19:00 ser du gameplay-premiären av Borderlands 3

Robot
19:00 ser du gameplay-premiären av Borderlands 3

Tack vare Spännande Ny Teknik™ kan du också interagera med streamen på olika sätt - 20:00 läser du våra intryck!

#borderlands-3, #gearbox-software


Releasehästryttare

Bli lovad ingame loot till ett spel som kommer ut om ca 4 månader! Jebaited

Medlem
Skrivet av Devan:

Bli lovad ingame loot till ett spel som kommer ut om ca 4 månader! Jebaited

Tycker det verkar vara en rolig grej för dom som orkar.

Skägg.
10 Chambers

Klockan 20:00 publicerar vi våra första intryck och egen gameplay.


signatur

E Calle där?? då hoppas jag ser han på sändningen som backgroundguy


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

kan någon förklara hur loot funkar i borderlands? dom visade nåt montage nyss där folk ballade ur över "rare" loot (såg det ut som iaf), som att dom längtat efter att just det där vapnet skulle droppa.

jag trodde all loot i borderlands var RNG?

Medlem
Skrivet av quadratis:

kan någon förklara hur loot funkar i borderlands? dom visade nåt montage nyss där folk ballade ur över "rare" loot (såg det ut som iaf), som att dom längtat efter att just det där vapnet skulle droppa.

jag trodde all loot i borderlands var RNG?

Bossar droppar specifika items
Resten är RNG


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Förstår inte riktigt denna hype över Borderlands 3. Folk sitter och applåderar och ropar för att man kan, hör och häpna, crouch slide'a och klättra upp över ledges.

Medlem
Skrivet av GreveGroggula:

Förstår inte riktigt denna hype över Borderlands 3. Folk sitter och applåderar och ropar för att man kan, hör och häpna, crouch slide'a och klättra upp över ledges.

Tycker att de försöker vara ett Rage 2. Men just Rage 2 ser ut att ha 100x snabbare gameplay m.m.

Medlem

@quadratis: Det finns olika loot tables, olika bossar har olika lootpooler där vissa items har större chans att droppa. -varje item består i sin tur av ett gäng delar som bestämmer hur bra den är, i fallet du beskriver så är det nog "perfekta" versioner som droppar, med rätt kombination av delar för att maximera de stats man är ute efter.

Ett litet exempel, Bossen BNK3R (Bunker) har chans att droppa en sköld som heter Sham, dens egenskap är att den kan absorbera kulor och ge som ammo. Max absortionschans är 94% med rätt delar.. en "Perfekt" sham alltså. men den chansen är väääääldigt liten.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Snake Plissken:

E Calle där?? då hoppas jag ser han på sändningen som backgroundguy

Vi är inte där just nu, vi hade tid med spelet igår och fick förmodligen se samma presentation ni får se nu.


signatur
Medlem

Detta kommer bli grymt! GOTY?

Fragtjuv

Tycker att det ser riktigt roligt ut.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Ser riktigt fett ut!

Medlem

+ Definitivt en värdig uppföljare med flera välkomna nyheter.

- Ljudeffekterna är så otroligt tama?! Granater låter som pyttesmå puffar och alla vapen låter som leksaker inkls en fet chaingun.
- Goren ser riktigt dåligt ut. Riktigt jäkla otroligt superduperdåligt. Man klyver inte folk på mitten med en liten pistol. Uppenbarligen random scriptat så det händer oavsett ibland. Då och då sprutar det blod men det stannar inte kvar. Och plötsligt är det en enorm blodpöl på marken efter en fiende...som sen försvinner sekunden senare. Med en mature rating och inte särskilt många fiender samtidigt undrar jag vafan de tänkte. Det borde vara optional för de känsliga.

Medlem

Jäklar vad bra detta ser ut.

Medlem
Skrivet av BlueTeam:

Detta kommer bli grymt! GOTY?

Skrivet av joelthor100:

Tycker att det ser riktigt roligt ut.

Skrivet av Zidious G:

Ser riktigt fett ut!

Skrivet av Cirdane:

Jäklar vad bra detta ser ut.

Och ja det ser exakt ut som de gamla... vad är det som är så bra med dem? medioker fps som lever på dålig humor som inte är speciellt underhållande?

Medlem
Skrivet av robbis:

Och ja det ser exakt ut som de gamla... vad är det som är så bra med dem? medioker fps som lever på dålig humor som inte är speciellt underhållande?

Samma anledning Diablo 2 och Path of Exile inte tilltalar mig överhuvudtaget; man har olika smak.
I mina ögon ser Borderlands 3 skitroligt ut.

