The Division 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Story / Spelare till PS4 / Guide / Frågor

Medlem

INte fått en enda exotic än, kört fan 80 timmar... :'(

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Jag kör en P416 som mainvapen och chatterbox holstered pga man får sjuk RPM efter varje kill/reload. När jag får nemesis så blir det troligtvis den som holstered istället för 25% mer damage på min AR.

Jag kör också samma, och är inte klar med Nemesis än. Gjorde en klantgrej när jag höll på testa lite varianter på AR-build så satte jag inte favorit på min gamla Fenris body och råkade göra mig av med den. Märkte det sen när jag behövde den.

Medlem
Skrivet av schmuttah:

INte fått en enda exotic än, kört fan 80 timmar... :'(

Kolla inventory på komponenter om du inte har några exotics delar. De flesta har krav på att man ska hitta flera olika delar på olika ställen. En som är random drop är Pestilence LMG, men den droppar bara i DZ. Den är värdelös, så alla använder den för att göra deconstruct så man får komponenter för att kunna uppgradera bra Exotics till högre level.

Rekommenderar kolla på guider för att skaffa de exotics som är bra. Det väldigt svårt att få dem annars, om man inte verkligen sätter sig in i lore och läser en massa ingame.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Kolla inventory på komponenter om du inte har några exotics delar. De flesta har krav på att man ska hitta flera olika delar på olika ställen. En som är random drop är Pestilence LMG, men den droppar bara i DZ. Den är värdelös, så alla använder den för att göra deconstruct så man får komponenter för att kunna uppgradera bra Exotics till högre level.

Rekommenderar kolla på guider för att skaffa de exotics som är bra. Det väldigt svårt att få dem annars, om man inte verkligen sätter sig in i lore och läser en massa ingame.

Har en massa komponenter till en exotic pistol, men finns ingen blueprint hos någon vendor :S

Inaktiv
Skrivet av schmuttah:

Har en massa komponenter till en exotic pistol, men finns ingen blueprint hos någon vendor :S

Blueprinten droppar också men då måste du först hutta alla delarna. Kolla youtube efter Liberty Guide

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Har en massa komponenter till en exotic pistol, men finns ingen blueprint hos någon vendor :S

Kör Space Administration HQ på Hard så droppar Blueprint om jag inte minns fel.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

tack för alla svar

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Kör Space Administration HQ på Hard så droppar Blueprint om jag inte minns fel.

Har för mig det droppar först när man har de tre andra delarna innan. Det är fjärde delen och blueprint från samma boss sen.

Inaktiv
Skrivet av Fulci:

Har för mig det droppar först när man har de tre andra delarna innan. Det är fjärde delen och blueprint från samma boss sen.

Typ som jag sa för 5 timmar sedan ;D

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Typ som jag sa för 5 timmar sedan ;D

Haha, precis. Tyckte jag läst det någonstans. Glömde kolla lite bakåt.

Inaktiv

@Fulci: Hur går det med Nemesis då? Hoppas på att få två sista delarna nästa reset. Fast sen när man är klar med sin nuvarande build så kommer det väl massa nerfs. Vet att de ska nerfa Unstoppable Force vilket är skit då det är den jag använder :/

Medlem

Jag är online nästan varje kväll just nu.

Åtminstone en 4-5 kvällar per vecka.

Medlem

Fan behöver en gul D50, annars har jag allt :S
Sedan behöver jag sista delen till chatterboxen, som man får i Judiciary square från hyena loot boxes.
Får ingen av dem. RNG jesus är inte med mig.
Om det är någon som har en gul D50 men redan har liberty så tar jag gärna emot den

Hej!

För runt 3 veckor sedan så har det fungerat bra med matchmaking men nu så fungerar det inte så bra. Jag var tvungen att addera någon och gå till den platsen och börja lira med 4 spelare. Detsamma för er?

En annan fråga, jag har samlat 3 delar som behövs för att bygga till SMG chatterbox men jag har inte lyckats få det vapnet på bank headquarters trots jag har flera hyena nycklar. Det rummet var alltid släckt när jag öppnade bankvalvet... Fattar ej.. (hard nivå, normal osv, detsamma).

Jag ligger på level 501.

Tacksamt om någon kunde förklara mig för jag kanske har missat något att göra innan? 24 timmar regel har jag gjort men...det rummet är alltid kolsvart.. less..

