Framerate-låset bortmoddat i Mortal Kombat 11

Robot
Framerate-låset bortmoddat i Mortal Kombat 11
Gnällkuk

Vore intressant att höra varför utvecklarna har haft kvar denna spärr. Tur att det finns internethjältar!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Funderar på att köra detta online med trots risken. Om NRS bannar folk som bara försöker att fixa saker som är mindre bra med spelet, utan att det ger en några egentliga fördelar, så lär det bli en skitstorm riktat mot dem rätt snabbt tror jag.

Medlem

Jag är bara väldigt glad att man kan spela fighterna i 60 fps utan modden. För en person som tycker att 60 fps hackar så är 30 fps stenåldern.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Vore intressant att höra varför utvecklarna har haft kvar denna spärr. Tur att det finns internethjältar!

Spara in på storlek för konsoler kanske?

Inaktiv

Jag önskar att de kunde göra fightingspel med stöd för 144fps+. Att synka spelmotorn mot frameraten känns som ett väldigt utdaterat sätt att göra spel på.
Det må vara att fightingspel är bland de mest reaktionskrävande som finns men kör man dem online så förstör ändå latenserna för mycket. Jag hade gärna köpt DOA6 och SC6 om det gick att köra dem i 144fps, just nu känns de mest som bildspel.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Vore intressant att höra varför utvecklarna har haft kvar denna spärr. Tur att det finns internethjältar!

30 "Feels More Cinematic" Than 60.

Gnällkuk
Skrivet av TwiZtah:

Spara in på storlek för konsoler kanske?

Que?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av TwiZtah:

Spara in på storlek för konsoler kanske?

Spelets framerate påverkar inte spelets storlek


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Gjorde de seriöst denna tabbe igen? Trodde de lärt sig av all skit de fick från MK10 när det var 30 fps i menyerna, character intros, fatal blows och fatalities. Känns ju riktigt fruktansvärt att konstant hoppa mellan 60 och 30 fps ingame hela tiden ...

Får vänta några veckor och se om man "får" köra med modden för konstant 60 fps innan jag eventuellt köper det!

Medlem
Skrivet av marsson90:

Spelets framerate påverkar inte spelets storlek

Är inte introna osv. videos? En video som går i 60 FPS måste ju ta upp mer plats än en i 30 FPS? Eller är jag helt ute och cyklar?

Medlem
Skrivet av TwiZtah:

Är inte introna osv. videos? En video som går i 60 FPS måste ju ta upp mer plats än en i 30 FPS? Eller är jag helt ute och cyklar?

Nej det tror jag inte. Det är mer upplösning och sånt som påverkar storleken.

Medlem
Skrivet av TwiZtah:

Är inte introna osv. videos? En video som går i 60 FPS måste ju ta upp mer plats än en i 30 FPS? Eller är jag helt ute och cyklar?

Om den är förrenderad kan det skilja sig, men i det här fallet låter det mer som att de låst upp frameraten i sekvenser in-game.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Nej det tror jag inte. Det är mer upplösning och sånt som påverkar storleken.

Nää eftersom det är 30 bilder fler/sekund så blir filen dubbelt så stor.

Troligtvis är menyer mm. Förrenderdade i 30 fps så det enda 60 FPS gör är att lägga 2 bilder på varandra.

Medlem

Att det här är ens en thing makes me sad.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Helt galet att det finns 30 fps på moderna spel och konsoler!

Mortal Kombat 11 kan inte ta speciellt mycket prestanda med tanke på att det typ bara är två figurer och en något rörlig bakgrund.

Medlem

Spelet i sig har väl varit i 60 fps hela tiden. Detta gäller bara filmsekvenserna mellan banorna och avrättningarna som detta avser. Det kanske har och göra med att folk inte gillar film i högre fps. Peter Jackson gjorde ju Hobbit i HFR i 48fps, dvs det dubbla, men det var ju ett jäkla klagande och kreti och pleti ute i stugorna ville ha som det som det alltid varit. Har inte sett filmen i HFR så jag kan inte uttala mig om det blev bättre eller sämre.

1
Skriv svar