Medlem
Skrivet av GreveGroggula:

Förstår inte riktigt denna hype över Borderlands 3. Folk sitter och applåderar och ropar för att man kan, hör och häpna, crouch slide'a och klättra upp över ledges.

För att de vill uttrycka ett positivt respons att de lagts till? Det är nytt till Borderlands även om det inte är nytt till spelvärlden. Sen kan man ju fråga sig om man kanske fortfarande tycker om spel som sysselsättning om man inte känner att man ser fram emot något längre såvida det inte är fullkomligt unikt.

Nu talar jag bara för mig själv men det finns flertal spel jag har hajpat upp för sakens skull, för jag gillar känslan att se fram emot spel, jag gillar att följa utvecklingen, jag gillar att lyssna på utvecklarna tala om sin vision och sin plan för spelet, men det betyder inte att jag nödvändigtvis köper spelet ÄVEN om det är bra.

Det är fåtal spel idag som jag faktiskt köper, men jag följer väldigt många.

Star Citizen till exempel, när de först visade upp spelet när han tog på sig hjälmen, folk gjorde ett jäkla liv; och det för mig är underbart. Det är inget nytt och det måste det inte heller vara. För dessa anledningarna älskar jag till exempel E3, PAX, Blizzcon och så vidare. Det är en skön stämning, och det är skönt att känna sig positivt inställd till framtida spel och dess utveckling.

Dagen då jag känner att allt som släpps är skit, lite eller inget att se fram emot, hat mot utgivare och bara allmänt negativa åsikter och tankar att dela med mig utav är dagen då jag slutar upp med att sitta framför datorn. Det låter oerhört deprimerande.

Medlem

@robbis: Smaken är som baken. Själv avskyr jag allt som heter "Battle Royale" i någon form.

Sen anser jag inte att det ser "exakt ut som de gamla" heller. Jämfört med 2:an var det ett flertal efterlängtade gameplay-förbättringar (t.ex att det går att glida på marken och ta tag i kanter när man hoppar), uppdaterad grafik (speciellt ljus och animationer), och karaktärer som går att skräddarsy mycket bättre enligt spelstil. Bara för att nämna några saker.

Medlem
Skrivet av Cirdane:

@robbis: Smaken är som baken. Själv avskyr jag allt som heter "Battle Royale" i någon form.

Sen anser jag inte att det ser "exakt ut som de gamla" heller. Jämfört med 2:an var det ett flertal efterlängtade gameplay-förbättringar (t.ex att det går att glida på marken och ta tag i kanter när man hoppar), uppdaterad grafik (speciellt ljus och animationer), och karaktärer som går att skräddarsy mycket bättre enligt spelstil. Bara för att nämna några saker.

EXAKT! Fan vad alla ska gnälla och hålla på? Vafan de levererar ju ett komplett spel med STORY, co-op i diverse varianter, olika game modes och utökad gameplay med en massa quality-of-life-grejor och allt mitt i småfnissig humor. Och jag gillar exakt just den dumma humorn. Passar mig perfekt att gapskratta lite då och då liksom. Dessutom verkar ju detta vara ett spel UTAN en massa microtransactions och annat bullshit 2019. Hur fan kan man klaga?

Fantastiskt med en massa gameplay redan nu där man faktiskt ser hur spelet ser ut på riktigt (vad jag antar iaf). Ingen jävla sämpig förskönad gp-trailer med grafik som inte existerar och element som bara lagts till för att skapa hype. Det enda var ju lådan med extra pickor, vilket Randy (eller vem det nu var) faktiskt nämnde. När hände det sist? The Division? Anthem? HELL NO! Till och med Days Gone lurade ju skiten ur folk genom att ljuga och försköna. Så glad att jag droppade beställningen med en CE typ näst sista dagen.

Jag har redan skrivit i kalendern att vara helt ledig och barn- och brudfri och allt september 13-15. Det här känns så jävla bra. FETT PEPP!

Medlem
Skrivet av GreveGroggula:

Förstår inte riktigt denna hype över Borderlands 3. Folk sitter och applåderar och ropar för att man kan, hör och häpna, crouch slide'a och klättra upp över ledges.

Vafan har du aldrig vart sett fram emot något i hela ditt liv eller?

KoP
Medlem
Skrivet av robbis:

Och ja det ser exakt ut som de gamla... vad är det som är så bra med dem? medioker fps som lever på dålig humor som inte är speciellt underhållande?

