Trailer till Sonic-filmen är ute nu

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Ser iallafall bättre ut än Pikachu filmen. Sonic rullen verkar ha självdistans och humor.

Var du seriös nu? Jag tror Detective Pikachu kommer bli en av de mest framgångsrika (med all rätt) filmerna det här året. Stark 4/5 som sämst.

Medlem

Ser så fel ut, får mig att undra om det var denna

de tog inspiration ifrån?

Testpilot
Skrivet av Vamp:

Var du seriös nu? Jag tror Detective Pikachu kommer bli en av de mest framgångsrika (med all rätt) filmerna det här året. Stark 4/5 som sämst.

Den ser ju lika töntig ut som den här, men med fler karaktärer så kanske blir mer variation.

Medlem

Jim Carrey "hitta sig själv" och blev Egghead.

Medlem

Gick från 0 hype till låg hype, det var en fantastisk samling skådisar som har gjort bra ifrån sig. Bla han som spelade Saul i BSG. Kul bonus att de refererade Mega Drive (Genesis).

Medlem

Sonic är för mig ett populärkulturellt mysterium. Hur kan något så misslyckat hela tiden återkomma? I stora budgetsammanhang dessutom? Har vi några fans här som kan förklara? 😧

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mutumba:

Den ser ju lika töntig ut som den här, men med fler karaktärer så kanske blir mer variation.

Enorm skillnad skulle jag säga. Alla Pokemon ser bra ut, en fin blandning mellan originalen och "verklighet". Ryan Reynolds har också visat att han fortsätter sitt roliga jag i denna film, vilket som ett fan av honom gör mig lite hypad.

Svårt att säga mer än det. Tror inte det kommer bli en sensation, men helt klart att det för de som gillar Pokemon kommer vara nöjda.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Men vem tyckte att det var en bra idé att ha den låten i trailern?

Medlem

Blev positivt överraskad! Ja Coolio-låten är helt fel val å Sonic ser ibland inte så toppen ut men ska absolut se den på bio.

Pansarknekt

Märkligt att man inte fixa en skodeal med Nike eller nåt på Sonics dojor. Tror inte man ska ta det här på så stort allvar varav Jim Carreys närvaro


signatur

Ooooh the drama!

Testpilot
Skrivet av uberpwnage2.0:

Enorm skillnad skulle jag säga. Alla Pokemon ser bra ut, en fin blandning mellan originalen och "verklighet". Ryan Reynolds har också visat att han fortsätter sitt roliga jag i denna film, vilket som ett fan av honom gör mig lite hypad.

Svårt att säga mer än det. Tror inte det kommer bli en sensation, men helt klart att det för de som gillar Pokemon kommer vara nöjda.

Har så svårt för Reynolds, så kanske ligger det hos mig mest. Men de här filmerna känns så krystade, behöver vi dem? Jag förstår att de vill tjäna pengar på etablerade serier, men om de inte hade kommit hade ingen saknat dem heller, tror jag.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mutumba:

Har så svårt för Reynolds, så kanske ligger det hos mig mest. Men de här filmerna känns så krystade, behöver vi dem? Jag förstår att de vill tjäna pengar på etablerade serier, men om de inte hade kommit hade ingen saknat dem heller, tror jag.

Varför behöver vi någon film? Vi behöver inte dessa filmer men det är helt klart kul att de gör att försök att få det funka.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Om Jim Carrey är med vill jag se den.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

KoP
Medlem

Ser helt ok ut. Inget jag kommer se på bio, men när den finns att hyra digitalt så.

Medlem
Skrivet av Vamp:

Var du seriös nu? Jag tror Detective Pikachu kommer bli en av de mest framgångsrika (med all rätt) filmerna det här året. Stark 4/5 som sämst.

Nej, den kommer suga.

Medlem
Skrivet av Kixo:

Nej, den kommer suga.

Blir du bjuden på många fester med den inställningen?

Medlem

Den 10 åriga pojken i mig gråtar då jag ser detta jämfört med känslan man hade första gången man spelade Sonic. Varför varför kunde de inte göra animerat likt Beowulf!?

Medlem

Ser ut som bra underhållning. Pikachu tar sig själv på för stort allvar. Kommer ändå se båda.

