Varför blev du medlem på FZ?

Medlem

Minns la inte jag 😝 Har varit här sedan 2002.


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

Jag minns inte riktigt hur jag blev medlem men jag har hängt på olika spelforum länge. Att vara med på FZ är alltså inga konstigheter i min värld. Jag gillar FZ-artiklar och recensioner också men kanske inte alltid klimatet i diskussionerna på forumet. FZ känns till skillnad från skräp som Gamereactor seriöst och genomarbetat.

Medlem

Tror jag hittade Fragzone kring 1998, då det länkades från spel.torget.se, dvs en utav postens gamla spelsiter som fanns på den tiden. Var där man fick info om spel när man var yngre. Hamnade mer på Fragzone i och med Half-Life och Fragzones spelservrar kring 1999 och lurkade lite innan jag skapade ett konto 2001.
Så här såg spel.torget.se ut när en annan började kolla på onlinegaming, notera ip-addresserna till just Fragzones servrar: https://web.archive.org/web/19990417064546/http://spel.torget...

Träffat dom flesta från den grundande crewn utav Fragzone som generell spelsite på olika Dreamhack, blev lite besviken när dom slutade ha ett eget bås på eventet. Tror sista gången jag träffade på allihopa var sommaren 2006, då jag åkte dit dagen efter studenten med Iceman. Hängde även väldigt mkt i FZ IRC-kanal på quakenet fram till 2010.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Av nyfikenhet då det fanns reklam på PC Gamer's sajt. Fastnade direkt. Jag saknar dock utseendet på FZ från tiden jag kom hit. Det var behagligare för ögonen


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Lurkade länge, men sen ville jag ha spel:

Blev fast efter ett tag


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Hittade mest troligt hit genom att jag "Altavistade" Quake. Men annars vill jag minnas att jag blev aktiv användare pga det fina filarktivet som hade allt från demos och patcher till drivrutiner och benchmarks, och med bra nedladdningshastighet. Minns inte vilket användarnamn jag gick under då, men har för mig att jag reggade mig första gången runt 2001-2002 nångång. Sidan hade bytt namn till FZ i alla fall, men hade en annan logga.

FZ har gett mig många fina minnen genom åren, men även sorgliga. Som the_maxx's bortgång som än idag sitter fastetsat i hjärtat.

Medlem

En gång i tiden fanns jquake på fragzone (för så där en 20 år sen typ..). Blev lite av ett hem då och har lixom hängt kvar efter det ^^

Medlem

Quake förstås! <3


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Ambassadör
Xbox

Migrerade hit från gamla PCGamer, var mestadels en lurker under lång tid. Det utmärkta innehållet, redaktionen, communityn och samspelet dem emellan gjorde att jag stannade. När jag blev konsolist så fanns det mer att engagera sig i och då blev jag också mer aktiv.


signatur

Jump in.

Medlem

Quake!


signatur

Devil Reef - Isometric Roguelike / Dungeon Crawler. Release 2024

Behövde ett ställe där man kollade spelnyheter som va på Svenska efter att alla Pc Spel tidningar verkade gå i konken . Snubblade hit och är fast sen dess (2005 ich) medlem sen 2008


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Medlem

Stalkat Bennet sedan man prenumererade på PC Gamer.

Medlem

I en galax, långt långt bort... eller nej, så var det inte.

Jag o polarna gick varje helg o spelade på internetcafé, främst Battlefield 1942. Vi var ofta tidiga på plats då någon förälder lämna oss där när de skulle gå i stan o handla här i Malmö.
Då vi ofta var tidiga fick vi vänta på uppdateringar efter att datorerna äntligen var startade av någon sömnig och bakis anställd och fick ibland hjälpa till.
Han förklara då för lilla mig att man får patchar till spel genom att gå in på Fragzone och hämta uppdateringar via FZs filavdelning. Tror min första hämtning var Battlefield 1942 v1.3

Sen dess har jag hängt kvar och jag stannar till jag, eller sidan dör
Daglig rutin är Nyheter>FZ>Kotaku>IDG. Har varit så i över 10 år!

