Druidstone: The Secret of the Menhir Forest får släppdatum

Robot
Druidstone: The Secret of the Menhir Forest får släppdatum

15 maj kan vi ta del av Legend of Grimrock-skaparnas RPG-äventyr i Elo Sphaera.

#Ctrl-alt-ninja, #Druidstone


Medlem

Fan, den grafiken där var ju mysig, det är så jag vill att ett nytt riktigt Heroes skall se ut =/ Eller en riktig remake på H2/H3.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Fan, den grafiken där var ju mysig, det är så jag vill att ett nytt riktigt Heroes skall se ut =/ Eller en riktig remake på H2/H3.

Ja den är riktigt färgsprakande och härlig. Hoppas att det blir lika bra som det ser ut.

Medlem

A Plague Tale, Rage 2, och det här... Andra halvan av maj får jag låsa in mig och stänga av telefonen om alla de spelen visar sig vara så bra som de ser ut.

Medlem

"... man anser att moderna RPG:n har förlorat mycket av sitt taktiska upplägg i favör för mer action."

Det kan jag instämma med till fullo. Det märktes tydligt i LotRO som jag spelade i ca 7 år. Allt mer så gick dom från klasser som hade olika uppgifter och där flera olika klasser behövdes för att klara en svår raid, till att alla klasser kan göra allt (nästan iaf) genom att välja olika spec trees. Allt blev så fördummat och mer och mer fokus blev på action så man tappade RPG-känslan.

Dock så har jag svårt för turordningsbaserade strider, men klippet ovan så ändå intressant ut. Väntar nog ett tag efter release och läser recensioner samt ser gameplay innan beslut.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Moderator | Testpilot
Skrivet av conthox:

"... man anser att moderna RPG:n har förlorat mycket av sitt taktiska upplägg i favör för mer action."

Det kan jag instämma med till fullo. Det märktes tydligt i LotRO som jag spelade i ca 7 år. Allt mer så gick dom från klasser som hade olika uppgifter och där flera olika klasser behövdes för att klara en svår raid, till att alla klasser kan göra allt (nästan iaf) genom att välja olika spec trees. Allt blev så fördummat och mer och mer fokus blev på action så man tappade RPG-känslan.

Dock så har jag svårt för turordningsbaserade strider, men klippet ovan så ändå intressant ut. Väntar nog ett tag efter release och läser recensioner samt ser gameplay innan beslut.

Kan dock tycka om att varje klass "kan göra allt" fast på lite olika sätt. Det värsta som finns i RPG-spel nu för tiden är att man är låst till sina val och inte kan ändra hur man vill. Nu när man är vuxen har man tyvärr inte lika mycket tid som när man var yngre, därav jag älskar Final fantasy 14 då du kan köra alla klasser på samma karaktär. Givet måste du ändå levla upp dem som vanligt, men allt är samlat på en och samma karaktär.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd

Min vita robe och guldskära är redo.

Medlem

Förhandsbokat och klart! Grimrock ägde, detta ser feyt spännande ut..

Medlem

Turn-Based <3

Men ett WeGo system i ett Rpg hade varit guld värt! (CM:BB system)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ååååhhh vad kul! Grimrock var huuur bra dom helst!

Medlem

Ska det inte vara 15 maj det släpps?

Skribent
Skrivet av Fulci:

Ska det inte vara 15 maj det släpps?

Fixat. Lokala Steam tycker tydligen att det släpps 16:e

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Fixat. Lokala Steam tycker tydligen att det släpps 16:e

Det kanske är olika per region, jag såg bara 15 själv men kör Windows på engelska.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kan dock tycka om att varje klass "kan göra allt" fast på lite olika sätt. Det värsta som finns i RPG-spel nu för tiden är att man är låst till sina val och inte kan ändra hur man vill.

Jag vet inte om vi talar om lite olika saker, men det jag menade var att om t ex en raid kräver 1 tank, 1 CC, 1 healer och 2 DPS så har t ex rollen som DPS i LotROs fall varit Hunter eller alternativt Champion. Rollen som healer är Minstrel. Då krävde mer eller mindre raiden de klasser som setup för gruppen. Nu för tiden kan en Champion specca om till tank, Minstrel kan specca om till DPS (ev med en släng av CC, alla klasser har 3 olika specc trees). Det gör att hela grejjen med att välja klass och söka grupper till raids blir helt annorlunda än tidigare. "Vi vill ha en DPS", "jag joinar" säger en som spelar healer-klassen Minstrel - "jag skall bara specca om till DPS". Varför ens ha klasser om alla kan göra allt?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

FM-guru
F.d. Sisyr

Inte ens hört talas om detta, men det ser ju riktigt mysigt ut.

1
Skriv svar