve var först, och fick därför mycket gratis. 15år senare kommer Epic och försöker tvinga över kunder utan att egentligen ha en plattform med den standard kunder förväntar sig 2019.

Om vi, mot all förmodan, skulle få ett HL3 eller Portal 3 som konsekvens av att Steam förlorat så mycket relevans på sistone. Då är det bra!

Jag skulle dock helst se en konkurrensmodell med kunden i centrum. Sälj spelen på alla plattformar och låt priserna skilja och vad respektive plattform erbjuder och upplevs.

Är väl ingen direkt lag på att det blir fler spel så här. Men det är lite oundvikligt att dom gör exklusiva titlar, när det som får en att byta plattform är oftast just exklusiva titlar.
Svårt att konkurrera på ett annat sätt som lockar så många utan att behöva sänka priserna på allt.

En möjlig positiv effekt utav det är att vi får spel som inte nödvändigtvis måste tjäna pengar på dig, utan istället locka dig till deras plattform. Så det är ka ske där man hittar spel utan microtransaktioner och liknande.

Medlem
Skrivet av Zymac:

@Molotov: Jamen det e ju självklart! ALLA vet ju att Epic ägs av TENCENT och TENCENT är ett Kinesiskt företag, Och Kineser är ju kommunister och spionerar åt staten, det vet ju alla jue... *sigh*

Finns ju anledning till varför folk oroar sig lite för just Tencent, som har ett track record.

https://www.japantimes.co.jp/opinion/2019/03/28/commentary/world-commentary/worried-huawei-take-closer-look-tencent/

Medlem
Skrivet av sebrock:

Passar bättre hos Epic än hos Steam som tar 30% av pengarna. Ganska självklart när man lever i en demokrati med marknadsekonomi och inte en kommuniststat med planekonomi. Tack Epic!

Tiananmen massacre 1989

... Hehe

12
Skriv svar