Kontot avslutas

Jag blev medlem förra året efter att ett känt spel forum hade lagts ner.

Eller, inte på direkten efter att det hade lagts ner. Först så började jag lite smått att vara inne på ett annat spel forum och brukade söka efter spel nyheter mest på egen hand via Google.
Men till slut så började jag att ta upp det, på den sidan som jag brukade vara inne och titta på, och frågade om någon visste vad som hade hänt med det andra spel forumet. Då blev jag tipsad om lite andra sidor där bland annat FZ.

Men efter att jag hade varit på det som jag trodde skulle bli det nya forumet för mig så började jag märka mer och mer att många medlemmar där brukade uttrycka sig om att vissa ställen var väldigt PK med mera, det blev lite för mycket PK snack för min del helt enkelt och jag började lite smått att sluta vara inne på den sidan lika mycket.
Men en dag så läste jag chefredaktörens blogg och då fick jag en chock.
Hen har all rättighet att tycka att någon beter sig illa eller störa sig på något och ta upp det, men att sen jämföra det med Pewdiepie's rasistiska kommentar (det andra som hen jämförde med var inte ens rasistiskt eller något liknande) sen tycka att Pewdiepie's kommentar inte gjorde något i jämförelse med det andra. Detta fick mig att helt och hållet sluta med att vara på det forumet och istället hittade jag hit.

Jag tycker att det här är det bästa spel forumet som jag känner till idag och här har jag tänkt att stanna ett bra tag till


signatur

ゼルダの城

Medlem

-Hej mitt namn är Greg, jag är en lurker....

Jag har följt FZ, läst recensioner och nyheter sedan länge. Även på Fragzone tiden. Men mer när FZ tog form till vad det är idag. Från början har jag faktiskt inte alls sneglat eller varit så intresserad av diskussioner och kommentarer då det har känts som en no go zon med erfarenhet från andra forum som är rena trollträsken. Erfarenheten bygger på några svenska dåligt modererade bilforum. Amerikanska mycket bättre...Jante... han är inte död, han bor framför en dator i och han kan han!

Men vad fel jag har haft, förlåt!

Det började ordentligt i somras. En svettig natt när täcket klibbar fast på hela kroppen. Kom att tänka på sömnlös som jag var att E3 var på gång, läst alla inför nyheter och öppnade telefonen. Försnack för Microsoft streamen hade precis börjat. Pluggar i lurarna. Jocke och Gustav gjorde ett kanonjobb. Kände deras entusiasm som smittade ordentligt, CYBERPUNK!! Där började det.

Blev medlem strax efter, kollar varje FF, uppesittarkvällen i vintras. Det är roligt här, genuint roligt!

Jag har kommit ut som en lurker.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Buster:

Stalkat Bennet sedan man prenumererade på PC Gamer.

Haha, lite så.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag kan ha blivit medlem för att få vara med i tävlingar. Jag har sedan stannat på grund av att FZ kort och gott är Sveriges bästa spelsida. Nyheterna kommer snabbt och är välskrivna, recensionerna är väldigt välgjorda och bevakningen av mässor och liknande är vida överlägsen svenska konkurrenter. Om man jämför med Gamereactor t.ex. så pumpar de ut nyheter om allt från Netflixserier till serietidningar, men texterna är ofta slarvigt skrivna och stavfel är mer regel än undantag, nyheterna är ofta några dagar gamla och artiklarna känns vinklade och sponsrade. Det slipper man här på FZ där kvaliteten alltid är på topp. Fortsätt så som ni gör, ni som arbetar med FZ!


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

laddade ner patchar till diverse spel

Medlem

Uj, jadu... så länge sedan... FragZone var ju en del av Torget. Kommer ihåg att jag hängde där väldigt mycket i mitten på 90-talet då jag fick Internet först 1996 via Tele2 om jag inte kommer ihåg helt fel, så jag vill gissa att det var runt i den svängen som jag fastnade "här", men tror jag har tappat bort ett konto eller två någonstans på vägen.

