Har du något (eller några spel) du älskar att spela OM?

Backloggens befriare

Alldeles för många.. Just nu aktivt: Diablo II: Lord of Destruction.. Sen har vi en drös titlar så som Heroes of Might and Magic (blir lite olika delar ur serien beroende på vad man är sugen på), Civilization 3-5 + Colonization & Alpha Centauri. Age of Empires I & II. StarCraft: Brood War. Final Fantasy VII. RollerCoaster Tycoon. Star Wars: Knights of the Old Republic. Mass Effect I - III. Dragon Age: Origins (kanske är färdig med det nu, då jag spelat det med alla raser och klasser, vem vet...). Caesar III, Pharaoh & Zeus. The Settlers II. Theme Hospital (Kanske ersätts av Two Point Hospital <3). The Elder Scrolls III: Morrowind. Diablo. Monkey Island 1 - 4. Och säkert någon mer...


signatur

Ad hoc addendum

NuZ
Testpilot

Är speedrunner så blir många gånger alla spel jag gillar Men speciella spel i hjärtat jag återvänt till bara för att uppleva igen är

Demon souls
A link to the past
Mass Effect trilogin
Metal gear serien
Resident Evil serien


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Diablo 1 är nog det mest träffande exemplet här. System Shock 2 också!

Det finns säkert många fler, men just nu står det still.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv

Det enda spel jag nött genom storyn flera gånger är nog D3 och WoW men det är ju såklart för att komma till endgame och köra multiplayer.
Kommer inte på något singleplayer storymode jag kört genom flera gånger frivilligt.
Det lockar helt enkelt inte att jobba sig genom ett helt spel när man redan vet hur det slutar

Tidiga Zelda-spel är nog de enda jag spelat igen efter att ha klarat dem. Fast det handlar nog mest om nostalgi än spelets egentliga återspelbarhet (är det ett ord ens?)

Inaktiv

Half-Life är en odödlig klassiker för min del. Spelar igenom det igen på Linux. Har tänkt spela igenom Quake sen också, inklusive Quake 2, men främst ettan.

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_326725:

Det enda spel jag nött genom storyn flera gånger är nog D3 och WoW men det är ju såklart för att komma till endgame och köra multiplayer.
Kommer inte på något singleplayer storymode jag kört genom flera gånger frivilligt.
Det lockar helt enkelt inte att jobba sig genom ett helt spel när man redan vet hur det slutar

Tidiga Zelda-spel är nog de enda jag spelat igen efter att ha klarat dem. Fast det handlar nog mest om nostalgi än spelets egentliga återspelbarhet (är det ett ord ens?)

Återspelningsvärde!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Half-Life samt uppföljare har jag väl kört ett par gånger men börjar vara ett tag sen nu så skulle vara trevligt med en ny vända. Väntar lite på Black Mesa ska bli färdigt så blir det en genomkörning där direkt de släpper Xen.

Medlem

Nya Xcom, Xcom2, Star Craft 1 och 2, Jedi Academy, Jedi Outcast, Half Life 2 skulle jag nog säga är de mest frekvent återkommande där jag drar igenom kampanjen återigen.

Edit: Diablo II också för bövelen!

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Half-Life är en odödlig klassiker för min del. Spelar igenom det igen på Linux. Har tänkt spela igenom Quake sen också, inklusive Quake 2, men främst ettan.

Ja, har också funderat på att köra igenom Quake 1 & 2 igen, dock med någon häftig ny motor..

Andra spel som är återkommande är Doom 1,2,3


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Det första jag kommer och tänker på är The Legend of Zelda: The Wind Waker. Ett riktigt mysigt äventyr som är perfekt att spela genom på sommaren.

Medlem

Brukar bli mest neverwinter nights 1 och 2. Även dragon age origins och doom 2016. Även unreal (1998) varje sommar.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Testpilot

Jag brukar bara spela om spel som skiljer sig om man spelar om , dvs God/ond eller olika storyskillnader. Undantaget är olika RPG där skillnaden består i klassen man väljer vilket

* Witcher 2 - För det skiljer massor i mellanakten vilken sida man väljer.
* Mass Effect 1 & 2 - Olika klasser
* Knights of the old republic - God/Ond
* Dragon age 1 - Olika klasser

KoP
Medlem

Ports of Call (Amiga) och The Settlers (Amiga) är i princip dom enda spelen jag någonsin återvänder till. Nyare spel hamnar på hög efter dom är avklarade.

Medlem

Super Mario world blir ju typ aldrig dåligt ! Sen även Little inferno på senare dar är ett spel jag får för mig att "bränna" igenom ibland , kanske mest för att det är kort och lättsamt!

