20 minuter co-op-röjande från Conan Unconquered

Robot
20 minuter co-op-röjande från Conan Unconquered

Rts från Command & Conquer-veteraner.

#conan-unconquered, #petroglyph


Medlem

Äntligen ett spel som släpps på steam.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Cool, lite old school rts med Conan. Förstår jag det rätt så är det lite likt They are Billions?

Verkar vara en Steam-exclusive :-/ Trist.

Medlem
Skrivet av Normandie:

Verkar vara en Steam-exclusive :-/ Trist.

Jag vill ha det till uplay.

Medlem
Skrivet av Normandie:

Cool, lite old school rts med Conan. Förstår jag det rätt så är det lite likt They are Billions?

Verkar vara en Steam-exclusive :-/ Trist.

Hoppas inte det stämmer, jag vill ha ett riktigt RTS inte ett spel som They are Billions med vågor av fiender, inget större fan av "wave" baserade spel eller Tower Defense liknande sådana.

Inte kollat hela videon men jag fick rejäla Age of Empire och Age of Mythology vibbar, ett Conan spel i samma stil hade varit väldigt intressant=).

Edit: Läste inte artikeln, japp det verkar vara i samma stil som They are Billions, där försvann mycket av mitt intresse för spelet oavsett om det är Petroglyph som gör det.

den där designern va väl inte ens född när första c&c släpptes

Medlem

Så när dem var 8 år gamla så jobbade dem på Westwood och gjorde C&C ?


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Sååå av videon fick jag mest att de tagit alla koncept och funktionalitet av They are Billions och applicerat ett Conan tema.

Har spelat en jäkla massa timmar på They are Billions och detta ser precis likadant ut. Om man tänker rent mekaniskt och strukturellt. Visst att man lånar lite i Game Dev, men detta är inte riktigt låna. Menar de kunde modifierat lite, så den veteran stämpeln, kändes inte så orginell.

Som sagt man kan ta inspiration, men detta är över gränsen. Oavsett kan det bli intressant och så, men det ser lite tamt och plain ut. Hade gärna sett standard PvP med.

Edit: De pratar med om spelet som om det är helt nyskapande. "I'm still in the old way of playing RTS, where you just push everything in and hope for the best". Ett: Det utspelar sig precis som alla andra RTS, ser inga större skillnader i mekanik. Två: De ser ut att spela väldigt low skill based och pratar som de gör någonting super taktiskt. De har ett otroligt basic RPS system som känns lite väl lame.

Medlem

Känns som allt går i deg... alla rör sig konstigt å känslan verkar totalt off. Som LinkXLank sa så verkar det vara copy paste med i Conans grymma värld - synd bara att de missat göra det grymt.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Hoppas inte det stämmer, jag vill ha ett riktigt RTS inte ett spel som They are Billions med vågor av fiender, inget större fan av "wave" baserade spel eller Tower Defense liknande sådana.

Inte kollat hela videon men jag fick rejäla Age of Empire och Age of Mythology vibbar, ett Conan spel i samma stil hade varit väldigt intressant=).

Edit: Läste inte artikeln, japp det verkar vara i samma stil som They are Billions, där försvann mycket av mitt intresse för spelet oavsett om det är Petroglyph som gör det.

They Are Billions är det första RTS som jag någonsin gillat. Jag vill inte behöva hålla på attackera och fippla med olika baser. Jag vill bygga en fet bas och försvara den!

Avstängd

Hur många players?

1
Skriv svar