Xbox Game Pass - Maj

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Maj

Efter en något trött lineup för Games with Gold den här månaden så slogs det på desto större när månadens tillägg för Xbox Game Pass avtäcktes. 8 spel läggs till under maj, med start redan på torsdag när Wolfenstein 2: The New Colossus och Wargroove förgyller helgspelandet med nazistbankande och fantasystrategi. En vecka senare dyker min personliga favorit, Surviving Mars, upp! For the King kommer direkt på releasedagen till Xbox Game Pass, sådant är alltid trevligt! Då det sista av den här batchen spel kommer till tjänsten den 16e så är det inte omöjligt att några surprise-spel släpps i slutet av månaden också, det har hänt förr.

Nya titlar i maj:

Wolfenstein 2: The New Colossus (2 maj)

Wargroove (2 maj)

Surviving Mars (9 maj)

Tacoma (9 maj)

Black Desert (9 maj)

For the King (10 maj, release)

The Surge (16 maj)

Lego Batman 3 (16 maj)

#xbox #xbox-game-pass #nyhetstips


signatur

Jump in.

Moderator | Testpilot

Wargroove rekommenderas varmt


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av uberpwnage2.0:

Wargroove rekommenderas varmt

Har hört bra saker om det, med ditt stamp of approval så skall det testas;)

Wargroove är för övrigt Play Anywhere, så det går alltså att spela på PC via Xbox Game Pass för den som är intresserad! Gäller Tacoma också.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox

Det verkar redan dyka upp fler tillägg under månaden Descenders som för tillfället är i Game Preview/Early Access på Xbox/Steam får full release den 7 maj och kommer direkt till Xbox Game Pass enligt utvecklarna!

https://twitter.com/nomorerobotshq/status/1123240966557765633


signatur

Jump in.

Redaktör
Ponny

Oj, oj! Bra grejer. Det enda som inte fångar mitt intresse är Black Desert, men det handlar ju mer om genren i det fallet. Stark uppställning!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Många bra spel måste jag säga, kommer absolut att skaffa en tre månaders prenumeration innan 10 kr dealen går ut 13 maj.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Lauchen:

Många bra spel måste jag säga, kommer absolut att skaffa en tre månaders prenumeration innan 10 kr dealen går ut 13 maj.

Ja, det är en fantastiskt bra deal. Vill man tanka på ännu längre så har CDON 3+3 månaderskort för 299kr i ett par dar till.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Många bra spel måste jag säga, kommer absolut att skaffa en tre månaders prenumeration innan 10 kr dealen går ut 13 maj.

Ja nu blev jag faktiskt intresserad. Har så många spel och maskiner som står mest i standby, och jag gör inget med det!!! 😀 Men tio spänn och Wargroove känns ju värt det bara det. Så blir jag som en liten pojk med Nintendo minnen igen förhoppningsvis.

Medlem

Men är inget för PC ? spelare?


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Blessus:

Men är inget för PC ? spelare?

I den här månadens tillägg så är det två spel, Wargroove och Tacoma, som är sk Play Anywhere och alltså går att spela på PC också via Xbox Game Pass.

Play Anywhere innebär att det räcker med att köpa spelet en gång men man får tillgång till det både på Xbox och Win10. Du kan växla mellan dem också och fortsätta spela direkt där du var, då cloud saves fungerar fint mellan versionerna.

Det betyder att de spel som har Play Anywhere-funktion och hamnar på Xbox Game Pass fungerar fint att spela på PC om man har en prenumeration på Xbox Game Pass.

Det finns alltså inget specifikt Game Pass till PC (men rykten säger att en officiell version till PC är på väg).

Spel som just nu är Play Anywhere och finns på Xbox Game Pass:

ARK:Survival Evolved
Crackdown 3
Disneyland Adventures
Forza Horizon 4
Gears of War 4
Hello Neighbor
Halo Wars: Definitive Edition
Halo Wars 2
Marvel vs. Capcom: Infinite
Operencia: The Stolen Sun
ReCore
Ruiner
Rush: A Disney Pixar Adventure
Sea of Thieves
State of Decay 2
Snake Pass
Super Lucky's Tale
Tacoma
We Happy Few
Wargroove
Zoo Tycoon: Ultimate Animal Collection


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

I den här månadens tillägg så är det två spel, Wargroove och Tacoma, som är sk Play Anywhere och alltså går att spela på PC också via Xbox Game Pass.

Play Anywhere innebär att det räcker med att köpa spelet en gång men man får tillgång till det både på Xbox och Win10. Du kan växla mellan dem också och fortsätta spela direkt där du var, då cloud saves fungerar fint mellan versionerna.

Det betyder att de spel som har Play Anywhere-funktion och hamnar på Xbox Game Pass fungerar fint att spela på PC om man har en prenumeration på Xbox Game Pass.

Det finns alltså inget specifikt Game Pass till PC (men rykten säger att en officiell version till PC är på väg).

Spel som just nu är Play Anywhere och finns på Xbox Game Pass:

ARK:Survival Evolved
Crackdown 3
Disneyland Adventures
Forza Horizon 4
Gears of War 4
Hello Neighbor
Halo Wars: Definitive Edition
Halo Wars 2
Marvel vs. Capcom: Infinite
Operencia: The Stolen Sun
ReCore
Ruiner
Rush: A Disney Pixar Adventure
Sea of Thieves
State of Decay 2
Snake Pass
Super Lucky's Tale
Tacoma
We Happy Few
Wargroove
Zoo Tycoon: Ultimate Animal Collection

Funkar riktigt bra i praktiken också. Har växlat än del mellan PC och Xbox in Shadow of War. Väldigt smidigt måste jag säga.

Medlem

for the king! Ah är nog värt 10 kr för en månad jag älskar det spelet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av scirocco:

for the king! Ah är nog värt 10 kr för en månad jag älskar det spelet.

Varför en månad när du kan få tre månader?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

I den här månadens tillägg så är det två spel, Wargroove och Tacoma, som är sk Play Anywhere och alltså går att spela på PC också via Xbox Game Pass.

Play Anywhere innebär att det räcker med att köpa spelet en gång men man får tillgång till det både på Xbox och Win10. Du kan växla mellan dem också och fortsätta spela direkt där du var, då cloud saves fungerar fint mellan versionerna.

Det betyder att de spel som har Play Anywhere-funktion och hamnar på Xbox Game Pass fungerar fint att spela på PC om man har en prenumeration på Xbox Game Pass.

Det finns alltså inget specifikt Game Pass till PC (men rykten säger att en officiell version till PC är på väg).

Spel som just nu är Play Anywhere och finns på Xbox Game Pass:

ARK:Survival Evolved
Crackdown 3
Disneyland Adventures
Forza Horizon 4
Gears of War 4
Hello Neighbor
Halo Wars: Definitive Edition
Halo Wars 2
Marvel vs. Capcom: Infinite
Operencia: The Stolen Sun
ReCore
Ruiner
Rush: A Disney Pixar Adventure
Sea of Thieves
State of Decay 2
Snake Pass
Super Lucky's Tale
Tacoma
We Happy Few
Wargroove
Zoo Tycoon: Ultimate Animal Collection

Tack tänk om MS kunde göra en så här enkel lista! Tack mannen!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Blessus:

Tack tänk om MS kunde göra en så här enkel lista! Tack mannen!

Inga problem


signatur

Jump in.

1
Skriv svar