Blizzard skippar Gamescom för att fokusera på spelutveckling

Robot
Blizzard skippar Gamescom för att fokusera på spelutveckling
Medlem

Bra. Sluta snacka, sätt er ner och utveckla Warcraft 4 och Diablo 4 tack

Inaktiv

Förutom WC4 så är det på sin plats med ett helt nytt MMO. Denna gång sci-fi baserat tack.

Inaktiv

D4 är i princip det enda jag verkligen är sugen på. Sen kommer nytt starcraft och nytt warcraft. Nytt mmo är inte direkt aktuellt då de redan har fullständig dominans på den marknaden med WoW.

Medlem

Blir väl dags att skaffa ny mobil så man kan spela alla deras kommande spel.

Medlem

Gissar på en releasetrailer på diablo immortal, thats it. Något d4 är jag tveksam till att de ens nämner, men blir gärna överraskad!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

MEG
Medlem

hmm snacka om ett företag i kris, de ska fortsätta att göra spel men de kan inte göra spel om de medverkar på Gamescon. Har för mig att de tidigare har gjort spel OCH deltagit på Gamescon, de kanske sparkade för många anställda?


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Dont you guys have phones!?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Blizzard har en lång väg tillbaka, men ingenting är omöjligt och hoppas på vi får se något bra på årets Blizzcon. Bara en liten förhandstitt räcker.


signatur
Medlem
Skrivet av anon_319742:

Förutom WC4 så är på sin plats med ett helt nytt MMO. Denna gång sci-fi baserat tack.

World of Starcraft 😝

...skrev det för att det skulle låta löjligt. Sedan kom jag på att jag nog skulle köpa och spela det. Damnit!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Väntar fortfarande på att dom ska ta upp Starcraft Ghost igen. Låt mig drömma


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Fast så som jag förstår det hela kommer Blizzard attenda Gamescom, men bara med merch. Dom kommer alltså dit endast för att dra in lite cash. Sorgligt.

Medlem

Jag sätter min tilltro till Bonfire Studios eller andra dit där ledande gestalter från Blizzards ungdom numer finns. Väntar med spänning på vad som kan komma från dem.

Jag hoppas Blizzard kan repa sig, men passionen är inte längre deras motivation.

Medlem

Jag känner doften av BS.
Dom har uppenbarligen inget att visa upp, förutom Diablo Immortal.
Sen sparar dom nog det lilla dom har inför Blizzcon, som har börjat förlora sin mening.

Inget bra tecken när ett spelföretag bestämmer sig att dra sig från evenemang som är för fansen.

Dom kunde liksom bara vara där och ha en representant, inte behöva visa något.
Dela/sälja merch till foik, men dom försöker uppenbarligen att gömma sig från "Toxic fans" som inte förstår sig på att Kina och Mobilgaming är framtiden.

Don't you guys have phones?!


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Ja Blizzard har blivit ett sorgligt företag tyvärr.

Man saknar tiden då dom skapade spel med hjärtat.

Jag håller självfallet tummarna att dom vänder deras negativa trend, men det är föga troligt. Vi får väl se om årets Blizzcon floppar lika hårt som förra året.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Haha men va?

Jag gissar att utvecklingsavdelningen på blizzard är 4 pers då, och de har inte råd att avvara dem stackarna.
Inte helger har de heller, då de nu "fokuserar".

Det finns liksom inte en chans att ett sådant event skulle kunna påverka deras fokus negativt.

Eller kanske bosse som sitter med backend utvecklingen hade behövts på eventet men han hinner inte då han ligger back? Nej vänta, bosse eller ej så är det PR som besöker mässorna inte utvecklarna >_<

Blizzard är sedan många år bak inte längre Blizzard, det finns det ingen tvekan om någonstans. Men de kunde väl iaf satt upp ett par skärmar på mässan och skypat ifrån deras mobiler, de har väl mobiler, right?

Medlem
Skrivet av GiGeGame:

Blizzard har en lång väg tillbaka, men ingenting är omöjligt och hoppas på vi får se något bra på årets Blizzcon. Bara en liten förhandstitt räcker.

Mm dom hade bara en vinst på 447 miljoner dollar under Q1 i år... Så dom får kämpa hårt för att integå i konkurs strax..

Medlem
Skrivet av Jaekae:

Mm dom hade bara en vinst på 447 miljoner dollar under Q1 i år... Så dom får kämpa hårt för att integå i konkurs strax..

Hen pratar nog troligen om spelkvalite, inte den ekonomiska biten.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

D4 är i princip det enda jag verkligen är sugen på. Sen kommer nytt starcraft och nytt warcraft. Nytt mmo är inte direkt aktuellt då de redan har fullständig dominans på den marknaden med WoW.

D4 utvecklat av nuvarande Blizzard är inget jag vill veta av, tyvärr. Kan bara bli kass.

Inaktiv
Skrivet av Sviskon:

D4 utvecklat av nuvarande Blizzard är inget jag vill veta av, tyvärr. Kan bara bli kass.

Håller inte med alls

Gnällkuk

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Deras PR-maskineri har mycket kvar att lära, och jag hoppas att detta steg är ett resultat av just detta. Fullständigt PR-haveri på senaste BlizzCon, ofattbart hur personer som ska anse sig ha bra koll på vad spelare tycker och tänker tar ett så huvudlöst beslut som att presentera Diablo Immortal som kronjuvelen.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Allexz:

Haha men va?

Jag gissar att utvecklingsavdelningen på blizzard är 4 pers då, och de har inte råd att avvara dem stackarna.
Inte helger har de heller, då de nu "fokuserar".

Det finns liksom inte en chans att ett sådant event skulle kunna påverka deras fokus negativt.

Eller kanske bosse som sitter med backend utvecklingen hade behövts på eventet men han hinner inte då han ligger back? Nej vänta, bosse eller ej så är det PR som besöker mässorna inte utvecklarna >_<

Blizzard är sedan många år bak inte längre Blizzard, det finns det ingen tvekan om någonstans. Men de kunde väl iaf satt upp ett par skärmar på mässan och skypat ifrån deras mobiler, de har väl mobiler, right?

Tänker precis samma sak.
Känns snarare som att dom inte har något vettigt att visa up, och efter shitstormen när diablo mobile avtäcktes så pallar dom inte mer negativ PR.

Då ”löser” man det hela med att hitta på en story om att ”vi vill fokusera på utveckling”, det är ju inte direkt något massan kan argumentera emot.

1
Skriv svar