Medlem

Gillar verkligen Sonic spel, speciellt 2D versionerna. Men att döma av trailern verkar detta inte bli någon höjadar rull direkt.

Releasehästryttare
Inaktiv
Skrivet av Vamp:

Var du seriös nu? Jag tror Detective Pikachu kommer bli en av de mest framgångsrika (med all rätt) filmerna det här året. Stark 4/5 som sämst.

Jo, ser absolut hellre Sonic än Detective och då är jag inget Sonic fan alls, ser bara roligare ut. Ryan filmer brukar gå från bra till stolpskott. Fast kommer säkert gå bättre än Sonic på bio iom Pokemon Go och Nintendos framgångar med Switch. Tycker personligen den ser hemskt tråkig ut.

Avstängd

Grejen med Sonic-filmen är att den känns som Sonic inslängd i människovärlden utan någon bra förklaring. Pokémon-filmen känns snarare som en faktisk Pokémon-värld för du har inte bara Pokémon utan oxå hundratals referenser till Pokémon-världar (PokéMart, Battle Messages, PokéBalls,Pokémon Catches, Pokémon Evolutions, Pokémon Battles(!)).

Ge mig Chemical Plant åtminstone där Sonic måste ta sig igenom Dr. Eggman's labb för att sedan förstöra en av hans maskiner som härstammar från den faktiska spelserien så känns det mer Sonic the Hedgehog-värld än Sonic i människovärlden. Och ja, fixa CGI designen för i helvete.

Stackars 3D artister som fick skapa denna röra. De måste ha gråtit varje kväll de gått hem från jobben sina, medan alla 3D artister till Pokémon-filmen känner en nostalgisk ära att få skapa "verkliga" Pokémon till den stora bioduken.

Medlem

Sonic är en gangster nu!

Medlem

Spelade Sonic på sega mega drive när jag var liten. Är väl inte allt för taggad att se den här filmen då det är ytterst sällan spel blir bra film. Tyckte i och för sig att Warcraft filmen var bra. Men det här känns 25 år försent.

Moderator | Testpilot

Vill man ha en Sonic-film bör man nog kika på den här istället.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot

Jeff Fowler har gått ut på twitter och berättat att de hör kritiken. Tydligen ska de göra att försök att ändra på Sonics design.

https://twitter.com/fowltown/status/1124056098925944832

"Thank you for the support. And the criticism. The message is loud and clear... you aren't happy with the design & you want changes. It's going to happen. Everyone at Paramount & Sega are fully committed to making this character the BEST he can be... #sonicmovie #gottafixfast"


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Ser inte det minsta intressant ut men det beror inte på hur Sonic ser ut.
Tycker Sonic ser tillräckligt bra ut och tillräckligt likt för vad man kan föreställa sig är en antropomorfiserad fiktiv varelse. Hade det varit en tecknad film så hade det varit en annan femma. Massa trams bland gnällarna imo...

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_326725:

Ser inte det minsta intressant ut men det beror inte på hur Sonic ser ut.
Tycker Sonic ser tillräckligt bra ut och tillräckligt likt för vad man kan föreställa sig är en antropomorfiserad fiktiv varelse. Hade det varit en tecknad film så hade det varit en annan femma. Massa trams bland gnällarna imo...

Ja det finns ju alltid någon till något.

Han ser bedrövlig ut och inte alls som Sonic brukar se ut. Det finns som ingen anledning att inte köra hans vanliga design då han haft kontakt med människor i flertalet spel och tv-serier och ändå haft samma utseende. Han kommer liksom från en annan värld och behöver inte se ut som en antropomorfisk igelkott från våran planet.

Filmen är gjord för seriens fans och borde ju då givetvis försöka göra dem nöjda.

Tycker Roger Rabbit är ett praktexempel där man kan få en tecknad / 3D-animerad figur att funka utan problem.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

@uberpwnage2.0:

Agree to disagree Ser inte problemet alls men å andra sidan har jag noll intresse för sonic-franchisen...

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_326725:

@uberpwnage2.0:

Agree to disagree Ser inte problemet alls men å andra sidan har jag noll intresse för sonic-franchisen...

Precis. Då förstår du inte riktigt grejen

Tror dock inte en sådan där ändring i design kommer göra filmen bra i helhet, men då ser den iaf inte så bedrövlig ut.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skriv svar