Måste allt vara nytt och unikt idag? Man kan ju likväl få ut ett stort nöje. Borderlands skall spelas i co-op med goda vänner, det är då man får ut mest utav det. Personligen så blir det köp dag 1 av B3.

Quake-konnässsör

boogie2988 tar oss med på Borderlands 3 Reveal...

Medlem
Skrivet av almblad:

https://www.youtube.com/watch?v=moQdfcjo3tc

boogie2988 tar oss med på Borderlands 3 Reveal...

Blech, kan inte med Boogie. Falsk är bara förnamnet om man får tro flertalet källor på internet.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

@Zymac: Men jösses vad han har tappat vikt såå good for him iaf.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

För att de vill uttrycka ett positivt respons att de lagts till? Det är nytt till Borderlands även om det inte är nytt till spelvärlden. Sen kan man ju fråga sig om man kanske fortfarande tycker om spel som sysselsättning om man inte känner att man ser fram emot något längre såvida det inte är fullkomligt unikt.

Nu talar jag bara för mig själv men det finns flertal spel jag har hajpat upp för sakens skull, för jag gillar känslan att se fram emot spel, jag gillar att följa utvecklingen, jag gillar att lyssna på utvecklarna tala om sin vision och sin plan för spelet, men det betyder inte att jag nödvändigtvis köper spelet ÄVEN om det är bra.

Det är fåtal spel idag som jag faktiskt köper, men jag följer väldigt många.

Star Citizen till exempel, när de först visade upp spelet när han tog på sig hjälmen, folk gjorde ett jäkla liv; och det för mig är underbart. Det är inget nytt och det måste det inte heller vara. För dessa anledningarna älskar jag till exempel E3, PAX, Blizzcon och så vidare. Det är en skön stämning, och det är skönt att känna sig positivt inställd till framtida spel och dess utveckling.

Dagen då jag känner att allt som släpps är skit, lite eller inget att se fram emot, hat mot utgivare och bara allmänt negativa åsikter och tankar att dela med mig utav är dagen då jag slutar upp med att sitta framför datorn. Det låter oerhört deprimerande.

Jag vet inte om jag tolkar dig rätt, men det är väl klart att man kan tycka om spel fastän man inte jublar över grundläggande features man numera är van vid. Jag ser fram emot Borderlands 3 också, men jag förstår ändå inte varför det fått en sådan massiv hype. Hela ditt inlägg känns som ett ganska personligt påhopp med en underliggande fientlig ton. Hoppas jag missförstår dig.

Skrivet av elfgaard:

Vafan har du aldrig vart sett fram emot något i hela ditt liv eller?

Jo.

Medlem
Skrivet av GreveGroggula:

Okej, fast konstigt. Inte det intrycket jag får..

Medlem
Skrivet av GreveGroggula:

Jag vet inte om jag tolkar dig rätt, men det är väl klart att man kan tycka om spel fastän man inte jublar över grundläggande features man numera är van vid. Jag ser fram emot Borderlands 3 också, men jag förstår ändå inte varför det fått en sådan massiv hype. Hela ditt inlägg känns som ett ganska personligt påhopp med en underliggande fientlig ton. Hoppas jag missförstår dig.

Jo.

Det är nog jag som är dålig på att ordentligt formulera mig, jag ber om ursäkt.
Som jag uppfattar det, och upplever såna här evenemang är lite som en konsert; det är en helt annan känsla att få vara där och se det avtäckas framför ögonen samt dela hela upplevelsen tillsammans med alla andra som är där. Jag tvivlar att lika många sitter och jublar framför sina datorer ensamma i mörkret.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Det är nog jag som är dålig på att ordentligt formulera mig, jag ber om ursäkt.
Som jag uppfattar det, och upplever såna här evenemang är lite som en konsert; det är en helt annan känsla att få vara där och se det avtäckas framför ögonen samt dela hela upplevelsen tillsammans med alla andra som är där. Jag tvivlar att lika många sitter och jublar framför sina datorer ensamma i mörkret.

Shit happens, lätt att det blir så när man bara skriver massa svammel

När man ser på det på det viset så kan jag förstå att man liksom rycks med i stunden som du säger. Men det blir lätt lite awkward när man sitter hemma och ser både presentationen och publiken utifrån. Men oavsett så känns det för mig som att det byggts upp en oerhört stor hype för Borderlands 3 från nästan ingenstans. Jag säger inte att föregående spel var dåliga, tvärtom jag gillade dem, men det känns som något nischade spel med sin grafik, värld och humor. Kul för utvecklarna iaf, så länge de inte gör en Anthem haha.

1
Skriv svar