Ryktet går om att Valve avtäcker sitt nya VR-headset imorgon – med Half-Life-spel?!

Robot
Ryktet går om att Valve avtäcker sitt nya VR-headset imorgon – med Half-Life-spel?!

Index kan vara redo att avslöjas för världen, med en Half-Life-prequel.

#half-life, #index, #valve, #virtual-reality, #vr


Redaktör
Ponny

Gillar ändå att 6 av 9 röster säger "Ja".

I want to believe.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Länge sedan jag var såhär nyfiken och uppspelt. Nästan som ett litet barn dagen innan julafton. Snälla Valve, gör mig inte besviken nu!


signatur
Medlem

Inte varit så mycket för VR hittills, häftigt men lite dyrt. Skulle Valve avtäcka Index med någon slags fulländad Half-Life upplevelse, alltså ingen "VR-benchmark", så blir det köp direkt. I alla fall med största sannolikhet.

Medlem

Ha!
Nån har tydligen räknat fel på dagarna och tror att det är 1:a april 😆


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Så ett prequel innan episode 3? Antar det inte kommer handla om Gordon då, eftersom han ju verkar ha levt ett ganska innehållslöst (nåja) liv innan "incidenten". Kanske vi äntligen får spela G-man alltså?

Medlem

Prequel!?

I have a bad feeling about this...

Medlem

Jag hade mer tippat på ett Portal.
Oavsett så blir det spännande. Valves VR headset är intressant + kontrollerna


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av zappmeharder:

Så ett prequel innan episode 3? Antar det inte kommer handla om Gordon då, eftersom han ju verkar ha levt ett ganska innehållslöst (nåja) liv innan "incidenten". Kanske vi äntligen får spela G-man alltså?

Tänker att i så fall händelserna vad som hände mellan HL1 och HL2. Gordon blir ju uppväckt igen i 2an när världen blivit under utomjordisk diktatur, så det lär ha hänt en hel del mellan Black Mesa incidenten och starten av HL2. Så att spela G-man i så fall, eller att han har en större mer synlig roll är nog kanske inte helt off.

Dock, vi pratar Half Life....vågar aldrig hoppas på något angående den serien nu för tiden.

Men att Valve visar upp sitt VR-set är nog rätt troligt.


signatur

"Writer and Fighter"

Gnällkuk

Känns dumt att göra Half Life-spel som inte är trean och hade trean vart ett VR-spel hade det blivit ramaskri. Folk längtar så efter trean att jag tror alla blir besvikna på ett spel baserat på Half Life nästan oavsett vad det är.

Däremot som Molotov säger Så hade ett nytt portal passat bra som VR-spel.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv
Skrivet av trickeh2k:

Känns dumt att göra Half Life-spel som inte är trean och hade trean vart ett VR-spel hade det blivit ramaskri. Folk längtar så efter trean att jag tror alla blir besvikna på ett spel baserat på Half Life nästan oavsett vad det är.

Däremot som Molotov säger Så hade ett nytt portal passat bra som VR-spel.

Ja om man vill spy. Risken är stor att Portal i VR kan vara väldigt desorienterande

Medlem

Kommer aldrig sluta bry mig om Half-Life. Serien är bra än idag, ligger varmt om hjärtat och kommer alltid att göra.

Lutar och "hypar" trots allt åt andra framtida spel som jag vet av att släppas, bättre att lägga glöd på de speltitlar som är bekräftade.

Killmonday Games

Jag kände mitt gamerhjärta slå till ett slag...


signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

Medlem

Har själv inga problem att tro på ett nytt half-life spel, bara inte half-life 3, det lär nog inte komma.

Medlem

Även om det skulle komma ett Half-Life spel så skulle det ändå vara värdelöst så vad är det att hypa upp sig för? Det blir liksom Duke Nukem Forever ett jävla fiasko bara. Visst om man är 14 år och inte har lärt sig att man oftast blir besviken på höga förhoppningar så ska jag inte beröva er på glädjen.

Medlem

Känns lite som ett pungslag emot fansen om dom skulle släppa något kring Half Life och så är det spärrat bakom en VR vägg. :-/


signatur

Nämen!

Medlem

Oh herregud! Jag blir jävligt förvånad om så är fallet och jävligt besviken om inte.

Medlem

Blir kanske Artifact i VR?

eld
Medlem

https://www.pcgamer.com/valve-index-specs-price-pre-order/?fb...

1440x1600 resolution per eye (same as Vive Pro)
Another factor to sharpness: "Custom full-RGB LCD" display with "50% more subpixels than OLED"
Persistence of .330ms, which "increases sharpness during motion"
High FOV with custom lenses
Lens adjustment is done "right"
"High geometric stability (straight lines stay straight)"
"Optical canting" which "balances inner and outer FOV" and software that ensures "devs don't have to worry about it"
120Hz refresh rate with "experimental" 144Hz mode
Backward compatible with games designed for 90Hz screens
Built in speakers that don't touch your ears
"Modablility" through "Frunk USB space and stereo cameras" (We'll have more on that soon.)
Base Stations 2.0 (the sensors you mount over your playspace) have longer range, wider FOV
Index is compatible with 1.0 Base Stations, too

Medlem

Tested snackar lite om det nya headsetet.
https://youtu.be/2SI_3jlAV9M

Medlem

Det har gått så lång tid nu så jag känner att jag inte bryr mig längre. Dom kan ta sitt vr half life och stoppa upp i gabens feta röv. Finns så många mer och roligare ip:n numera.

Medlem

1 April var för en månad sedan.

Medlem

PRE‑ORDER ON MAY 1
Ships by 28 Jun, 2019
1079 euro för hela paketet

Så det blir väl att öppna plånboken igen

Medlem

Ser ut som ett bra headset, speciellt kontrollerna. Men 11500 spänn är på tok för högt. Prissättningen på PC-tillbehör och komponenter börjar spåra ur rejält.

1
Skriv svar