Borderlands 3 har mikrotransaktioner, men de är enbart kosmetiska

Robot
Borderlands 3 har mikrotransaktioner, men de är enbart kosmetiska

Dlc-planerna känns igen från tidigare Borderlands.

#borderlands-3, #dlc, #gearbox-software, #mikrotransaktioner


Medlem

Hellre kosmetiskt så klart men Randy är skapligt dum i huvudet

Moderator | Testpilot

Tycker heller inte kosmetiska saker till vapen är okej heller. Det finns chans att alla "coola vapen" är låsta bakom affären och att vapen i vanliga spelet ser tråkiga ut just för att få folk att köpa. Guild Wars 2 har det här problemet genom nästan hela spelet.

En sak om det handlade om skins till karaktärerna, då man i Borderlands aldrig fått "armor" som loot. Men handlar det om vapen skins så är det annorlunda. Med det sagt tror jag inte det blir ett problem här, men ändå bäst att vara försiktig.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
Xbox

Såg att Randy Pitchford hade någon form av psykbryt på twitter igår, över en Gameinformer-artikel. De hade visst påpekat att han sagt att B3 inte skulle ha mikrotransaktioner...

Verkar vara en stolle.


signatur

Jump in.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mortaigne:

Såg att Randy Pitchford hade någon form av psykbryt på twitter igår, över en Gameinformer-artikel. De hade visst påpekat att han sagt att B3 inte skulle ha mikrotransaktioner...

Verkar vara en stolle.

Jupp. Svarade inte riktigt på frågan heller. Hur svårt ska det vara? Finns det mikrotransaktioner? Ja, Nej, Ja men och så är det klart.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Member when you could find skins on the ground i Bordelands?

Medlem

Frågan som ingen vill svara på, men som de flesta skulle tjäna på att få ut så tidigt som möjligt. Ingen kund blir glad att bli förd bakom ljuset; var istället rak from start och lev med konsekvenserna.

Medlem

Mikrotransaktioner är "free-to-play-skräp".

Ej kosmetisk = $$$ > gameplay

Kosmetisk = $$$ > visuell design

Båda är inlevelsedödande skit som tar en ur spelet, likt en reklam i en film.

Inaktiv
Skrivet av Sapiens:

Båda är inlevelsedödande skit som tar en ur spelet

Håller inte alls med! Finns mikrotransaktioner i tre av mina mest spelade spel och det påverkar inte min inlevelse i spelet i överhuvudtaget

Medlem

Det verkar blivit massa tjafs från Randys sida... som vanligt...

Medlem

Han stod ju för fan igår vid streamen och sade att det inte skulle innehålla mikrotransaktioner?

Medlem

Jeje sånt bryr man inte sig om. Skulle aldrig lägga pengar på kosmetik så är inget problem för mig. Vill andra lägga pengar på det, vilket de klarningen vill, så får dem göra de.

Sen finns det ju inget värre än en fegis som han där VD:n...
Är där microtransaktioner så är där.. säg det från början då.. mes.

Medlem

Jag har inget emot om mikrotransaktionerna är likt Borderlands 2 även om jag inte anser det optimalt. Det är inte en deal breaker för mig. Randy Pitchford är dock hur fjantig som helst...

KoP
Medlem

Bra. Kommer inte köpa något kosmetiskt trams så inget man behöver bli upprörd över.

Medlem

Bra sätt att göra en höna av ett ägg, Randy. Ingen hade brytt sig nämnvärt om dom hade sagt att dom hade icke-gameplay MTX från början men nu när han faktiskt sade "no microtransactions" först så sprängde dom bort sin egen fot. Personligen tycker jag MTX är bullshit i alla spel man betalar fullpris för men kan inte säga att just kosmetiska MTX brukar förstöra upplevelsen för mig.

Medlem

Brukar låta så...

Medlem

Låter bra, litet feltramp bara. Antar att han menade inget pay2win med kommentaren. Blir det clickbait i 2 år nu då?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Jo, kosmetiska är fortfarande mikrotransaktioner.

