Kinky sci-fi-rollspel siktar på att bli ett porrigt Mass Effect

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Vem recenserar när det kommer? Vill ha utlägg om hur immersive det är, vajar tentaklerna i vinden på ett mysigt sätt samt ansiktsanimationer. De sög ju i Mass Effect...fniss

Perfekt för onsdagsstream!

Tycker alla sätter sig och recenserar det tillsammans, i samma rum, helst i samma soffa. Sådär måttligt awkward.

FM-guru
F.d. Sisyr

När porrföretag försöker sig på att göra spel gör man nog rätt i att ha låga förväntningar. Verkar rätt kasst, ärligt talat.

Men vi får väl se!

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

@Phyrino: Jag tror karatekex menar att andra inte ska kunna se att man äger det. (Och/eller att det inte syns i Steam Friends att man spelar det.) Även om du döljer ett spel från ditt bibliotek i listvyn är jag rätt säker på att det fortfarande syns på din Steam-profil.

Verkar som det syns när man spelar, men är osäker på om det syns om nån kollar ditt spelbibliotek.
Om det syns där så är det ju en värdelös funktion.

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Verkar som det syns när man spelar, men är osäker på om det syns om nån kollar ditt spelbibliotek.
Om det syns där så är det ju en värdelös funktion.

Mnja, kan ju vara att du själv vill ha en mer ren bibliotekslista - att ex. dölja de spelen du aldrig spelar mest för att det ska vara lättare för dig att få överblick. Sen huruvida det går att se titlarna du döljer i biblioteket om du går in på din publika profil (där du även kan se speltid i timmar o.s.v.), om du gjort den publik, tror jag inte är sammanknutet med funktionen. Men jag är inte 100 på det, har inte testat.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Skribent
Skrivet av PeTTs0n:

@Johlor: Åhja, det görs fortfarande! (Även om produktionsvärdena nog stigit en aning...)

Game of Bones: Winter is Cumming verkar få en uppföljare i år, exempelvis!

Görs det på ett bra sätt kan det vara fantastiskt underhållande oavsett mängden snusk. ^^

haha, ja ser ut som de fortfarande kör med humoristiska namnval i alla fall XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av karatekex:

Jag spår nästa Steam-feature, möjlighet att dölja vissa spel i sitt biblotek.

Medlem

Kan inte gå fel Med hänvisning till Dragon Knight 3 - Knights of Xentar och alla trevliga Leisure Suit Larry spel

Medlem

Gud vad härligt! Men vad menas med tio avsnitt? Är det inte ett spel?

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Gud vad härligt! Men vad menas med tio avsnitt? Är det inte ett spel?

Antar att de menar chapters som t.ex. de tre kapitlen i Witcher 3. Alltså samma spel bara olika stadier i storyn.

Avstängd
Medlem

Var det någon som sa porrigt Mass Effect?

Medlem

@Joakim Palm: What if I told you... att det är onödigt osmidigt?


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Jag har backat upp detta på kickstarter och hoppas att det blir bra. Kan säga med handen på hjärtat att jag är inte främmande när det gäller att spela olika typer av porrspel

Frilansare
Skrivet av Witchfinder:

Gud vad härligt! Men vad menas med tio avsnitt? Är det inte ett spel?

Skrivet av Striva:

Antar att de menar chapters som t.ex. de tre kapitlen i Witcher 3. Alltså samma spel bara olika stadier i storyn.

På spelets Kickstarter-sida skriver de dels att:
"Now, we just need the fuel to turn it into a full-length 10 Chapter RPG adventure"

och dels:
"We are going to do our best to release the first chapter on Steam in late Summer."

Jag kan inte tolka det på något annat sätt än att det är ett fullängdsspel, indeleat i 10 kapitel (avsnitt) och att dessa släpps separat i episodformat. Har ni någon något annat, hojta!

Medlem

Sist jag spelade något ekivokt var typ för 17 år sen. Ett hentaispel...och helvete vad fintad jag blev. Efter typ 5-6 timmar,med bara två kortare sexscener och istället TONVIS med bra dialog så satt jag där med all the feels. Var inte beredd på den

Avstängd
Skrivet av Evilof:

Sist jag spelade något ekivokt var typ för 17 år sen. Ett hentaispel...och helvete vad fintad jag blev. Efter typ 5-6 timmar,med bara två kortare sexscener och istället TONVIS med bra dialog så satt jag där med all the feels. Var inte beredd på den

Haha jag fattar inte ens hur skapare av sådana "visual novels" orkar skriva all dialog, och de som översätter det oxå, herrejösses.

Själv satt jag och spammade mellanslag i alla Sakura-spel och så skrattade jag varje gång jag läste en recension som sa något i stil med, "CAME FOR THE BOOBIES, STAYED FOR THE STORY!" jomen shit ja!

(Mjo, troligen sarkasm på hög nivå från alla inblandade)

12
Skriv svar