Medlem
Skrivet av anon_326725:

@Fulci: Hur går det med Nemesis då? Hoppas på att få två sista delarna nästa reset. Fast sen när man är klar med sin nuvarande build så kommer det väl massa nerfs. Vet att de ska nerfa Unstoppable Force vilket är skit då det är den jag använder :/

Jag har blueprint kvar nu, det är invaded Grand Washington Hotel som behövs.

Medlem

Extrema laddtiderna ska vara fixade idag.

https://twitter.com/TheDivisionGame/status/112329346287756902...
"Agents! We've released a small patch for the PC client that should improve the long loading times some players have been experiencing. Restart the game to install the patch and let us know if you have further issues!"

Inaktiv
Skrivet av Fulci:

Jag har blueprint kvar nu, det är invaded Grand Washington Hotel som behövs.

Nice! Jag behöver 2 parts till så hoppas på att det blir rätt missions nästa reset

Skrivet av Fulci:

Extrema laddtiderna ska vara fixade idag.

https://twitter.com/TheDivisionGame/status/112329346287756902...
"Agents! We've released a small patch for the PC client that should improve the long loading times some players have been experiencing. Restart the game to install the patch and let us know if you have further issues!"

Det var fan på tiden alltså

Medlem

lite bättre blev det väl, inte för jag stört mig så mycket, väl inne så är jag där i timmar, /quit är bästa sättet att avsluta. Där sparar du minuter,


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Mer inventory !! Fattar inte varför de sparar på det? Vad vore skillnaden om de utökade det hel del förutom det skulle vara roligare att spela för oss? 100pieces är löjligt, spenderar min mesta tid med inventory...säljer eller gör mig av med stuff som jag kämpat hårt för.. Allt under 498 och inget annat som intresserar mig går i soptunnan, med andra ord 99.9 procent av all loot.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Fulci:

Extrema laddtiderna ska vara fixade idag.

https://twitter.com/TheDivisionGame/status/112329346287756902...
"Agents! We've released a small patch for the PC client that should improve the long loading times some players have been experiencing. Restart the game to install the patch and let us know if you have further issues!"

Fortfarande långsamt för mig :/

Inaktiv
Skrivet av alias:

Mer inventory !! Fattar inte varför de sparar på det? Vad vore skillnaden om de utökade det hel del förutom det skulle vara roligare att spela för oss? 100pieces är löjligt, spenderar min mesta tid med inventory...säljer eller gör mig av med stuff som jag kämpat hårt för.. Allt under 498 och inget annat som intresserar mig går i soptunnan, med andra ord 99.9 procent av all loot.

Jag har en hel del gear stashat som är runt 450-490 med bra talents och höga rolls som jag ska föra över till högre gs i framtiden. Hade jag kastat allt under 498 så hade jag blivit av med en hel del talents och rolls.

Håller helt och hållet med om att det behövs mer utrymme. Typ minst det dubbla

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Jag har en hel del gear stashat som är runt 450-490 med bra talents och höga rolls som jag ska föra över till högre gs i framtiden. Hade jag kastat allt under 498 så hade jag blivit av med en hel del talents och rolls.

Håller helt och hållet med om att det behövs mer utrymme. Typ minst det dubbla

Jag har börjat ta mig lite mer tid när jag lootar när jag kör solo. Bestämmer redan då om det är något jag ska spara eller inte och lootar som "junk" om det inte har bra stats/talents.

Jag funderade på en alt för att kunna loota generic blå mods, men ångrade mig nu när jag läste de ska fixa det i nästa större uppdatering.

Inaktiv
Skrivet av Fulci:

Jag har börjat ta mig lite mer tid när jag lootar när jag kör solo. Bestämmer redan då om det är något jag ska spara eller inte och lootar som "junk" om det inte har bra stats/talents.

Jag funderade på en alt för att kunna loota generic blå mods, men ångrade mig nu när jag läste de ska fixa det i nästa större uppdatering.

Låter bra. Vägrar starta ny karaktär för att cheesa loot som är bis. Dålig design som fan!

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Låter bra. Vägrar starta ny karaktär för att cheesa loot som är bis. Dålig design som fan!

Nu har jag iaf spelet! Jag har dock bara laddat det till HDn än så länge. Hoppas fortfarande på att det skall kännas så "färdigt" så det blir kul att först köra solo. Det var ju "ert" fel att jag inte kunde låta bli utan skaffade det😉😁.
Nja jag gillade lootandet i 1an rätt mycket, så det har spelat in på köpet.
Det är bara det där "första" steget som inte riktigt infunnit sig. Jag följer den här tråden. Så det känns bra att ni berättar om eventuella uppdateringar och förbättringar.