Som jag skrev i andra tråden igår:

"Randy Pitchford verkar inte ha alltför bra cred vad jag förstått hehe.

https://twitter.com/gameinformer/status/1123658326372429825

"I can't believe anybody would accuse you - the developer of Aliens: Colonial Marines - of misleading people during the marketing of a game!"

Han fick ju applåder för att han stod på scen och sa att dom inte skulle ha några mikrotransaktioner(lite lustigt, eller snarare sorgligt, förövrigt att få applåder för att säga en sådan sak, välkommen till gaming 2019)

En del säger att det "bara är kosmetiska saker" man kan köpa, men det är fortfarande mikrotransaktioner."


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Randy tror bara att lootboxes är MTX, och kosmetiska saker är inte MTX. Tror han inte förstår var MTX innebär.

var som jag befarade för ett tag sen. tycker jag e tråkigt att dom kommer ha det!!

Men undra varför dom skall ha mikrotransaktioner? dom "tjänar" ju himla mycket mer pengar när dom ska ha det Epic exclusive ett tag.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Avstängd

Vidrigt ändå och gör mig inte taggad på BL3.

Skrivet av Sapiens:

Mikrotransaktioner är "free-to-play-skräp".

Ej kosmetisk = $$$ > gameplay

Kosmetisk = $$$ > visuell design

Båda är inlevelsedödande skit som tar en ur spelet, likt en reklam i en film.

Precis detta. Inget mer inget mindre.

Medlem

Obligatorisk.


signatur

Nämen!

Medlem

Haha så Randy är igång igen, man bör nog ta allting som han säger med en rejäl nypa salt. Droppen för mig var Duke Nukem Forever och han vägrar gå med på att Aliens Colonial Marines inte alls blev som han sagt. Men det ger mig mer pengar att ge andra utvecklare, utvecklare som förtjänar det.

Medlem

Blir väl samma som i Borderlands 2, det fanns en hög med skins man kunde köpa till, typ hattar och kläder.

Kan inte säga att jag bryr mig tbh, det var inget som störde mig i BL2.

Medlem

Att folk ens litar på den här snubben nå mer är helt galet.
Han hör verkligen hemma hos Epic, där ljuger dom och ändrar sina uttalanden hela tiden också.

Dom gjorde samma sak med Borderlands 2 också, enbart skins.
Dock där sålde dom det under "DLC" täckmanteln, men var bra att man inte blev plågad in-game.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Inaktiv

Vilket jävla klavertramp av honom. Varför ens lova ett spel fritt från microtransactions för att kort därefter utannonsera dem? Ingen hade blivit upprörd om han inte sagt någonting och de sedan hade sagt att du kommer kunna köpa kosmetiska förändringar.
Om han dessutom försade sig, varför inte bara be om ursäkt för det och förtydliga vad han menade. Nej istället ger han sig på spelpressen och skyller på dem...

Jag tycker inte microtransactions hör hemma i ett fullprisspel. Jag är dock helt okej med det så länge det endast är kosmetiskt och att spelet i grunden innehåller minst lika högklassiga "skins" som du kan få utan extra kostnad.
Nu gick Borderlands 3 från ett tämligen säkert köp på releasen till lite mer tveksamt om man vill stödja dem. Samtidigt så vill jag dock att spelet ska sälja bra hos Epic för konkurrensens skull.

Gnällkuk

Gillar hur han dessutom gick från fylle-rage till superkonkret med väl valda ord. Så uppenbart att någon PR-snubbe tog över och försökte lappa ihop.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Brukar ju låta så... "enbart kosmetiskt".
Vi vet dock hur det brukar bli och hur 2018-2019 dessa stores och mikrotransaktioner mer och mer blivit fokus och invasive I upplevelsen istället för att vara en addition.

Vi spelare har gett de ett FI ger, de fick blodad tand och är ute efter arm, ben och även ens mormor. Bara att titta på hur det blivit med Mordor, Mortal Kombat 11, Anthem, Fallout 76, m.fl.
Fokus ligger helt på att blöda folk istället för att tillföra något som folk kan ha kul med. En störande utveckling som resulterar i grind, tråkeri och dunderskitspel.

1
Skriv svar