Medlem

FF9 och Resident Evil 2. Spelen som aldrig verkar bli sämre trots omspelningar.


signatur

Videomupp

Medlem

Baldurs Gate I + II samt Skyrim.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av magma:

Brukar bli mest neverwinter nights 1 och 2. Även dragon age origins och doom 2016. Även unreal (1998) varje sommar.

Åh Dragon Age skulle jag vilja spela igenom igen.

Medlem

F.E.A.R. har jag spelat igenom mer än något annat spel.
S.T.A.L.K.E.R. återkommer jag till ofta också, men spelar inte igenom det på samma sätt.
American McGee’s Alice är det dags att spela igen snart. Det blir i sådana fall fjärde gången.
System Shock 2 och Trespasser hamnar på delad fjärdeplats.

Medlem

Metal Gear Solid
Dawn of War 2
Resident Evil 1
Final Fantasy 7
The Longest Journey

Medlem

Spelade om Global Gladiators (SEGA Mega Drive II) ofta när jag var liten, senare så blev det ett par omspelningar av Diablo II: LoD. Efter det Skyrim, som jag då och då fortfarande kan bli sugen på att spela om. Annars är det väl inte så många SP-kampanjer utan mest spel som man spelat antingen MP mot AI eller personer. LotRO tog ju upp nästan all speltid under ett par år och då var det inte mycket annat man spelade.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Nästan varenda Super Mario plattformare från NES till WiiU. (Har inte införskaffat en switch än)

TES Oblivion och Skyrim. Jag överdriver inte när jag säger att jag har minst 4000 timmar mellan dessa.

Fallout 1, 2, 3, NV och även 4an till stor del, fast jag tycker 4an är den sämsta av de nämnda men inte ett dåligt spel. Mellan alla dessa har jag nog mer än 4000 timmar... Mycket mer.

Mafia 2 är en personlig favorit som jag dränkt ner mej i ett tiotal gånger.

Witcher 2 och 3.

Fable 2 besökte jag ofta till o från innan min 360 dog för tredje gången. Gav upp på den efter att garantin hade gått ut.

Dragon Age Origins får ofta ett återbesök.

The Saboteur, som känns en aning bortglömt idag, har jag spelat om flera gånger. Hoppas fortfarande på att få se en uppföljare...

Skies of Arcadia.

Donkey Kong Country spelen till Snes.

Sniper Elite serien har varit en riktig guilty pleasure serie för mej.

Medlem
  • Dark Souls 2 och 3

  • Knights of The Old Republic 1 och 2

  • På sätt och vis Skyrim då jag har spelat igenom det och därefter lekt runt några hundra timmar med mods

  • Mount and Blade Warband

  • Terraria

  • Total War Warhammer x

  • Av någon anledning Dawn of War Retribution. Har spelat igenom kampanjen minst 10 gånger för att jag älskar kombinationen av gear och RTS vilket de tråkigt nog vaskade till Dawn of War 3

  • Dragons Dogma (Hype för 2an!)

Medlem

Alundra på PSX var och förblir ett av de bästa spel jag spelat. Vet inte om det är barndomen eller om det genuint är ett bra spel, men musiken, mystiken och hur spelet är byggt efter en annan favorit A Link to the Past, och att spelet är väldigt svårt ibland i form utav pussel och luriga gåtor. Hoppas det finns någon annan som delar min passion för Alundra

Medlem

Samtliga Warcraft 3-kampanjer körs igenom med jämna mellanrum.

Civ 5 kommer jag nog aldrig sluta spela, suget kommer alltid tillbaks efter ett halvårs uppehåll. Extra kul nu när sambon fått upp ögonen för det och vi lirar tillsammans.

Uncharted-serien.

Last of Us har jag kört igenom ett gäng gånger.

Terraria-suget kommer även det tillbaks gång på gång.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

No One Lives Forever
Heroes of Might and Magic III
Diablo II
Zelda: A Link to the Past
Zelda: Wind Waker
Grim Dawn
Dom äldre Need for Speed spelen

Medlem

Heroes of Might & Magic III
Age of Mythology
Might & Magic: Clash of Heroes
Plants vs Zombies
Age of Empires II
Halo-serien (snart på PC!)

Medlem

Resident evil
Just cause 2
Far cry 1

Medlem

Dark Souls
Skyrim

Medlem

Super Mario World och Zelda - Ocarina of Time är de enda spelen jag inte vet hur många gånger jag spelat igenom. Sen har jag spelat om första Dark Souls några gånger.

Medlem

Mass Effect 1-3
Elder Scrolls 3-5
Kotor 1-2

123
Skriv svar