Inaktiv
Skrivet av Över45:

Nu har jag iaf spelet! Jag har dock bara laddat det till HDn än så länge. Hoppas fortfarande på att det skall kännas så "färdigt" så det blir kul att först köra solo. Det var ju "ert" fel att jag inte kunde låta bli utan skaffade det😉😁.
Nja jag gillade lootandet i 1an rätt mycket, så det har spelat in på köpet.
Det är bara det där "första" steget som inte riktigt infunnit sig. Jag följer den här tråden. Så det känns bra att ni berättar om eventuella uppdateringar och förbättringar.

Spelet är hur bra som helst att köra solo. Jag gjorde det till lvl 30 utan problem. Det är väl först när du ska ta dig genom invaded missions när du nåt world tier 5 som det kan bli lite stökigt.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Spelet är hur bra som helst att köra solo. Jag gjorde det till lvl 30 utan problem. Det är väl först när du ska ta dig genom invaded missions när du nåt world tier 5 som det kan bli lite stökigt.

Okej! Tack för informationen! Då drar jag nog igång snart.

/whine on
Det är tredje gången som jag antingen inte kan starta spelet eller blir utkastad efter några minuter pga uppdateringar. Jag kan inte spela mycket så när jag väl lyckas trycka in lite speltid så blir jag tokig när spelet kastar ut mig!

De får väl för sjutton se till att lägga uppdateringarna på lite olika tider och inte samma tider hela tiden! IMO katastrof att jag betalar pengar och inte kan spela när jag vill/kan!
/whine off

Medlem

Nu har jag klarat av alla uppdrag. Spelat mestadels solo men kört en del med (fått hjälp av ) medlemmar från Sweclockers-klanen vilket varit mycket trevligt

Men.. nu gick luften liksom ur.
Har kört enligt principen - sälj allt som har lägre GS än den nuvarande. Nu är jag uppe i 496 och har inget intresse av att lägga ned massa tid på att läsa tabeller om vilka kombinationer och/eller sets som är bäst och sedan köra om samma uppdrag för att ha turen att hitta prylarna.

Jag saknar helt enkelt någon morot för att fortsätta. Man kan ju t.ex. ta över Checkpoints, men vips så är det någon fraktion som snor tillbaka dem. Skulle gärna se att man kunde "befria" områden permanent - nu finns det inget vits med att mota bort lede fi.

Har jag missat något eller spelar de flesta för att hitta just "den där blueprinten" eller just de där tre delarna till ett perfekt set?

Annars får jag lägga det åt sidan tills nya uppdrag kommer.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Spelet är hur bra som helst att köra solo. Jag gjorde det till lvl 30 utan problem. Det är väl först när du ska ta dig genom invaded missions när du nåt world tier 5 som det kan bli lite stökigt.

Tydligen på PTS är armor och health buffat så det kan blir ännu enklare. Men kanske de buffar NPC också en del också för att kompensera det.

Inaktiv
Skrivet av Leon_:

Nu har jag klarat av alla uppdrag. Spelat mestadels solo men kört en del med (fått hjälp av ) medlemmar från Sweclockers-klanen vilket varit mycket trevligt

Men.. nu gick luften liksom ur.
Har kört enligt principen - sälj allt som har lägre GS än den nuvarande. Nu är jag uppe i 496 och har inget intresse av att lägga ned massa tid på att läsa tabeller om vilka kombinationer och/eller sets som är bäst och sedan köra om samma uppdrag för att ha turen att hitta prylarna.

Jag saknar helt enkelt någon morot för att fortsätta. Man kan ju t.ex. ta över Checkpoints, men vips så är det någon fraktion som snor tillbaka dem. Skulle gärna se att man kunde "befria" områden permanent - nu finns det inget vits med att mota bort lede fi.

Har jag missat något eller spelar de flesta för att hitta just "den där blueprinten" eller just de där tre delarna till ett perfekt set?

Annars får jag lägga det åt sidan tills nya uppdrag kommer.

Vad ska man säga.
Välkommen till spelkonceptet looter shooter.
Det går ut på att få bättre gear och min/maxa den gear du har så mycket det bara går i väntan på nästa utmaning. Sen gör man om det tills det inte kommer någon mer content:P

Skriv svar