Fan så gammal man är...

Medlem

Kommer faktiskt inte ihåg, sitter här snart 10 år senare som medlem med min fz supporter musmatta som börjar bli lite sliten. Skönt gäng, fräcka fredag och bra community, lurka ett bra tag innan jag blev medlem. Sveriges i särklass bästa spelsida, får väl se om sidan eller jag lever längst.

Medlem

Spelade en hel del Quake och CS i min ungdom, har ett vagt minne av att jag hämtade alla patchar från fragzone. Men minns inte riktigt varför jag skapade ett konto. Känslan är dock för att kommentera något i forumet (?)

Medlem

Skapade en medlem mest så jag kunde kommentera.

Testpilot

Kommer inte ihåg helt, blev nog medlem lite slentrianmässigt efter att ha läst på sajten till och från. Varit mer aktiv senaste tre åren kanske. Har inga vänner som gillar spel på det sättet som jag gör så rätt skönt att snacka av sig här ibland.

Gnällkuk

Minns inte exakt, men besökte sidan när jag var aktiv och spelade quake world då FZ, då FragZone hostade en del servrar som ofta var populära. Jag vann även en tävling och fick åka in till ett internetcafé där jag fick provspela Dungeon Siege, fick spelet som tack (och även en sjukt töntig tischa ) i motprestation att jag skrev i forumet om mina intryck. Fick någon slags badge som Dungeon Siege-ambassadör vill jag minnas. Riktigt bra spel

Tror dock det var långt senare som jag blev aktiv på riktigt här. Är nog inte förrän de senaste tre-fyra åren kanske.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag har varit med sen Fragzone 96. Var "polare" med Erik "Jam" Forsgren när det begav sig. Var med upp på kontoret i Stockholm då det var en del Passagen.se. Vi var ett gäng som hängde på en chatt som hette funbase.se där det anordnades IRL-träffar, bland annat en ökänd 2 dagarsfest i en villa i Påarp utanför Helsingborg. Minns att två bilar från Stockholm åkte ner med bland annat "Jam". Det coolaste var ändå att de hade tillgång till "callback" så vi kunde modemsurfa gratis under de 2 dygnen de var nere

Använder än idag min Everglide Giganta FZ-edition som musmatta till tvn

Medlem

Ftp.fz.se. Eller var det fragzone.se? Snabb nedladdning iaf. 2000 har jag för mig jag blev frälst. 2005 är jag tydligen registrerad. Får jag bara samla mod och tålamod börjar jag delta i tjäbblet om 19 år till!

HL-moddar.. Day of defeat! Dragit mycket spelinspiration härifrån när jag tänker efter. Nyhetstipsade nog ett par gånger när jag var finnig också. Numer fastnar jag ofta på skägget calle sportar under sina artiklar och undrar hur förbannade gammal man själv blivit. Inte utvecklat så präktigt skägg men skallen har ju blivit blank iaf. Man tar det man får när man inte får HL3. Kvällskåserier here we went 🤔

Medlem

Var ju här man kunde hämta massa fräna saker på ftp:n, och läste om quakesaker. Sen blev det att man gick in ibland och läste, sedemera gå med i forumet. Tvivlar på att detta är mitt första konto, men kommer ju inte ihåg vad man hade för gamla mailkonton etc i tonåren.

Medlem

Snubblade in på FZ via en nyhetslänk och har haft svårt att lämna sidan sedan dess.

Medlem

Svenska Q2 servrar med bra ping, runt 1997-98. FZ:a var väl den enda spel sajten jag kunde hitta.

FZ:a blev en av webbsidorna man var tvungen att besöka varje dag för att få information om spel, och läsa allas åsikter om saker och ting som sker.

Administrationen och folket bakom sidan har fått en att verkligen gilla sidan. Förutom när dom tar bort mina inlägg.

Skriv svar